Kétféle változat van, egy normál billenős, a KC70H-4e, és egy önrakodó szerelékkel is ellátott kivitel, a KC70VSL-4e.

Elektromos dömperek

Az elektromos dömperek piaca egyre nagyobb teret hódít, különösen Európában, ahol a városi területeken csendes, alacsony zaj- és szén-dioxid-kibocsátású építkezésekre koncentrál egyre több kivitelező.

Természetesen a területrendezésnél, parképítésnél, de a mezőgazdasági és kertészeti alkalmazásoknál szintén jól jöhet egy szinte zajtalan, nullemissziós kisgép az ásós, lapátos és talicskás fizikai munkák kiváltására. A idén augusztusban megjelent, már kapható újdonságról elmondható, hogy megfelel a fenti igénynek.

elektromos dömper

Szinte zajtalan, nullemissziós kisgép az ásós, lapátos és talicskás fizikai munkák kiváltására – fotó: www.media.kubota-eu.co

Ön rakodik vagy önrakodó

A Kubota KC70H-4e 48 voltos, 120 amperórás lítium akkumulátor motorral van felszerelve, amely mindössze 1,5 óra alatt 80%-ra tölthető fel, míg egy teljes 3 órás töltéssel egy napi műszak végezhető el. A tervezett élettartama 3000 töltési ciklus, a gép minden elektromos része megfelel az IP67-es védettségi szintnek.


Az aktatáska méretű, 3 kilowattos mobil töltőberendezés normál hálózati csatlakozóról működik 80-240 voltos tápfeszültségről. A zéró károsanyag-kibocsátású vezető platformos gép önsúlya 645 kg, az önrakodó szerelékes 740 kg, a teherbírás egyaránt 700 kg. A puttony térfogata oldalfalig mérten 280 literes, púpozva 340 liter. A gumihevederes járómű nyomtávja fokozatmentesen állítható, a maximum szélesség 1058 mm, ami jelentősen növeli a stabilitást rézsűn haladva. A gumiheveder egységesen 180 mm széles.

A gép teljes hossza felhajtott platformmal 1934, illetve függőleges helyzetű rakodószerelékkel 1966 mm, míg magassága 1358 és 1623 mm, ezért egy normál utánfutón vagy 3,5 t össztömegű kis tehergépkocsin is könnyű szállítani.

elektromos dömper

elektromos dömper

Természetesen nem csak építkezésen, de a mezőgazdaságban, kertészetekben is sokat segíthet – fotó: www.media.kubota-eu.co