Az évenkénti eredményhirdetésnek felváltva a hannoveri AGRITECHNICA-na vagy a bolognai EIMA kiállításon ad otthont, idén az utóbbi seregszemlén kerül kihirdetésre, mely traktorok nyerik el a megtisztelő címet a különböző kategóriákban. Cikkünkben egy-két mondatban bemutatjuk az "Év Traktora 2017" díjra pályázó döntősök népes táborát.
A négy modellből álló Fendt 500 Vario család legnagyobb tagja. Az SCR rendszerű diesel motorja 165 lóerő maximális teljesítményű, és teljesíti a Tier4 Final emissziós besorolást is. Az erőátvitelről fokozatmentes Vario váltó gondoskodik. Az 50 km/h maximális sebesség 1700 1/min csökkentett motorfordulaton teljesíti a kisebb üzemanyag-fogyasztás érdekében.
A Fendt az 500-as szériát a nagytraktoroknál már ismert opciókkal szerelte fel. Ilyen pl. a VarioGuide nyomvonalvezető rendszer, az okostelefon-megjelenéshez hasonlító terminál, az 1000E TLT, a 300 fokban törölni képes ablaktörlő, a LED munkalámpák vagy az opcióként választható indításgátló, illetve a peremes, csonkos kialakítású TLT, csak hogy néhányat említsünk a változásokból.
A Fendt 500 Vario család legnagyobb tagja – fotó: fendt.com
Case IH Optum 300 CVX
A tavaly debütált Optum CVX traktorcsalád két típusból, a 270-es és 300-as modellekből áll. A nagyobb 300 CVX 1800 ford./perc fordulatszámon 313 LE maximális teljesítményt nyújt. A motorban számos újítás történt: a hengerfej szelepei erősebb anyagból készülnek és új kialakításúak a nagyobb égési nyomás miatt, azonban a legfőbb változás a motorblokk alsó részén történt, ahol az új kialakítású olajteknő a traktor alvázának a része, így ez növeli az alváz merevségét. Bár az Optum CVX üzemi tömege 11 000 kg, ez az új megoldás 16 000 kg maximális össztömeget tesz lehetővé.
A motorban számos újítás történt – fotó: facebook.com/TractorOfTheYear/
Deutz-Fahr 6215 RCshift
Az új 6-os sorozat teljesen automatizált RCshift váltóval szerelt 215 lóerős modelljénél, a hajtómű 5 robotizált sebességfokozattal és 6 PowerShift fokozattal, szintén 30/15 fokozattal rendelkezik, így mászófokozat esetén 54/27 sebességfokozat érhető el. A sebváltót ebben az esetben használhatjuk manuális, félautomata és fullautomata üzemmódban. A formaterv az Italdesign Giugiaro dizájnműhelyt dicséri – melynek egyik újdonsága a traktor elejének kialakítása, az integrált frontfüggesztéssel, és a teljesen újszerű elsőhíd-rugózással.
Teljesen automatizált RCshift váltóval szerelt 215 lóerős modell – facebook.com/TractorOfTheYear/
Steyr 4145 Profi CVT
Idei újdonság a Profi sorozat új generációja. A 14 modellt magába foglaló család közül a 4-es sorozat legerősebb 145 lóerős változata szállt versenybe a díjért. A Profi CVT-t folyamatosan változó áttételű (CVT) sebességváltóval és ISOBUS III. alkalmazás kezeléséhez szükséges egységekkel szerelték fel. Az új ECOTECH motor működési tartománya 1500 és 1900 1/perc-es fordulatszám között mozog, a PowerPlus + 34 lóerőt tud ehhez hozzáadni. A motor környezetbarát Hi-eSCR kipufogógáz-utókezelő rendszerrel teljesíti a Tier4Final emissziós normát.
A motor környezetbarát Hi-eSCR kipufogógáz-utókezelő rendszerrel van ellátva – fotó: facebook.com/TractorOfTheYear/
Massey Ferguson 6718S
Az MF 6600-as traktorcsaládot felváltó új 6700S sorozat tagjai négyhengeres, AGCO Power diesel motorokkal vannak szerelve és teljesítik a Tier4Final emissziós előírásokat. A hat tagú traktorcsalád 120-200 LE teljesítmény-tartományt fed le, és a 6718S modellben található négyhengeres motor az eddigi legnagyobb teljesítményű a piacon ebben a hengerszámban. Az új motorok szervizintervalluma 600 órára emelkedett.
Négy hengeres, AGCO Power diesel motorral van szerelve – fotó: facebook.com/TractorOfTheYear/
Zetor Forterra HD 140
A megújult Forterra sorozat három családra tagolódik, melyek a CL, a HSX és a HD szériák. A háromtagú HD család középső tagja 136 lóerős négyhengeres 16 szelepes, 4,15 literes diesel motorral van felszerelve, mely teljesíti a Tier4Final emissziós előírásokat. Az erőátvitelről irányváltós, nedves tárcsás kettős tengelykapcsoló és három fokozatú, elektrohidraulikus, automatikus kapcsolású nyomatékváltó gondoskodik. A vezető kényelméről Grammer Lux pneumatikus rugózású ülés, 4 irányban állítható kormányoszlop, illetve manuális beállítású légkondicionáló gondoskodik.
136 lóerős négy hengeres 16 szelepes, 4,15 literes diesel motorral van felszerelve – fotó: https://zetor.com
McCormick X8.680 VT-Drive
Az ARGOTRACTORS csoportba tartozó McCormick a tavalyi AGRITECNICA-n mutatta be a új fejlesztésű X8 traktorsorozatát. BETAPOWER erőforrásaik SCR füstgázkezelő rendszer segítségével kielégítik a Tier4 Final emissziós besorolást. A Commonrail befecskendezésű diesel motorok elektronikusan vezérelt változó geometriájú turbófeltöltővel vannak szerelve. A nyomatékátvitelről VT Drive fokozatmentes sebességváltó gondoskodik, az irányváltást a Power Shuttle váltórendszer biztosítja, a differenciálzárak kapcsolása pedig elektrohidraulikusan történik.
Az irányváltást a Power Shuttle váltórendszer biztosítja – fotó: Agroinfrom.hu
A hét folyamán az "Év univerzális traktora 2017", és az Év speciális traktora 2017" termékverseny döntőseit is bemutatjuk.