Általában, amikor a mezőgazdaságban a hatékony munkavégzésről beszélünk, előszeretettel vizsgáljuk mindenekelőtt önjáró gépeinket. Analizáljuk traktorunk motorteljesítményét, nézzük a különféle egyéb fizikális paramétereit, vizslatjuk kombájnunk vágóasztal-szélességét, áteresztőképességét, de relatív kevés szó esik a szállítási feladatokról. Pedig a megfelelő logisztikai kapacitás az egyik legfontosabb része egy hatékonyan működő, jól szervezett mezőgazdasági üzemnek.

FURRIER pótkocsi

A szállítási feladatok szerves részét képezik a mezőgazdasági munkáknak – fotó: KITE Zrt.

A KITE Zrt. mindig technológiai rendszerekben gondolkozik, mely előrelátás gyümölcse az a logisztikai termékkínálat, amelyben minden üzemméret megtalálja a számára legjobb megoldást. 2021-ben talált egymásra a hazai gyártó szakértelme, rugalmassága, hozzáértése, és a KITE Zrt. rendszerszemlélete, tenni akarása.

De mi a FURRIER sikerének receptje? Végy egy klasszikust, és bújtasd új köntösbe. Az egykoron gyártott HW-8011 keletnémet pótkocsi mindig is a megbízhatóságot, a strapabírást fémjelezte. Beszállítónk azonosult ezekkel az alapokkal, majd tervezőasztalhoz ült, a KITE-s csapat pedig gondozásba vette a termék sorsát, így szélesebb vevőkörhöz jut el a FURRIER, amely nevet két éve ismeri és elismeri a hazai piac.

FURRIER pótkocsi

FURRIER pótkocsi – megbízhatóság és strapabírás – fotó: KITE Zrt.

Nézzük, mi jellemzi ezt a kiváló ár/érték arányú forgózsámolyos terméket!

A vontatmány lelke az alváz, mint a fő teherviselő elem. A FURRIER létrarendszerű alvázzal rendelkezik, hisz ez a megoldás rendkívül jól bírja a csavarodó igénybevételt, ami nemcsak a terhelhetőség szempontjából jelent előnyt, hanem a stabiltásban is. A kocsi alacsony súlypontjának köszönhetően könnyen vontatható. A kiváló minőség garanciája a profi beszállítói vonal: BPW tengelyek és vonórúd, JOST forgózsámoly, német parabolarugós lengéscsillapítás, WABCO légfékrendszer. Az alváz anyaga nagy szilárdságú acél, megfelelő erősítésekkel ellátva. Az alapfelszereltség része az aláfutásgátló, a hátsó tengely sárvédője, a LED-világítás, a pótkeréktartó, valamint a második pótkocsivontatás kiépítése automata vonófejjel.

A pótkocsi platója szintén erősített nagy szilárdságú acél, csakúgy, mint az oldalfalak is.
A „B” típusú kocsi jobbra és balra, míg a „C” kivitel mindhárom irányba képes billenteni. Az oldalfalak többféleképpen nyílnak, az alsó oldal például egyaránt nyitható alulról és felülről is. Az oldalfalak stabilitását 2 db drótköteles derékösszekötő szavatolja, amelyeket nyitáskor nem kell kioldani. Az alapfelszereltség ezen a fronton is gazdag, magleeresztő nyílások, levehető magasító, ponyvatartó, ponyva, fellépőpódium egyaránt benne van az alapárban.
A vontatmány bruttó tömege 18 tonna lehet, mindez 20 m3 raktérfogat mellett.

A FURRIER B18 forgózsámolyos pótkocsi műszaki adatai

Műszaki adatok

Teljes hossz

7730 mm

Belső hossz

5450 mm

Vonórúd hossza

2200 mm

Belső magasság

1500 mm

Tengelytáv

3800 mm

Platómagasság

1280 mm

Nyomtáv

1900 mm

Külső szélesség

2540 mm

Belső szélesség

2370 mm

Abroncsok

385/65R 22,5

Nettó tömeg

4100 kg

Műszakilag megengedett terhelhetőség

13 900 kg

Bruttó tömeg

18 000 kg

Tengelyek száma

2 db

Térfogat

20 m3

A felépítmény megvásárolható önmagában is azok számára, akik stabil HW-8011 alvázzal rendelkeznek, amelynek műszaki alapjai makulátlanok.

Egy speciális opció a folyadékszállítást könnyíti meg felhasználóinknak, egy 8,1 m3-es UV-stabil polietilén tartály formájában. Ennek segítségével akár NITROSOL is szállítható, hisz anyagából adódóan korrózióálló, jelentősen megkönnyítve a tápanyagellátási feladatokat.

FURRIER pótkocsi

A FURRIER pótkocsi: A „B" típusú kocsi jobbra és balra, míg a „C" kivitel mindhárom irányba képes billenteni – fotó: KITE Zrt.

Milyen meglepetéseket tartogatunk még partnereink számára? A kiváló árat most egy beszámítási akcióval fűszerezzük. Ha a használt pótkocsija minimum 11 tonna (kivétel ez alól a HW6011 és MBP 6.5), alvázszámmal és érvényes közúti okmányokkal rendelkezik, akkor érdemes kihasználni ezt a lehetőséget, hiszen egy új pótkocsiba akár több használt pótkocsi is beszámolható.

Ha szállító járműveik megértek a cserére, felújításra, keressék a KITE Zrt. logisztikai és munkagép-értékesítőit, akik garantáltan a legjobb megoldáshoz vezetik Önöket!

Stabilitás + FURRIER = KITE

Pataki Sándor, kereskedelmet támogató mérnök

KITE Zrt.