Új mezőgazdasági pótkocsik forgalomba helyezései: (Adatforrás: ©DATAHOUSE Kft.)
|
Ha a legkeresettebb pótkocsi márkák 15-ös toplistáját elemezzük, akkor kitűnik, hogy egy két gyártót kivéve szinte a legtöbb nagy márkánál érzékelhető a tavalyi visszaesés, de a legnagyobb zuhanást a tavaly előtt még piacvezetőnek számító, lengyel PRONAR viselte el. Ezt követi a másik lengyel márka, a Metal-Fach csökkenése, amelyből 56 darabbal kevesebb állt forgalomba.
A PRONAR elvesztette piacvezető státuszát, de így is a lista második helyén szerepel – fotó: Agroinform.hu
A piacvezető pozíciót tavaly a PRONAR-tól a Fliegl vette át, amelynél valamennyi visszaesés szintén érzékelhető, hiszen a Datahouse Kft. adatai alapján ennek a márkának a szállító eszközeiből is 31 darabbal kevesebb állt forgalomba a gazdaságokban tavaly, mint egy évvel korábban.
A Fliegl kínálatában a DPW-180 bálaszállító kocsi volt az egyik legkeresettebb - fotó: Agroinform.hu
A Datahouse Kft. táblázatának típusonkénti bontását elemezve azt is megtudjuk, mely márkákból milyen pótkocsifajták és típusok voltak népszerűek. A piacvezető Fliegl kínálatából a legnépszerűbb a DPW-180 bálaszállító kocsi volt, amelyből 65 darab állt forgalomba tavaly. A Fliegl billenőplatós pótkocsi-választékból talán nem is meglepő, hogy a DK 180-as volt a legnépszerűbb, hiszen a korábbi években is ez volt a márka kedvelt terméke.
A PRONAR rangsorában a T680-as, kéttengelyes kétoldalra billenthető modelljük volt a legkedveltebb, a billenőplatós kínálatból közel 50 darabbal. Természetesen itt is a bálaszállító kocsik voltak a legkeresettebbek, hiszen a T-020-as sorozat különböző tagjaiból 75 darab állt forgalomba tavaly.
Az AJG DETK szippantók népszerűsége töretlen, tavaly is újabb 66 darab áll munkába - fotó: Agroinform.hu
A hazai AJG AGROGÉP gyártmányai közül a több évtizedes gyártási múlttal rendelkező, DETK szippantó-tartálykocsi család különböző modelljei voltak a legkelendőbbek, 66-ot állítottak forgalomba tavaly ezekből. Billenőplatós pótkocsi kínálatukból a kéttengelyes forgózsámolyos, AP 2011 típusból állt munkába a legtöbb, 14 darab. A bálaszállítók itt is népszerűek voltak az ABP 3018 típusból is kicsivel több mint egy tucat állt munkába. A Bagodi Mezőgép már sok-sok évtizede az egytengelyes, 1500-3000 kg-os teherbírású kispótkocsik specialistája itthon, így kínálatukból ezek voltak a kedveltek.
Nagyon jó ár/érték aránya miatt, egyre népszerűbb itthon, a szlovén Farmtech kínálatában a háromtengelyes DDK-2400 - fotó: Agroinform.hu
A Szlovén Farmtech termékeiből évek óta a ZDK 1500 és ZDK 1800 billenőplatós, kéttengelyes, forgózsámolyos típusok a legkedveltebbek, 23 darab kapott tavaly rendszámot belőlük. Viszont a billenős kínálatukban kereslet szempontjából jön fölfelé a nagyon jó ár/érték arányú, DDK-2400-as háromtengelyes, forgózsámolyos típus is, melyből 13 állt forgalomba tavaly.
A hazai pótkocsigyártás legrégebbi képviselőjéből, az 50 éve gyártásban lévő MBP-6,5 ből, évente 2-3 új példány még mindig munkába áll - fotó: Agroinform.hu
Az összeállítás végén még egy mondat erejéig kitérünk arra a hazai pótkocsi típusra is, amely fél évszázada gyártásban van. Ez nem más, mint az MBP-6,5 amelyből tavaly újabb három darab állt forgalomba, és a verhetetlen strapabírásáról híres, 40 éve gyártásban lévő MBP-9-esből is munkába állt egy új példány.