Tették mindezt úgy, hogy az eredmény egy megalkuvás nélküli, minden kihívásnál helytálló univerzális erőgép legyen.
Most nézzük meg: mi változott és mi maradt?
A motor ugyanaz a németországi Kölnben gyártott DEUTZ TCD 3.6 L 04 Tier4i, ami a következő paramétereivel: 3620ccm, 89-118 Le, 358-460 nm már a Nitro-ban és a platform más traktoraiban is bizonyított. Kifejezetten mezőgazdasági felhasználásra fejlesztették azzal a céllal, hogy minden körülmény között kombinálja a különösen alacsony fogyasztást és a nagy teljesítményt.
A közös nyomócsöves (DCR) , turbo - intercooler motor jóval nagyobb nyomatékkal és erővel lett felvértezve, amely széles motorfordulati tartományban érhető el. Az új kialakítású robbanótérnek köszönhetően még magas terhelés alatt is képes a motor folyamatos, nagy teljesítmény leadására. Az üzemanyagtartályba 8 literrel kevesebb fér, mégis ritkábban kell tankolni, mint az elődjét.
A váltó alapja az 5 fokozatú mechanikus váltó, amely a csoportváltó függvényében 10 E+10 H vagy 20 E+20 H fokozatra bővül. A terhelés alatt kapcsolható fokozatok terén az egyszerűbb LS felszereltségnél HI-LO felezőváltó lehetőséggel tudjuk domborítani az egyébként is nyomatékos motort. A GS felszereltségben a HI-LO mellett elérhető a 3 fokozat powershift, ami igazán kielégítő még nagy erőt igénylő munkáknál is. Így a GS-nél kapható maximális fokozatok száma 60 előre és 60 hátra.
Az elektrohidraulikus irányváltó a kuplung érzékenységállítás (SenseClutch) és Komfort Kuplung lehetőséggel a váltókaron elhelyezett gombbal. Így a Nitro R termelékenysége maximális húzóerővel párosul minden munkafeladatban: a talajmunkáktól, a szállításon át, egészen a kiegészítő munkákig.
A T.L.T. fő erénye a használhatóság, melynek kulcsa a 4 fokozatú és az opcionálisan menetarányos hajtás, amivel a Nitro R biztosítja a teljes testreszabhatóságot - bármely felmerülő feladatnál. Ez a sokoldalú, többfokozatú teljesítményleadó tengely: 540- 540ECO (750), 1000 - 1000ECO (1250) 1/min, plussz a külön tengelyről kiadott menetarányos fordulat lehetősége. Ezek a paraméterek garantálják, hogy bármilyen kardántengellyel meghajtott munkagépet a leghatékonyabban és leggazdaságosabban tudja üzemeltetni a Nitro R.
Két különböző teljesítményű hidraulika rendszer közül választhatunk. Már a kisebb 55 l/min olajátfolyású is bőséges erőt biztosít, de akinek ez nem lenne elég, extraként rendelhető a 60 l/min ECO-val is, ami már 1600 1/min fordulaton képes a maximális átfolyásra. Ezek a kombinációk biztosítják a felhasználásnak megfelelő funkcionalitást és gazdaságosságot, még a hidraulikus teljesítmény igénybevételekor is.
A fülke 12 cm-rel keskenyebb, mint a Nitro-é, viszont az elődnek számító R4-énél ugyanennyivel hosszabb, így kategóriájában nagynak számít. Tágas, komfortos és világos. Az elől elhelyezkedő 8 munkalámpa és a hátsó lámpatestek kissé egyszerűbbek, de fényerejük óriási. Az apró külső változtatások alig észrevehetőek és egyáltalán nem rontanak az összképen, sőt...
A magas komfortú, minden irányba jól állítható vezetőülésben ülve a kezelő megtapasztalhatja az igazi Lamborghini érzést, amelyet tovább fokoz az alacsony zajhatás, a kitűnő szellőztető- és klímarendszer.
Az ergonómiára és a vezérlőegységek könnyű áttekinthetőségére itt is nagy hangsúlyt fektettek. Újdonság a kormány állításánál együtt mozgó műszerfal, így az minden pozícióban jól látható.
A panoráma fülke teljes, minden irányba zavartalan kilátást biztosít, a „B"oszlop elhagyásával a holtterek minimálisra csökkentek. Homlokrakodó használatakor is végig a látótérben marad a kanál.
A pontot az i-re a traktor ideális súlya és tökéletes súlyelosztása teszi föl.
A fronthidraulikás gép üres súlya 50 mázsa és ez olyan optimálisan oszlik el, hogy orrsúly nélkül is könnyedén kultivátorozik a 2 tonnás kultivátorral. A 38-as gumizással nyugodtan sorközbe vihető.
További információt az Auditker oldalán - IDE kattintva - talál.