Általában, amikor a mezőgazdaságban a hatékony munkavégzésről beszélünk, előszeretettel vizsgáljuk mindenekelőtt önjáró gépeinket. Analizáljuk traktorunk motorteljesítményét, nézzük a különféle egyéb fizikális paramétereit, vizslatjuk kombájnunk vágóasztal-szélességét, áteresztőképességét, de relatív kevés szó esik a szállítási feladatokról. Pedig a megfelelő logisztikai kapacitás az egyik legfontosabb része egy hatékonyan működő, jól szervezett mezőgazdasági üzemnek.
A szállítási feladatok szerves részét képezik a mezőgazdasági munkáknak – fotó: KITE Zrt.
A KITE Zrt. mindig technológiai rendszerekben gondolkozik, mely előrelátás gyümölcse az a logisztikai termékkínálat, amelyben minden üzemméret megtalálja a számára legjobb megoldást. 2021-ben talált egymásra a hazai gyártó szakértelme, rugalmassága, hozzáértése, és a KITE Zrt. rendszerszemlélete, tenni akarása.
De mi a FURRIER sikerének receptje? Végy egy klasszikust, és bújtasd új köntösbe. Az egykoron gyártott HW-8011 keletnémet pótkocsi mindig is a megbízhatóságot, a strapabírást fémjelezte. Beszállítónk azonosult ezekkel az alapokkal, majd tervezőasztalhoz ült, a KITE-s csapat pedig gondozásba vette a termék sorsát, így szélesebb vevőkörhöz jut el a FURRIER, amely nevet két éve ismeri és elismeri a hazai piac.
FURRIER pótkocsi – megbízhatóság és strapabírás – fotó: KITE Zrt.
Nézzük, mi jellemzi ezt a kiváló ár/érték arányú forgózsámolyos terméket!
A vontatmány lelke az alváz, mint a fő teherviselő elem. A FURRIER létrarendszerű alvázzal rendelkezik, hisz ez a megoldás rendkívül jól bírja a csavarodó igénybevételt, ami nemcsak a terhelhetőség szempontjából jelent előnyt, hanem a stabiltásban is. A kocsi alacsony súlypontjának köszönhetően könnyen vontatható. A kiváló minőség garanciája a profi beszállítói vonal: BPW tengelyek és vonórúd, JOST forgózsámoly, német parabolarugós lengéscsillapítás, WABCO légfékrendszer. Az alváz anyaga nagy szilárdságú acél, megfelelő erősítésekkel ellátva. Az alapfelszereltség része az aláfutásgátló, a hátsó tengely sárvédője, a LED-világítás, a pótkeréktartó, valamint a második pótkocsivontatás kiépítése automata vonófejjel.
A pótkocsi platója szintén erősített nagy szilárdságú acél, csakúgy, mint az oldalfalak is.
A „B” típusú kocsi jobbra és balra, míg a „C” kivitel mindhárom irányba képes billenteni. Az oldalfalak többféleképpen nyílnak, az alsó oldal például egyaránt nyitható alulról és felülről is. Az oldalfalak stabilitását 2 db drótköteles derékösszekötő szavatolja, amelyeket nyitáskor nem kell kioldani. Az alapfelszereltség ezen a fronton is gazdag, magleeresztő nyílások, levehető magasító, ponyvatartó, ponyva, fellépőpódium egyaránt benne van az alapárban.
A vontatmány bruttó tömege 18 tonna lehet, mindez 20 m3 raktérfogat mellett.
A FURRIER B18 forgózsámolyos pótkocsi műszaki adatai
|
A felépítmény megvásárolható önmagában is azok számára, akik stabil HW-8011 alvázzal rendelkeznek, amelynek műszaki alapjai makulátlanok.
Egy speciális opció a folyadékszállítást könnyíti meg felhasználóinknak, egy 8,1 m3-es UV-stabil polietilén tartály formájában. Ennek segítségével akár NITROSOL is szállítható, hisz anyagából adódóan korrózióálló, jelentősen megkönnyítve a tápanyagellátási feladatokat.
A FURRIER pótkocsi: A „B" típusú kocsi jobbra és balra, míg a „C" kivitel mindhárom irányba képes billenteni – fotó: KITE Zrt.
Milyen meglepetéseket tartogatunk még partnereink számára? A kiváló árat most egy beszámítási akcióval fűszerezzük. Ha a használt pótkocsija minimum 11 tonna (kivétel ez alól a HW6011 és MBP 6.5), alvázszámmal és érvényes közúti okmányokkal rendelkezik, akkor érdemes kihasználni ezt a lehetőséget, hiszen egy új pótkocsiba akár több használt pótkocsi is beszámolható.
Ha szállító járműveik megértek a cserére, felújításra, keressék a KITE Zrt. logisztikai és munkagép-értékesítőit, akik garantáltan a legjobb megoldáshoz vezetik Önöket!
Stabilitás + FURRIER = KITE
Pataki Sándor, kereskedelmet támogató mérnök