A típuselődökhöz hasonlóan hosszú élettartamú, megbízható működést szolgálnak, de már a jelen és közeljövő alternatív üzemanyagaihoz tervezve.

CO₂-kibocsátáscsökkentési törekvés előírásoktól függetlenül

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése minden gépgyártó közös célja. A jelenlegi AGCO Power dízelmotorok teljes mértékben kompatibilisek a megújuló HVO tüzelőanyagokkal, amelyek már most közelíthetik a szén-dioxid-semleges üzemmódot.

A jövő alternatív üzemanyagai, mint például a hidrogén és más gázok azonban olyan motort igényelnek, amelyet az alapoktól kezdve úgy terveztek, hogy kompatibilis legyen velük, bár részleteket még nem árultak el, például hogy szikra- vagy kompressziós gyújtásúak lesznek-e (utóbbinál néhány százalék folyékony üzemanyag a gázbegyújtáshoz).

agco

A jövő alternatív üzemanyagai új követelményeket támasztanak a motorokkal szemben – fotó: www.agcocorp.com

A jövő alternatív üzemanyagai, mint a hidrogén, etanol, metanol, biogáz, valamint az elektromos, hibrid alkalmazások, új követelményeket támasztanak a motorokkal szemben, a CORE ennek jegyében lett minden részletében megtervezve.

Az összes jelenlegi AGCO Power motor a legszigorúbb károsanyag-kibocsátási normáknak is teljes mértékben megfelel. Ugyanakkor ma a termékfejlesztés elsődleges kihívása a fosszilis kőolajtól való megszabadulás, vagy legalábbis annak radikális csökkentése. Az elmúlt néhány évtizedben az AGCO Powernél sikerült a szilárd részecskék és nitrogén-oxid kibocsátását a 10 évvel korábbi szint töredékére csökkenteni.


Közel egy évszázad távlatában a dízelmotorok még mindig a legpraktikusabb alternatívát jelentik számos alkalmazásban. Miközben az elektromos járművek rohamléptekkel hódítják meg az utakat, az akkumulátorok kapacitása egyszerűen még nem elegendő az off-road alkalmazásokban – kivéve a legkisebb (50 kW alatti) gépek esetében –, nem beszélve méret- és tömegproblémákról. A dízel üzemanyag nagy energiasűrűsége és a motorok magas hatásfoka biztosítja, hogy a technológia még mindig versenyképes.

Az első fecske

A CORE termékcsalád első motorja a CORE75 típusjelet kapta, 7,5 literes, soros, 6 hengeres, 223 kW-os (303 LE), amely kiváló nyomatékkal, üzemanyag-fogyasztással és megbízhatósággal rendelkezik. Ezt elsőként a vadonatúj Fendt 700 Vario Gen7 traktorba építik be szériában.

Az AGCO Power motortervezői széleskörűen együttműködtek a Fendt mérnökeivel, hogy a Fendt 700 Vario Gen7 traktorhoz illesszék a CORE75 motort. Kiváló alacsony fordulatszámú teljesítményt nyújt, és tökéletesen illeszkedik a Fendt Vario sebességváltóhoz. A motor innovatív kialakítása további előnyöket eredményez, mint például a jobb fordulási sugár és nagyobb hasmagasság.

A Linnavuori gyárban 2022 végére sorozatgyártásba kerülő új AGCO Power CORE75 motor a piacon jelenleg élvonalbeli paraméterekkel rendelkezik.

Maximális nyomatéka 1450 Nm, amelyet már 1300-as percenkénti fordulatszámon lead, a gyakoribb 1500 fordulat/perc helyett. Ez is nagyban hozzájárul a paramétereihez képest igen kedvező, 188 g/kWh üzemanyag-fogyasztáshoz.

Új alapokon

Az AGCO Power CORE75-öst úgy tervezték, hogy ne csak robusztus legyen, hanem lehetőség szerint kevesebb alkatrészből álljon, ami növeli a megbízhatóságot, és megkönnyíti a szervizelést is.

Fejlett EAT (Emission Aftertreatment) rendszerével az AGCO Power CORE75 úgy lett kialakítva, hogy EGR (kipufogógáz-visszavezetés) nélkül is megfeleljen a legszigorúbb kibocsátási előírásoknak. Az új motor a megújuló HVO (hidrogénezett növény olajok) üzemanyagokkal is kompatibilis, így akár 90%-kal csökkenthető az üvegházhatású gázok kibocsátása.

Forrás: www.agcocorp.com