A Carraro ismét részt vett a müncheni Bauma kiállításon, ahol bemutatta a saját fejlesztésű és gyártású hajtásláncok moduláris változatait, merev vagy kormányzott tengelyeket és hidrosztatikus vagy elektromos erőátviteli egységeit, összesen 10 gyártmányt, köztük három újdonságot.
A Carraro Agritalia standja a Baumán – fotó: carraro.com
Egy kis történet
A történe 1910-ig nyúlik vissza, amikor Giovanni Carraro kovácsmester úgy döntött, hogy mezőgazdasági eszközöket fog gyártani és elkészítette első, többfunkciós gépét, amely a mai komplex vetőgépek előfutára volt. Egy menetben húzott barázdákat, vetett, betemetett és tömörített, de akkor még jellemzően lovak húzták. A siker nem maradt el, hamar üzemmé nőtte ki magát a műhely az olaszországi Campodarsego városában és 1932-től már Carraro Group néven működött. 1958-ban már elkészült az első saját gyártású traktor, Carraro márkanéven.
Gyermekei közül az egyik, Antonio Carraro 1960-ban megalapította a saját traktorgyárát és elsőként az egytengelyes Scarabeo-val jelent meg a piacon. Összesen 25 ipari szabadalmat jelentettek be és a 20-100 LE teljesítményű, 4x4-es meghajtású traktorok gyártására szakosodtak.
1977-ben megalapították a Carraro Group-ot Rovigno városában és a Carraro Agritalia az egyik részleggé vált, valamint a Carraro traktorok gyártását is ide telepítették át. A gyártásprogramban 55-100 LE-s traktorok szerepelnek, kimondottan gyümölcsösök és szőlő műveléshez.
A fődarabgyártás fokozatosan jelentős üzletággá nőtte ki magát. Ma már nemcsak a "testvérvállalatnak" az Antonio Carraro-nak, hanem olyan gyártóknak is beszállítói, mint a Case IH, Challanger, Claas, John Deere, az indiai Eicher, Massey Ferguson, Valtra, a török Yagmur, valamint régebben a Renault Agriculture.
Több mint 25 év távlatában
A hangsúly ismét a Carraro több mint 25 éves tapasztalatán volt, az elektromos meghajtású anyagmozgató- és rakodógépek erőátviteli rendszereinek terén.
Három olyan hajtásláncot mutattak be, amelyek tökéletesen példázzák a könnyű építőipari gépekben történő alkalmazást, hidrosztatikus és elektromos meghajtáshoz egyaránt.
Ezen belül egyiket teleszkópos rakodókhoz, egyet kompakt rakodókhoz és a harmadikat sokoldalú konfigurációval, kompakt kotrógéphez, vagy teleszkópos rakodógéphez vagy kompakt rakodógéphez.
Mindegyik hajtásláncelem fel van szerelve inverterrel és Carraro elektronikus vezérlőegységgel.
Aktualitások
A Carraro bemutatta a Kohlerrel együttműködésben kifejlesztett, dízelmotorokhoz szánt párhuzamos "lágyhibrid", 48 voltos "P1" modult is, amelyet az 56 kW (76 LE) feletti motorokhoz fejlesztetek ki. Kisebb dízelmotorral is elérhető ugyanaz a maximális, kívánt teljesítmény, átmenetileg jelentősen menövelhető a traktor teljesítménye, többletfogyasztás nélkül. Továbbá, a kevesebb üzemanyag-felhasználáshoz, kevesebb AdBlue fogyasztás is társul.
Carraro "THE": plug & play megoldás
A Carraro egy új moduláris sebességváltó-koncepciót is bemutatott, a THE-t, "Transmission Hydrostatic Electric". Ezzel az új termékcsaláddal beszállítóként a gépgyártók és az ő ügyfélkörük igényeihez igazodnak, napjaink költséghatékony és környezetbarát elvárásaival összhangban. A hajtásmodul olyan speciális funkcióval rendelkezik, hogy hidrosztatikus és elektromos meghajtáshoz egyaránt alkalmas.
Ezért a gépgyártóknak nem szükséges változtatni a gépek vázszerkezetén vagy a hajtáslánc-elrendezésen, jelentős fejlesztés költségeket megtakarítva és több típusban is ugyanazt a fődarabot építhetik be.
Ez az erőátviteli-egység széles körűen konfigurálható és kétféle változatban kerül gyártásba: szinkronizált 2 sebességes, valamint powershift kapcsolással. A THE sebességváltók opcionális konfigurációi közé tartozik a vészfék és a 4WD osztómű.
Az új fejlesztés különösen ajánlott teleszkópos gémes rakodókhoz, kotrórakodókhoz, kompakt- és csuklós törzsű rakodókhoz, valamint kerekes kotrógépekhez.
A "THE" erőátvitel széles körben alkalmazható - fotó:carraro.com
Forrás: www.carraro.com