Az ígéretek szerint íze és tápértéke hasonló az eredeti termékekhez – írja a Reuters, ahol videó is megtekinthető ezekről az ételekről.
A Garden Gourmet vEGGie tojáshelyettesítő szójafehérjét és omega-3 zsírsavat tartalmaz, és jól használható például süteményekben vagy rántott ételekhez. A Vrimp nevű vegán garnéla a tonhalpótló tavalyi bevezetése után kerül most piacra.
Óriási igény van a vegán termékekre
Mark Schneider vezérigazgató elmondta, hogy a svájci cég vegán termékei, például
a növényi alapú hamburgerek és kolbászok értékesítése már kétszámjegyű növekedést mutat.
Ráadásul nem korlátozódik egy adott korcsoportra a fogyasztói réteg, "már ez kezd a mainstream lenni". A cég egyébként 2019-ben dobta piacra első növényi alapú hamburgereit, íme:
2020-ban a Nestlé növényi alapú termékekből származó árbevétele összesen 200 millió svájci frank (216 millió dollár) volt, ami a teljes 84 milliárd frankos árbevételének csak a töredéke.
Stefan Palzer technológiai igazgató elmondta, hogy a Nestlé kevesebb, mint egy év alatt fejlesztette ki az új termékeket, például növénytudományi szakértelmet felhasználva olyan borsófehérjét terveztek, amelynek nincs a hüvelyesekre jellemző íze.
A technológiai igazgató elmondta, hogy szeretnék, ha a lehető legközelebb állnának ezek a termékek az állati eredetű verzióhoz, mert akkor az emberek sokkal könnyebben válthatnak az ilyen típusú termékekre.
Ha pedig maradnál az eredeti tojásnál, olvasd el cikkünket a tojás világnapján, amit éppen október 8-án ünneplünk!
Indexkép: pixabay (Csak illusztráció!)