Ki ne emlékezne Bud Spencer és Terence Hill főszereplésével a "Különben dühbe jövünk" című filmre, ahol mindketten pályáztak a megnyerhető tűzpiros kis Buggy-ra. Most ez a kis ikonikus homokfutó született újjá, elektromos meghajtással.
A formatervezők igyekeztek megtartani a korhű formát, hiszen közben eltelt 48 év, de mind a halogén izzós főfényszórók, mind a ledes hátsó lámpák jól illeszkednek az egykori Volkswagen Bogár akkor stílusához és a minimalista műszerfal sem ront a belső tér összhangján, az ülések is "retro" stílusúak.
Ikonikus homokfutó született újjá, elektromos meghajtással – fotó meyersmanx.com
A klasszikus dűnebogár tisztán elektromos változata – fotó: meyersmanx.com
Egy klasszikus nyomdokain
Az újjászületett Meyers Manx vállalat bemutatta a klasszikus dűnebogár tisztán elektromos változatát, amely előszériája a tervek szerint 2023-ban kerül ügyfelekhez.
A Meyers Manx 2.0 Electric egy új cég terméke, amelyet Freeman Thomas autóipari tervező és Phillip Sarofim kockázati tőkebefektető alapított, akik megvásárolták a Manx jogait - vagyis a filmben is szerepelt Buggy gyártási lehetőségét is - az alkotótól, Bruce Meyerstől, mielőtt az 2021-ben elhunyt.
Az üvegszálas karosszériát Volkswagen Bogár mechanikával kombináló eredeti Manx 1964-ben mutatkozott be és hamarosan a kaliforniai tengerparti kultúra és a terepjáró versenyek ikonjává vált. A pofás kis jármű bár csak hátsókerék meghajtású, a homokdűnés terep nem akadály számára.
Maga a Volkswagen még egy elektromos dűnebogárkát is megépített 2019-ben az ID.Buggy koncepció néven, amely az autógyártó MEB platformjára épül. A Manx Electric 2.0 megtartja az eredeti dizájn nagy részét, köszönhetően Thomas finom formaterveinek, akinek többek között a VW New Beetle és az eredeti Audi TT is a nevéhez fűződik.
202 lóerővel és 328 Nm nyomatékkal rendelkeznek majd
A Meyers Manx 2.0 Electric az eredeti Manx 4-es VW boxer motorja helyett két villanymotort kapott, mindkettő a hátsó kerekeket hajtja. A vállalat tervei szerint 20 és 40 kWh kapacitású akkumulátorcsomagokat kínálnak majd, amelyek a becslések szerint 240, illetve 480 kilométeres hatótávolságot biztosítanak.
A 40 kWh-s csomaggal szerelt modellek a gyári közlés szerint 202 lóerővel és 328 Nm nyomatékkal rendelkeznek majd, ami 4,5 másodperc alatt teszi lehetővé a 0-100 km/órás sebességet. Ezek még csak előzetes adatok és a 20 kWh-s változat specifikációi sem állnak még rendelkezésre.
Így a várható töltési időt sem közölték, de elárulták, hogy a gépkocsiban egy 6 kilowattos, váltakozó áramú fedélzeti töltő alapfelszereltség lesz. A 60 kw-os egyenáramú gyorstöltés opcióként kérhető.
Az elektromos dűnebogár egy egyedi alumínium monocoque vázat kap – fotó: meyersmanx.com
A Buggy újjászületett. A klasszikus formák jól felismerhetők – fotó: meyersmanx.com
2023-ban csak egy 50 darabos előszériával kezdik meg a szállítást
Az eredeti VW Beetle platform helyett az elektromos dűnebogár
egy egyedi alumínium monocoque vázat kap (hasonlóan a terepverseny autókhoz), olyan modern funkciókkal, mint az elektromos szervokormány, mind a négy keréken tárcsafékek és az elektromos rögzítőfék.
A vételár sem ismert, úgyanis 2023-ban csak egy 50 darabos előszériával kezdik meg a szállítást. Ezeket a járműveket a vállalat által kiválasztott ügyfelek kapják, akik visszajelzést adhatnak majd a végleges szériaváltozathoz, amely a tervek szerint 2024-ben kerül piaci bevezetésre.
A minimalista műszerfal sem ront a belső tér összhangján – fotó: meyersmanx.com
A retro stílusú EV-k egyre inkább divatossá válnak
A csehországi MW Motors 2020-ban mutatta be Luka EV kupéját, az egyesült királyságbeli Watt Electric Vehicle Company pedig egy Porsche 356-os homage-ot épített, hogy bemutassa moduláris elektromos hajtáslánc-architektúráját. A szabályozási problémák elkerülése érdekében más vállalatok úgy döntöttek, hogy klasszikus autók donorkarosszériáit használják, a Mini Coopertől kezdve a Land Rover Defenderig.
Forrás: www.greencarreports.com