A kínálatban ma 18 traktortípus, két platós szállítóeszköz és két gyalogvezetésű motoros alapgép szerepel.
95 éve a piacon
A vállalatot 1927-ben alapították Modenában, s kezdetektől fogva a mezőgazdaság számára dolgoztak. Az első motoros gép egy kis utánfutóra telepített mobil szivattyú volt öntözési célokra, és igen keresett lett az olasz gazdák körében.
A következő nagy lépés az FA típusjelű első motoros kultivátor (egytengelyes alapgép) megjelenése volt 1955-ben, amelyhez már utánfutót is lehetett kapcsolni szállítási és más, akár permetezési feladatokhoz. Ez a kis alapgép nagyon népszerű lett nemcsak Olaszországban, de a nemzetközi exportpiacokon is, és közismertté tette a Goldoni márkát. A nagy sorozatgyártás 1957-ben indult, és több mint 30 ezer darabot értékesítettek az 1961-1973 közötti időszakban. Ez a kisgépcsalád mind a mai napig meghatározó gyártmány, mai utódja az „M"-széria.
Az FA motoros alapgép a gyártósoron és a gazdaságban – fotók: www.goldoni.com
Az újabb mérföldkő 1969, az első kistraktorszéria megjelenése Universal néven, amelyből több mint 32 ezer darabot értékesítettek a széria kifutásáig.
Az első Universal traktorok – fotó: www.goldoni.com
1986-ban nagyarányú gyárbővítést hajtottak végre, az üzemek területe meghaladta a 90 ezer négyzetmétert, a dolgozói létszám az 500 főt, míg az éves termelés 30.000 gépegység volt.
1982-ben megérkezett az első kompakt traktorszéria, amelyet kimondottan szőlőültetvényekhez és gyümölcsösökhöz terveztek.
Az első kompakt gép szőlőkbe, gyümölcsösökbe – fotó: www.goldoni.com
Újabb fontos mozzanat, hogy 1990-ben megvásárolták a Mario Carraro ITMA részlegét, amely lánctalpas traktorokat gyártott. 2015-től új fejezet kezdődött a márka életben, bár felvásárolta a nálunk inkább csak hallomásból ismert Arbos, mégis dinamikusan fejlődött tovább a Goldoni, önálló márka maradt, és a gyártás is maradt az addigi helyen.
Goldoni C75V lánctalpas (1990) – fotó: www.goldoni.com
A 2021-es év újabb tulajdonosváltást hozott a Keestrack Group által, de a gyártmánykínálat továbbfejlődik, középpontban a gazdák igényei a legkorszerűbb gépek iránt.
A legelső céglogó – fotó: www.goldoni.com
Motoros mobilszivattyú öntözéshez (1940-es évek) – fotó: www.goldoni.com
További fejlődés már a Keestrack-csoportban – fotó: www.goldoni.com
A két legfiatalabb modell – Q-széria
A Q100-as nyitott vezetőállással és zárt fülkével egyaránt kapható. Az ívelt formai kialakítás jó rálást nyújt a gép környezetére munka közben. Bár elsőkerék-kormányzású, mégis kis fordulási sugárral rendelkezik az 57°-os elkormányzásnak köszönhetően.
A kapcsolható összkerékhajtás és viszonylag nagy méretű abroncsok és nyomatékos motor ideális géppé teszik a gyümölcsösök és szőlőültetvények sorai között, ahol jellemzően a magasság is korlátozó tényező. Opcióban alacsony kivitelben (super low profile) is rendelhető, ez más méretű abroncsozást jelent, így fülkével is csak 180 cm magas. Az alacsony súlypont előnyös a meredekebb hegyes-dombos területeken is.
A vezetőplatform szilentblokkokkal csatlakozik a vázhoz a még nagyobb munkakomfort érdekében. Motorja VM gyártmány, 4 hengeres, 2790 cm³-es, 91,1 LE teljesítményű, maximális nyomatéka 380 Nm, minimum sebessége 0,4 km/ó, a maximum 40 km/óra. Az erőátvitel 24 előre- és 12 hátrameneti fokozatú. Az első meghajtás elektrohidraulikus tengelykapcsolóval menet közben is be- és kikapcsolható. A hátsó kihajtás 540/750 fordulatú.
A gép önsúlya kiviteltől függően 2275-2540 kg, tengelytávja csak 1925 mm, hossza ballasztttal 3681-3781 mm. A hátsó emelőkapacitás 2500 kg, a hárompontos emelőkaron, elöl 1200 kg, szintén hárompontos kialakítással (opció).
Goldoni Q100 – fotó: www.goldoni.com
A Q110 csak zárt fülkével készül, magassága szériában 204-209 cm, de opciós alacsony változatban csak 180-185 cm. Igyekeztek egy komfortos, tágas fülkét és a lehető legkisebb magasságot és megbízható stabilitást összekombinálni. A legfontosabb különbség az erősebb, 102 lóerős, de szintén 2970 cm³-es, 380 Nm-es motor. A váltómű szintén 24+12 fokozatú, az első meghajtás menet közben kapcsolható, és az 57 fokos elkormányzás szűk helyen is megkönnyíti a munkavégzést. Sebessége 0,4-40 km/óra. A fülke 4 pontos, szilentblokkos felfüggesztésű, a vezetőülés rugózott. A hátsó kihajtás 540/750 fordulatú.
A gép önsúlya kiviteltől függően 2275-2540 kg, tengelytávja1925 mm, hossza ballasztttal 3681-3781 mm. A hátsó emelőkapacitás 2500 kg, a hárompontos emelőkaron, elöl 1200 kg, szintén hárompontos kialakítással, opcióban. Mindkét típussal a tempós munkavégzés, mozgékonyság elvárásait vették célba, a hasonlóan kis méretű, gumihevederes gépekkel szemben.
Godoni Q110 – fotó: www.goldoni.com
Forrás: www.goldoni.com