Az összes technológiai újítás megtalálható a Tony TR 10900 R (TR – hidraulikus elsőkerék kormányzás) és a Tony 10900 SR (SR – törzscsuklós kormányzás) modellekben, amelyeket azért hoztak létre, hogy nagymértékben javítsák az emberi munkavégzés körülményeit, növeljék a hatékonyságot és a precizitást. A gyártó számára elsődleges szempont, hogy az ember és a gép között összehangolt együttműködést alakítson ki.
Az Antonio Carraro cég üzleti kultúrája mindig hű maradt az eredeti AC koncepcióhoz: keskeny nyomtáv, kompakt méret, az első tengely előtt elhelyezett motor, egyforma kerékméret, alacsony tömegközéppont, megfordíthatóság, törzscsuklós kormányzás. Az utóbbi években arra összpontosított az Antonio Carraro gyár, hogy az ültetvényekben alkalmazott speciális erőgépeken mélyreható újításokat eszközöljenek a hajtómű-technológiában. Mára ez a kutatás, a vállalati szakértelem konkrét vagyonként jelenik meg, ami páratlan kincs a mai gyártók esetében.
A Tony traktorral a mezőgazdaságban dolgozó szakemberek megtapasztalhatják, hogy milyen érzés egy jövőbeni géppel dolgozni – olyan technológiával, amelyről eddig csak álmodtak.
Öröm a gazdálkodásban: összhangban a környezettel – kedvező üzemanyag-fogyasztás és szennyezőanyag-kibocsátás.
A Tony valójában egy technológiai szintézis, amely összeköti a tervezést és a minőségi gyártást a digitális világgal.
Kompakt, agilis, gazdaságos és sokoldalú erőgép, amellyel az ültetvényápolás speciális munkái végezhetők – legyen szó nehezített körülményről vagy finombeállítást igénylő munkáról. Az összes vezérlést kezelő szoftver tervezésekor az egyszerűség, a kényelem és a kreativitás kerültek előtérbe.
Új fejlesztésű hibrid hajtómű: hidrosztatikus – robotizált mechanikus, ami fokozatmentes sebességbeállítást tesz lehetővé, 10 km/h és 40 km/h közötti tartományban. A rendszer különlegessége, hogy ötvözi a fokozatmentes sebességbeállítást biztosító hidrosztatikus hajtóművet és a robotizált elektromechanikus váltót, amelynek köszönhetően alkalmas nehéz vontatási feladatok végzésére.
Működésének három eltérő módja van: 3 különböző munkaspecifikus hajtási mód választható; n 4 különböző mechanikus sebességtartomány. A sebességtartományok váltása az erőgépbe épített Proporcionális joystickon elhelyezett elektromos kapcsolóval lehetséges, robotizálva. A váltás terhelés alatt történik, úgy, hogy azt a gépkezelő nem is érzékeli.
Miközben egy tartományban dolgozik a gép, a rendszer automatikusan előkészíti a következő tartományt, amit egy gombnyomással „vált”. A hidrosztatikus rendszernek köszönhetően minden mechanikus tartományon belül fokozatmentesen szabályozható a haladási sebesség, egyetlen pedál segítségével („gázpedál”).
1. munkaspecifikus mód
TMC - > DUAL MEMO CRUISE CONTROL
A rendszer a kiválasztott sebességet és a beállított motorfordulat értéket memorizálva automatikusan szabályozza a traktor működését a terepviszonyok változása esetén is: rézsűs vagy lejtős területeken, egyenetlen felületeken is megtartja a beállított értékeket. Ez nélkülözhetetlen tulajdonság permetezés során, amikor nem megengedhető sem a fordulatszám, sem a sebesség változása.
2. munkaspecifikus mód
TMC - > AUMOTIVE CRUISE CONTROL
A traktor sebessége állandó optimális motorfordulatszámon. Egyenletes terepviszonyok esetén vagy alacsony terheltségen a Tony 10900 traktor automatikusan csökkenti a motor fordulatszámát anélkül, hogy a haladási sebesség változna. A felület változása vagy nagyobb terheltség esetén a rendszer automatikusan módosítja a fordulatszámot, azt növelve állandó sebesség mellett halad át az „akadályon”. Ezzel az üzemmóddal jelentős üzemanyag-megtakarítás érhető el, továbbá nagymértékben meghosszabbítható a Tony 10900 traktor élettartama.
3. munkaspecifikus mód
TMC - > INTELLIFIX - ÁLLANDÓ NYOMATÉK
Nagyobb fordulatszámon a teljes nyomaték veszteségmentesen jut át a munkaeszköz működtetéséhez. A Tony 10900 traktor Intellifix rendszere ellenőrzi a munkaeszköz TLT-n keresztül felvett teljesítményét, és túlterhelés esetén állandó motorfordulat mellett úgy szabályozza a haladási sebességet, hogy a rendszert ne lehessen túlterhelni. Automatikusan vezérli az előremeneti sebességfokozatot és a motor fordulatszámát: a gépkezelő beavatkozása nélkül állítja be az ITAC rendszer azt a haladási sebességet, amely optimális az adott feladat elvégzéséhez, ezzel garantálva a leggyorsabb, legnagyobb teljesítményű munkavégzést.
Az erőgépet új, 98 LE-s, 4 hengeres, Kubota V3 turbófeltöltős Stage 3B, common-rail befecskendező rendszerrel gyártott motor hajtja. A TLT két fordulatszámon használható: 540 és 540E (Opció 540S és 1000) - járókerékkel arányos fordulatszámon, amely korszerű, elektrohidraulikus vezérléssel működik.
Intelligens traktor, az Eco Speed rendszernek köszönhetően a gépkezelő folyamatosan figyelemmel kísérheti az üzemanyag-felhasználás mennyiségét: a sebességet folyamatosan a maximális 40 km/h-n tartja a rendszer, miközben automatikusan csökkenti a motor fordulatszámát.
A megfordítható kormány-ülés rendszer lehetővé teszi, hogy a hátsó emelőberendezésre függesztett munkaeszközök tolt üzemmódban működtethetők, így a munkaeszközre és a munkaterületre tökéletes a rálátás, a különböző berendezések teljes biztonsággal üzemeltethetők.
A hűtésrendszer terén részletes és kidolgozott mérnöki tanulmányok eredménye az új bordázattal bővített hűtőradiátor, amely lehetővé teszi a nagyobb légáramot a két, átfedésben lévő egység között, amely kivételes hőcserét garantál.
Az innovatív motorháztető gyors és könnyű hozzáférést biztosít a motortérhez; amely egyszerűsíti a tisztítási és a karbantartási folyamatokat.
Minden felhasználó személyre szabhatja a traktor beállításait – saját igényei szerint. Az ITAC – Intelligens Traktor Antonio Carraro – operációs rendszer speciálisan, az Antonio Carraro gyár fejlesztése a kompakt traktorok végfelhasználói részére. Az ITAC rendszer nagyobb ellenőrzést tesz lehetővé a traktor irányításában, több funkciót, nagyobb érzékenységet és precizitást, kedvezőbb helykihasználtságot és nagyobb kényelmet jelent.
Az ITAC operációs rendszerrel működtetett vezérlőegység irányítja, ellenőrzi és szükség esetén korrigálja a hibás beállításokat, lehetővé téve a traktor működési módjának személyre szabását a TMC funkciónak köszönhetően: a talajadottságok, a munkakörülmények, a munkaeszköz típusának és a vezetés stílusnak megfelelően. A TMC magában foglalja a Tempomat (haladási sebesség és motorfordulat memorizálása) és az Intellifix rendszert (a leggyakrabban használt haladási sebesség, motorfordulat és terhelés alatt kapcsolható TLT ellenőrzés automatikus kezelése).
Összefoglalva: a munka hatékonyságának maximalizálása alacsony üzemanyag-fogyasztással.
A gépkezelő a munkasebességet megadhatja a TLT fordulatszám függvényében és alternatívaként választhat a 3 haladási módból – mind a 4 sebességtartományban – miközben maximális a hatékonyság és a gépkezelő kényelme; így csökken a stressz, továbbá üzemanyagot és energiát takarít meg.
A vezérlőközpont Biztonsági Vezérléssel szerelt (egy biztonsági rendszer, amely folyamatosan ellenőrzi a szoftver működését, amely lehetővé teszi az aggodalom-mentes üzemeltetést). A szoftver a traktor diagnosztikáját is ellátja, kijelezve a karbantartás idejét, a traktor szenzorainak megfelelő működését, továbbá az összes kijelző állapotát.
ELEKTRONIKUS VEZÉRLÉSŰ TRAKTOROK: A JÖVŐ ERŐGÉPEI
Nem is olyan régen még csak sci-fi filmekben hallhattunk mesterséges intelligenciáról és az lehetett az érzésünk, hogy lehetetlen, hogy a valóságban is megjelenjen. Napjainkban ez a fajta intelligencia nagyon is konkrét dolognak számít.
A szoftver alkalmazása minden területen elérhető, általa minden gyors és könnyű lesz. Erre talán a legjobb példa az üzenetközvetítés fejlődése: kezdetekben postakocsival szállították a leveleket, majd kialakult a postaküldő rendszer, ahonnét eljutottunk a mai okos telefonokig. Az Antonio Carraro traktorgyár technikusai feltették maguknak a kérdést, hogy miért is nem használják a jelenleg elérhető technológiát a traktorok piacán?
A CanBus rendszer adaptációjával a hihetetlen mennyiségű információ a technológiai párbeszéddel az ellenőrző egységek között fénysebességgel halad. Csakúgy, mint egy egyszerű arckifejezés, amely során a különböző izmok harmonikus működését tapasztaljuk: az ITAC 16 különböző rendszert aktivál, koordinál és integrál ahhoz, hogy a gépkezelő feladata könnyebb legyen. Nem szükséges a nevető izmok ismerete ahhoz, hogy meglássuk, hogy valaki nevet; a lényeg, hogy észrevegyük a mosolyát!
Az alábbi illusztráció a CANBus kommunikációs hálózatot mutatja: egy „keskeny” rendszer, amely egyszerűsíti és felgyorsítja az adatáramlást. Minimális kábelezés alkalmazásával a különböző elektronikai egységek egymással történő kommunikációjával a hálózatból minden üzenet azonnal kinyerhető.
AIR FÜLKE: NON-PLUS-ULTRA
Az ügyfelek visszajelzései alapján elmondható, hogy a legújabb tervezésű és kivitelezésű fülke nem csak elképezetően esztétikus, hanem – a számos kidolgozott részletnek köszönhetően – egyszerűen kiváló!
- Fülke: speciális, egyedileg, a Tony modellhez tervezett; hő- és hangszigetelt.
- Látótér: a függőleges kialakítású, lekerekített szélvédők 360 fokos térlátást garantálnak.
- Ergonómia: a kezelői pozíció ergonómikus kialakítású, könnyen hozzáférhető.
A vezérlőegységek a megfordítható kormány-ülés rendszerre szereltek, lekerekítettek, könnyen hozzáférhetők, a beállításokat „hátramenetben” is megtartják.
A (sebességváltó) hajtásvezérlés a kartámlára rögzített multifunkciós, proporcionális joystickon is kiépítésre került, innen is irányítható JPM: irányváltó, sebességtartomány váltó, EcoSpeed. Kényelem: túlnyomásos fülke Cat. 4 növényvédelmi tanúsítvánnyal, amely védi a gépkezelőt a portól, a kibocsátott károsanyagtól és a levegőben található diszperz részecskéktől. A fűtés és a fülkenyomás elektronikus vezérlésűek, a fülke tetőrészében kialakított kijelzővel.
A fülke FOPS (Leeső Tárgyak Elleni Védőszerkezet) és ROPS (Borulás Hatása Elleni Védőkeret) tanúsítvánnyal is rendelkezik. Gazdaságosan üzemeltethető: a külső és a belső LED világítórendszer garantálja a minimális fogyasztást a 8 db külső munkalámpával együtt (opció).
És hogy milyen a Tony traktor kezelője?
Tapasztalt mezőgazdasági gépkezelő, aki a precíziós megoldásokon túl a megbízhatóságot és a kényelmet is szem előtt tartja, miközben ragaszkodik a klasszikus AC konfigurációkhoz.
Hadd adjunk egy példát a Tony működésére: a traktor sohasem fog úgy viselkedni, mint az elefánt a porcelánboltban, mert a Tony traktort arra tervezték, hogy úgy mozogjon, mint egy atléta az Olimpián: agilisan, erőteljesen, elegánsan, összehangoltan és pontosan!
Tehát, a Tony gépkezelő nem csak tapasztalt személy, hanem olyan valaki, aki járatos a technológiai vívmányok használatában; a nehéz és bonyolult mezőgazdasági feladatok precíz elvégzésében.
Tegyen egy próbát!
ANTONIO CARRARO TONY 10900 – A JÖVŐ TRAKTORA
AGROLÁNC KFT.