Maximális hatékonyság akár 925 lóerőig
A JAGUAR 990 típussal a 900-as sorozatban elérhető maximális motorteljesítmény 925 LE / 680 kW-ra emelkedik. A MAN V12 motor hengerűrtartalma 24 liter, és 850 LE / 625 kW teljesítményű változatban is megtalálható lesz a JAGUAR 980-ban.
Újdonság a soros hathengeres MAN D4276 motor a JAGUAR 970-ben. 16 literes hengerűrtartalommal 790 LE / 581 kW teljesítményre képes. A Hengerenként közel 3 liter hengerűrtartalom garantálja a stabil teljesítménygörbét. Ezzel a JAGUAR 970 a teljesítményosztályában a legjobb üzemanyag-felhasználást éri el egy tonna lesilózott terményre vonatkoztatva.
Minden új motor teljesíti a piacspecifikus károsanyag-kibocsájtási normákat egészen a Stage V-ig. – fotó: CLAAS Group
A 960 és 940 modellek teljesítménye is nagyobb lett, illetve a 800-as sorozatból a JAGUAR 880 és 860 modelleké is növekedett. Minden új motor teljesíti a piacspecifikus károsanyag-kibocsájtási normákat egészen a Stage V-ig. A JAGUAR 960-840 modellek kipufogógáz-utókezelése dízelrészecske-szűrővel kombinált szelektív katalitikus redukcióval (SCR) történik.
Új érintőképernyős CEBIS minden JAGUAR-hoz
Az új érintőképernyős CEBIS gyorsabb és kényelmesebb hozzáférést biztosít a gépkezelőnek minden gépfunkcióhoz. Ezek közül a legfontosabb beállításokat a kartámaszba épített kapcsolókkal közvetlenül is lehet állítani.
Könnyebb, gyorsabb irányítás az új érintő képernyőnek köszönhetően. – fotó: CLAAS Group
A JAGUAR kezelése gyorsan megérthető, nem szükségesek hozzá előismeretek. Így még a kezdő kezelők is a legrövidebb idő alatt eljutnak arra a szintre, amikor a gépet biztosan tudják irányítani, és annak teljes teljesítmény potenciálját ki tudják hozni. A gépkezelő a JAGUAR-t és annak beállításait négyféle módon kezelheti:
• Egyszerűen, az érintőképernyőre koppintva az új CEBIS terminálon közvetlenül hozzá lehet férni minden gépfunkcióhoz.
• Hét beállítás elmenthető kedvencként, amelyek a CMOTION menetkaron található kapcsolókkal behívhatók.
• CEBIS forgó- és nyomókapcsolóval
• Közvetlen beállítás a kartámaszon található kapcsolókkal
Az optimális kilátásért a CEBIS terminál sokoldalúan beállítható. – fotó: CLAAS Group
A CEBIS terminál sokoldalúan beállítható. Normál pozíciójából a gépkezelő látómezőjéből teljesen jobbra, a kartámasz mellé fordítható. A gépkezelő így például fekvő kukorica aratása közben optimálisan ráláthat a teljes adapterre.
Új kormányoszlop lehetővé teszi, hogy a gépkezelő a kormánykereket igényeinek megfelelően be tudja állítani. Az új dinamikus kormányzás a gép irányítását még kényelmesebbé teszi. 10 km/órás sebességig 2/3-os kormányforgatás elegendő a silózó megfordulásához. 10-től 20 km/h-s tartományban a szükséges kormányforgatások dinamikusan megnövekednek. 20 km/h-tól a nagy sebességgel történő biztos vonuláshoz ismét a teljes kormánymozgás rendelkezésre áll.
ÚJ: CEMOS AUTO PERFORMANCE szabályozza a motorteljesítményt és a menetsebességet
A CEMOS AUTO PERFORMANCE funkcióval a JAGUAR állandóan tartja a beállított fordulatszámot, és a betakarított termény mennyiségének megfelelően szabályozza a motorteljesítményt és a sebességet. Növekvő terménymennyiségnél először megnöveli a motorteljesítményt, majd csökkenti a menetsebességet.
A CEMOS AUTO PERFORMANCE állandóan tartja a beállított fordulatszámot, és szabályozza a motorteljesítményt. – fotó: CLAAS Group
Kevesebb terménytömegnél automatikusan csökken a motorteljesítmény. Így állandó marad a fordulatszám, nem lesznek kiugró teljesítménycsúcsok. Mindez egyenletes terményáramot eredményez nagy üzembiztonság és alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás mellett. A gépkezelőt a rendszer különösen a megterhelő betakarítási helyzetekben jelentősen tehermentesíti.
Pontos adalékanyag adagolás a legjobb takarmányminőségért
A JAGUAR intelligens adalékkijuttató rendszerei jelentik a kitűnő takarmányminőség alapját: a pontos adalékanyag kijuttatás történhet vagy a 375 literes alaptartályból vagy koncentrált adalékanyagok esetében az új ACTILISER 37-ből. Ez a dupla falú tartály még magas külső hőmérséklet esetén is megőrzi az adalékanyag-koncentrátum minőségét.
A szivattyú pontos adagolást tesz lehetővé a közeli-infravörös-érzékelőnek köszönhetően. – fotó: CLAAS Group
A szivattyú pontos adagolást tesz lehetővé 0,2-20 l/h vagy áteresztéstől függően a 10-50 ml/t tartományokban.A közeli-infravörös-érzékelővel meghatározott szárazanyag-tartalom lesz a beállítási referenciaérték a szecskahossz és a kijuttatandó adalékanyag mennyiségének megállapításához.
A szárazanyag-tartalom mellett a NIR-szenzor terményfajtánként azok különböző betartalmi értékét is meg tudja határozni. A mért értékeket a dokumentációhoz lehet használni. A CEBIS áttekinthetően tájékoztatja a gépkezelőt a mért szárazanyag-tartalom alapján a szecskahossz és szilázs-adalékanyag automatikus összjátékáról.
Új V-MAX dob és alapfelszereltség a hidraulikus előtömörítés a JAGUAR 900-nál
A 42 késsel és a percenként 25 200 vágásra növelt vágási frekvenciával az új V-MAX 42 szecskázódob különösen nagy áteresztésre képes. A motorteljesítmény teljes kihasználásakor a rövid, 3,5-12,5 mm közötti szecskahossznál a legjobb szecskaminőséget nyújtja.
Hosszabb szecskahosszhoz pl. fűben vagy SHREDLAGE esetén a dob a kések harmadával használható. Az új V-MAX 42 opcionális felszereltségként a JAGUAR 990, 980 és 970 modellekhez érhető el.Az intelligens vezérlésű hidraulikus előtömörítés állandóan egyenletes, jó vágásminőségről gondoskodik, és most a 900-as sorozat alapfelszereltségének részét képezi.
A nyomástárolós hidraulikus munkahengerek az előtömörítő erőt különböző funkciógörbék alapján automatikusan a különböző terményfajtáknak és a változó rétegvastagságoknak megfelelően igazítják. Ez a megoldás még nehéz betakarítási körülmények között is egyenletes szecskázási minőséget biztosít.A legnagyobb üzembiztonság érdekében átdolgozták a behúzóházat.
A megerősített behúzóhenger a legmagasabb áteresztésre lett méretezve, az előtömörítő hengerek oldalán felszerelt nagyobb zárólemezek csökkentik a szennyeződést és a zajt. A hengerek szorítókkal történő rögzítése megkönnyíti a karbantartást. A jobban szigetelt köszörűház csökkenti a szennyeződés bejutását, és csökkenti a zajhatást. A szecskázódob csapágyak élettartama megkétszereződött. Hidraulika gyorscsatlakozók a behúzó- és a szecskázóegység könnyebb karbantartásáról gondoskodnak.
TERRA TRAC – Tökéletesen beépítve és keskeny a közúti közlekedéshez
A CLAAS évtizedes TERRA TRAC-kal szerzett tapasztalatainak köszönhetően a technológia a JAGUAR 960 és 990 silózókba tökéletesen lett integrálva. A lengő felfüggesztés még a legnehezebb körülmények között is lehetővé teszi a munkát. A futómű, melynél robusztus ütközők korlátozzák a vertikális mozgást, felfelé 10, lefelé 13 fokkal tud kilengeni.
A zöldtakarmány betakarítása során a TERRA TRAC járószerkezet a fordulókban egyedi megoldással kíméli a tarlót, ugyanis a támkerekek hidraulikusan lenyomódnak, az első hajtókerekek kiemelkednek, és a felfekvőfelület körülbelül harmadával csökken. Ezáltal a zöldtakarmány a nyíróerőkből származó sérülései látványosan csökkennek.
A rugózott járószerkezet akár 40 km/órás végsebességet is lehetővé tesz. – fotó: CLAAS Group
A kieli szakfőiskola mérései megmutatták, hogy a kiemelt hevederes járószerkezet által kifejtett talajnyomás a kerekes gépek által talajnyomásnál alacsonyabb. A JAGUAR 960 TERRA TRAC az utakon is könnyen közlekedik. A 635 mm széles gumihevederrel a külső szélesség 3,0 méter alatt marad, így nagyon egyszerű az engedélyeztetés a közúti közlekedéshez.
A 890 mm széles gumihevederrel a gép szélessége 3,5 méter alatt marad. A rugózott járószerkezet akár 40 km/órás végsebességet is lehetővé tesz, és a legjobb menetkényelmet biztosít. A nagyobb tengelytávnak és a jobb oldali gumiheveder fölött található széles szerelőnyílásnak köszönhetően nagyobb hely van a szemroppantó ki- illetve beszereléséhez.
JAGUAR 800 erősebb adaptermeghajtással
A JAGUAR 800 megerősített adaptermeghajtással kerül a piacra. A négypályás ékszíjjal hajtott meghajtás által a JAGUAR 870-en és 880-on is használható a DIRECT DISC 600 direktvágó adapter. (A JAGUAR 880 típus kizárólag angliai, írországi és olaszországi piacra készül.)
A JAGUAR 800 sorozat első hídját is átdolgozták. A rendszernyomás növelésével 11%-kal növekszik a hidrosztatikus járószerkezet húzóereje ezeknél a típusoknál. Így ez még nehéz körülmények között is tartalékot tud nyújtani. Ezen felül az új JAGUAR 800-as silózókban a 900-as gépeknél is bevezetett új ériintőképernyős CEBIS és új kezelőegység kialakítás lesz elérhető.