Deutz-Fahr 5D TTV
Erőforrásként 3 és 4 hengeres, FARMotion motorok (2887 cm³; 3849 cm³) szolgálnak, 88-113 LE közötti teljesítménnyel, a forgatónyomaték 354-435 Nm. Az erőátvitel fokozatmentes, a maximális sebesség 40 km/óra, 1730-as fordulatszámon. A 3 hengeres motorral szereltek tengelytávja 2141 mm, könnyebben fordul, szőlőben, gyümölcsösben előny. A nagyobb motorral szerelté 2271 mm, amelyet szántóföldi munkákhoz, szállítási feladatokhoz ajánlanak. A maximális össztömeg 3958, illetve 4058 kg.
A hidraulikaszivattyú kapacitása 100 l/perc, a terhelésfüggően szabályozotté 84 l/perc, hátul akár 5 hidraulikacsatlakozó is lehet. Kommunális munkákhoz szintén alkalmazhatók.
A hátsó függesztőszerkezet lehet normál vagy kompakt kivitelű, altípustól függően maximum 4310 kg emelőkapacitással, míg elöl 2880 kg a maximum. Praktikus opció, hogy kardánkihajtás és a függesztőszerkezet a jobb hátsó sárvédőn levő gombokkal is működtethető. A hátsó kihajtás 540; 540ECO és 1000-es fordulatú, az alsókihajtás opciós.
A munkát és haladást 2+2 memóriás tempomat segíti, előre- és hátramenethez is.
A vezetőfülke 4 ponton rugózott, a frisslevegő 4-es kategóriájú szűrőberendezésen át jut a fülkébe. Kényelem és biztonság szempontjából meg kell említeni az automatikus rögzítőféket, amely a megállást követően álló helyzetben tartja a traktort még dombos terepen is, miközben a TTV váltómű üresben van, amíg újra elindulunk. A fékrendszer 4 kerékre ható, hidraulikus. A munkát és haladást 2+2 memóriás tempomat segíti, előre- és hátramenethez is.
A könnyű iránytartást úgynevezett gyorskormányzási mód segíti, ugyanazon kormányelforduláshoz kétszeres elkormányzási szög tartozik. A minimális fordulási sugár 2,87 méter, amelyet a hátsó kerekek 18 fokos elkormányzásával értek el. Az 5D modellszéria is egységesen fel van szerelve a precíziós gazdálkodáshoz szükséges rendszerrel (Connected Farming System).
A könnyű iránytartást úgynevezett gyorskormányzási mód segíti.
Lamborghini Spire VRT
A motorkínálat szintén fenti 3 és 4 hengeres, 88-113 LE teljesítményű, a nyomatékaik is 354-435 Nm közöttiek. Az erőátvitel fokozatmentes, 40 km/ó a maximális tempó 1730-as fordulatszámnál. Egyenletes közúti tempóhoz választhatjuk az „Eco” programot, míg szántóföldi munkákhoz a „Power” programot.
Az elektrohidraulikus összkerékhajtás-működtetés takarékos és egyenletes haladást biztosít. Kiviteltől függően a szélesség 1,75-2,2 méter. A hátsó kihajtás 540; 540ECO fordulatú, az opciós alsó- és elsőkihajtás egyaránt 1000-es fordulatú, elektrohidraulikus kapcsolással.
A hátsó kompakt függesztőszerkezet teherbírása 3660 kg, a normál változaté 4310 kg. Hátul 4, elöl 2 hidraulikacsatlakozás lehetséges, de hátulról egy nyomásmentes visszafolyó ág szintén kérhető. A központi szivattyú teljesítménye 84 liter/perc, a terhelésfüggő szivattyúé 100 l/perc. A vezetőfülke 4 ponton rugózott. A rögzítőfék és üresjárati fokozat automatikusan bekapcsol megálláskor, álló helyzetben tartva a traktort.
Az első futómű kettős keresztlengőkaros, független felfüggesztésű. A két stabilizátor közül egyik a megereszkedést gátolja meg, például első függesztett szerelék esetén, a másik a borulásveszélyt hivatott kivédeni.
A traktorokhoz a precíziós gazdálkodási rendszer, automatikus iránytartás, Isobus-csatlakozás és flottamenedzsment egyaránt rendelkezésre állnak.
A traktorokhoz a precíziós gazdálkodási rendszer, automatikus iránytartás, Isobus-csatlakozás és flottamenedzsment egyaránt rendelkezésre állnak.
Same Dorado CVT
A teljes hajtáslánc itt is azonos az előbbi két konkurensével: 3 és 4 hengeres, FARMotion blokk, 88-113 lóerővel, 355-435 Nm nyomatékkal. Az erőátvitel is fokozatmentes, de kétféle – munka és szállítás – motorfordulat-hangolással. A maximum tempó 40 km/óra, 1730-as fordulaton, a maximum teljesítménynél 2200 n/min.
Az összkerékmeghajtás és differenciálzár automatikus, elektrohidraulikus működtetéssel. A kormánymű átkapcsolható: csak első kormányzás, összkerékkormányzás és oldalazás. Összekerékkormányzásnál akár 28 százalékkal is kisebb lehet a fordulókör. Az első rugózás változó csillapítású, ami függ a sebességtől és az elkormányzási szögtől, terepen megakadályozza az oldaldőlést, míg fékezéskor a „bólintást”.
Az automatikus rögzítőfék itt is széria.
A hátsó függesztőszerkezet 4310 kg teherbírású, a kompakt változaté 3660 kg. Az első emelőszerkezet opcionális, teherbírása 2880 kg. Első kihajtás szintén kérhető (1000 n/min.). A központi szivattyú teljesítménye 84 liter/perc, a terhelésfüggőé 100 l/perc. A kihajtások is elektrohidraulikus működtetésűek, a hátsó, 540; 540ECO és 1000 n/min fordulatú.
A traktor hossza 3930 mm, tengelytávja 2141 mm, teljes szélesség 1745-2185 mm. Önsúly 3958 kg, maximális terhelhetőség 5800 kg.
A vezetőfülke 4 pontos felfüggesztésű, csillapítással. Az automatikus rögzítőfék itt is széria. A precíziós gazdálkodási rendszer, automatikus iránytartás, Isobus-csatlakozás és flottamenedzsment ma már általános felszereltség.
A vezetőfülke 4 pontos felfüggesztésű, csillapítással.
Források:
www.deutz-fahr.com
www.lamborghini-tractors.com
www.same-tractors.com