A csupa rozsda MTZ felújításának első három része után megérkezett az újabb trió.

A negyedik részben komoly dilemmával szembesülnek a restaurálók

Az osztómű teljes szétbombázása után láthatóvá válik, hogy az 52-es kuplungtengelye pokolian szét van kopva. Sajnos a kérdéses alkatrész már nem beszerezhető, ezért az a döntés születik, hogy egy olcsón kínált, 80/82-be való komplett egység érkezik a helyére.

Ennek teljes újjáépítése látható az alábbi videón, az eredmény pedig szívet melengető. A felújított darab beépítésre kész.



Az ötödik részben megérkeznek a várva várt alkatrészek

Bekerül az indítómotor új alaplemeze, az új tömítések. Kis izgalom után, miszerint passzol-e a helyére, felkerül a lendkerék is. Az új kuplung csavarjai menetrögzítőt kapnak és minden csavart az előírt nyomatékra állítanak. Alakul a dolog, a végén még lesz belőle valami.

A hatodik videó a váltóról

A váltó remek állapotúnak tűnik, de ahogy lenni szokott, van egy kis bökkenő. A 3-as 6-os fokozat fogaskereke sajnos sérült. Úgyhogy nincs más hátra, csak előre. A váltót is szét kell kapni, és arra is fény derül, hogy a fogaskerék sérülésének mi lehet az oka. A hátsó csapágyból hiányzik pár görgő. Bekerülnek az új csapágyak és görgők. Összeépítés után a váltó is készen áll a használatra.

A felújítás történetének nincs vége! Hamarosan jelentkezünk az új részekkel. Addig is nézegess MTZ-ket a Piactér-oldalunkon!