Nyolcadik éve szervez közösségi megjelenést az Agrármarketing Centrum a délkelet-ázsiai (ASEAN) térség egyik legjelentősebb élelmiszer- és ital szakkiállításán, a szingapúri FHA-n (Food and Hotel Asia).
A magyar cégek kínálatában számtalan termék megtalálható – fotó: Agrármarketing Centrum
Várják a magyar élelmiszerek iránt érdeklődő beszerzőket, disztribútorokat és importőröket
A 2023. április 25-28. között zajló seregszemlén az Agrármarketing Centrum közösségi standja hatvan négyzetméteren, nyolc kiállító részvételével várja a magyar élelmiszerek iránt érdeklődő beszerzők, disztribútorok és importőrök áradatát.
A magyar cégek kínálatában a fagylalttól, illetve a fagyasztott termékektől kezdve a mézen, a borokon és a bodzaleven át a mangalica- és galambhúsig számtalan termék megtalálható.
Az eseményen idén negyvenöt ország 1350 kiállítója vesz részt, a szakmai látogatók száma várhatóan meghaladja a negyvenezer főt. A kiállításon most először várható jelentős számú importőr érkezése Kínából, az ún. hosted buyer program keretében pedig 192 meghívott beszerző várható többek között Indiából, a Fülöp-szigetekről, Ausztráliából, Japánból, Thaiföldről, Indonéziából. A rendezvénnyel párhuzamosan tartják a ProWine Asia Nemzetközi Bor és Szeszesital Szakkiállítást is.
A potenciális importőrök megismerkedhetnek az Agrármarketing Centrum exportfejlesztési stratégiájával, a Hungarian Food Business Programmal is – fotó: Agrármarketing Centrum
A mangalica sikertörténetté vált a térségben
Az AMC standján résztvevő nyolc kiállító többek között a superfood-ként is emlegetett bodza készítményekkel, mézekkel, illetve a régióban igen népszerű mangalicahús termékekkel várja a szakmai érdeklődőket, beszerzőket. A mangalica térségbéli sikertörténetét fémjelzi az is, hogy a világ egyik legdrágább, prémium hústermékeket forgalmazó hentesüzlete, a szingapúri Huber’s butchery is nemrégiben felvette kínálatába a magyar mangalicát.
A közösségi standon a potenciális importőrök megismerkedhetnek az Agrármarketing Centrum exportfejlesztési stratégiájával, a Hungarian Food Business Programmal is. A program központi eleme a Hungarian Food Business Catalogue elnevezésű online kiadvány, amelyben jelenleg mintegy százhatvan hazai cég, több mint kétezer kivitelre szánt termékkel szerepel.
Jelentős import nélkül nem tudnák a városállam ellátását biztosítani
Szingapúr fontos nemzetközi találkozóhely az exportképes vállalatok és vállalkozások számára, hiszen elosztó központként is funkcionál a régió többi állama felé. Az ázsiai városállamban gyakorlatilag nincs mezőgazdasági tevékenység a kevés rendelkezésre álló földterület miatt, így élelmiszerei csaknem 90 százalékát importálja.
Szingapúrban mindössze néhány hektáron zajlik gazdálkodás, úgynevezett vertikális farmok formájában. Ez azt jelenti, hogy melegházas kultúrában több emeleten termesztenek elsősorban leveles zöldségeket, salátákat.
Ily módon meglehetősen hatékonyan tudnak ilyen kis területen bizonyos zöldségféléket előállítani, de kétségtelen, hogy jelentős import nélkül nem tudnák a városállam ellátását biztosítani. Az FHA-n való részvétel tehát óriási lehetőséget jelent az exportálni kívánó magyar élelmiszer- és agrárcégek számára, nem csak Szingapúr felvevőpiaca, de a térségben jelentős kereskedelmi központi szerepe miatt is.