Hagyományos, évindító interjút készítettünk Ackermann Tamással, a FLIEGL ABDA Gépgyártó Kft. cégvezetőjével.
Az AGROmashEXPO díjazott gépeit és a tavaszi munkák során aktuális eszközöket állítottuk a középpontba a beszélgetés során.
Az első – és talán legnagyobb feltűnést keltő – munkagép a NAK Szántóföldi napokon már bemutatkozott láncos-tárcsás borona volt, amely a budapesti kiállítás történetében idén debütált. Az eszköz elnyerte az AGROmashEXPO Nemzetközi Termékfejlesztési Különdíját.
– A gép azért is unikális, mert a Fliegl termékpalettáján az első talajmunkagépként mutatkozott be és tökéletesen illeszkedik a hitvallásunkba, miszerint a fenntartható gazdálkodás és a "zöld technológiák" jelentik a jövő mezőgazdaságát. – hangsúlyozta Ackermann Tamás.
– Ezzel az eszközzel is szeretnénk felhívni a gazdák figyelmét a sekély talajművelésre, amely fontos eleme lehet ez a gép.
Mit érdemes tudni a Fliegl láncos-tárcsás boronáról?
- a gép teljes hossza közel 10 méter
- munkaszélessége pedig megközelíti a 7 métert
- maximális munkasebessége ideális esetben 15-18 km/h
A Fliegl láncos-tárcsás borona területteljesítménye – helyi adottságoktól függően – 9-12 hektár is lehet óránként.
Fliegl láncos-tárcsás borona bemutatkozása a NAK Szántóföldi Napokon 2021-ben – fotó: Agroinform.hu
A munkagép robosztus, keresztirányú edzett-acélvázra épült, amelyre rombusz formában 4 darab nagy teherbírású, rugalmas lánc került felfüggesztésre. A láncokon egyenként 32 darab tárcsalap helyezkedik el.
A következő kiemelt gép a Fliegl PFW 27500 Alpha-Line szivattyús tridem tartálykocsi, amely tulajdonképpen egy hígtrágyás tartálykocsi – és az AGROmashEXPO Hazai Termékfejlesztési Különdíját érdemelte ki idén.
– A gép szivattyúja eltér a hagyományos technológiától. Itt nem vákuumos a rendszer, hanem csigás szivattyú került beépítésre. A hígtrágya keresztül halad a csigán és ezáltal sokkal nagyobb szívás-teljesítmény valósítható meg. A legnagyobb attrakció azonban az, hogy a hígtrágya kijuttatása egy tárcsás injektálón keresztül történik, amely segítségével azonnal, egy menetben 5-8 cm mélyen lehet bedolgozni a szerves anyagot a talajba. Az utóbbi időben megtapasztalt energia-árrobbanás miatt a bőrünkön érezzük, hogy a műtrágya mennyire megdrágult – és talán így a hígtrágya alkalmazása egy kicsit nagyobb figyelmet kap, és felértékelődhet a szervestrágya szerepe. Egy ilyen nagy tartálykocsi beruházása is egyre gazdaságosabbá válhat Magyarországon is, jelen körülmények között – fűzte hozzá Ackermann Tamás.
"Sajnos, van új a nap alatt!"
Az abdai gyár cégvezetőjét idéztük, amikor kiemeltük a fenti gondolatot.
Ackermann Tamás a szakmai elismerésekben részesült gépek után áttért a gazdálkodás kegyetlen valóság-oldalára is, amely már jóformán minden mezőgazdasági gépet vásárló termelőt megérintett az elmúlt időszakban.
A koronavírus-világjárvány okozta gazdasági válság a mezőgazdasági gépgyártást és -kereskedelmet is elérte, azonban a krízist viszonylag gyorsan átvészelte a Fliegl vállalatcsoport.
A nehéz időszak után még mindig "nincsen minden gép azonnal", de jól előkészített és átgondolt gépbeszerzés esetén nem ütközhetnek problémába a gazdák.
A Fliegl Agro-Center eszközei raktárkészletről várják a gazdálkodók megrendeléseit – pótkocsivásárlás esetén pedig azt javasolja a szakember, hogy forduljanak bizalommal a termelők a Fliegl kereskedő partnereihez, hiszen náluk is sok pót- és szállítókocsi várja, hogy munkába állhasson.