Manapság a szállított mennyiségek és súlyok folyamatosan emelkednek, de a vonóerő-növekedés nem tudta ezt a növekedést követni. A minél szélesebb gumiabroncsok használata elengedhetetlen a traktorok vonóerejének leadásához, de ennek az eredménye a magasabb fenntartási költségek és sajnos ez sem elegendő a vonóerő-növekedéshez.
Továbbá elterjedt az extra súlyok alkalmazása a tapadás javítása érdekében, de ezek további üzemanyag-növekedést illetve a súlyok rossz eloszlása néhány alkatrésznél és a gumiknál az elvártnál korábbi kopást okoz.
Mint mezőgazdasági szállító kocsi gyártó, a JOSKIN folyamatosan keresi azokat a megoldásokat, amivel növelni tudja a gépek teljesítményét és a szállításhoz kapcsolódó problémák megoldását. A múltban nagy figyelmet fordított a gépek üres súlyának csökkentésére új, különböző gyártási megoldások és a megfelelő alapanyag kiválasztása révén. Hasonlóképpen, JOSKIN már évek óta fejleszti az “E-Drive” elnevezésű innovatív megoldást.
Már évek óta fejlesztik az úgynevezett E-drive technológiát.
Hogy is működik?
A JOSKIN E-drive technológiája egy hibrid rendszer, amely több kulcsfontosságú elemből áll, amit a John Deere gyárral együtt sikerült integrálni. Legelőször is a motor. Ez a rendszer középpontja, amely az elektromos energiát mechanikus teljesítménnyé alakítja át 100 kW-ig. A hajtómű, amit a John Deere tervezett és gyárt.
Ezután két kardán tengelyen keresztül hajtja az elektromotor a tengelyeket. Az erőt és szilárdságot kombináló tengelyeket a MAN biztosítja, aki szállítóiparban egy jól ismert nemzetközi gyártó.
A tridem tengelyes gépeknél a hátsó két tengely biztosítja az extra vontatás. Emiatt a felemelhető első tengely koncepcióját meg lehetett tartani, amely csökkenti a gumiabroncs kopását és a szükséges vonóerő igényt.
Továbbá, felemelt állapotban a szántóföldön növelhető a vontatás, hisz a tömeg áthelyeződik a traktorra és a két hajtott tengelyre. A futóművet még felszerelték differenciál zárral, központi guminyomás-szabályzó rendszerrel és a megfelelő átmérőjű féktárcsákkal.
A különböző adatok (sebesség, tengely nyomás, kanyarodási szögek, stb.) és az adatforgalom a traktor és a vontatmány között ISOBUS kábelen történik, így a rendszer automatikusan kezeli a JOSKIN gépen lévő elektromotor teljesítményigényét.
Roadliner: egy új korszakot nyit a szállításban!
A 2013-ban bevezetett TETRALINER széria egy új modellel bővült, a „ROADLINER” típussal. Az új típus hasonló műszaki alapokra épül, de optimalizálja a hatékonyságot, a biztonságot és a komfortot a közutakon, miközben ideális partner a szolgáltatóknak és gazdálkodóknak, akik nagyobb távolságokra szállítanak.
A tartálykocsi átterheli a traktorra a gép súlyának egy részét
Manapság a hígtrágya szállításának a folyamata még fontosabbá válik a szolgáltatóknak, a biogázüzemek üzemeltetőinek és a gazdálkodóknak a telephelyről a kiszórási területre.
Amióta a telephelyek és a kiszórási területek közötti távolságok egyre hosszabbak, fontosabb mint valaha, hogy ezen munkák optimális irányítását a legnagyobb hatékonysággal végezzék. Éppen ezt szem előtt tartva a JOSKIN csoport egy a közúti szállítás kihívásaira legjobban megfelelő taggal bővítette a Tetraliner szériát, a ROADLINER tartálykocsival.
A tartálykocsi egy Dolly rendszerű forgózsámolyos (Ø974 mm) tengellyel van szerelve, amely átterheli a traktorra gép súlyának egy részét, így még biztonságossá téve a nagy sebességű vontatást.
Ami a kényelmet illeti, a ROADLINER egy lépéssel továbbmegy a légrugózással egybeépített BPW tengelyekkel. Ez a felfüggesztés, amely a legtöbb félpótkocsin és teherautón megtalálható a legjobb választás, mind a megbízhatóság, mind a karbantartás, mind pedig a teljesítmény szempontjából.
Négy különféle kapacitással (21000, 23500, 26000 és 28000 liter) a ROADLINER minden igényt kielégít. A további jó hír, hogy egy szériája elérhető az „Advantages” sorozatban, ami így verhetetlen árakon jól felszereltséggel kerül a piacra.
Még több előny az „ Advantages” sorozatnál!
Az idei év elején a JOSKIN bevezetett egy új koncepciót, az “Advantage” szériát. Jól felszerelt limitált darabszámú szériákat kínál verhetetlen árakon. A belga cég – még egyszer – sikeresen forradalmasította a mezőgazdasági piacot.
TORNADO: folyamatos evolúció
Amióta megérkezett a JOSKIN szériái közé, a TORNADO trágyaszóró gyorsan megtalálta a vásárlóit, oly módon, hogy ma a világ egyik legnagyobb darabszámban értékesített modelljle lett.Még ha ezt a sikert maga a termékkoncepció is magyarázza, egyértelmű, hogy ennek az oka a folyamatos fejlesztések. 2019 sem kivétel ez alól.
A TORNADO3 koncepciójának alapja egy könnyű gép. További erősségeit a dizájnja adja, egy alacsony építésű, nagy szakítószilárdságú és nagy kerekekkel felszerelt trágyaszóró. Ezen tulajdonságoknak köszönhetően ez egy kompakt munkagép, amely kiemelkedő stabilitást biztosít az alacsony súlypontnak köszönhetően és kiváló manőverezőképesség mellett.
Speciális forma nagy kapacitással.
Optimális géptest!
A speciális formája ellenére, a TORNADO3 nagy kapacitással párosul. Modelltől és a gép magasságától függően (1,133 vagy 1,570 mm), 8,6 m3-től egészen 25,8 m3-ig kínál választást a vásárlóknak. Emellett az adatok mellett, a legnagyobb erőssége a tartós dizájnja. Aminek mindig is az optimális tárgya „esés” volt az alapja a gépen belül, ami egy a JOSKIN erősségei közül. Az új gépnél ennek a mozgásnak a teljes átnézése volt a cél, annak érdekében, hogy a trágya minél könnyebben eljusson a szóróhengerekhez.
Új szóró tárcsák és még sok más.
A már 2 éve elérhető vízszintes tépőhengeres trágyaszórók is átvizsgálásra kerültek és a TORNADO3 szériában már megkapták a „nagy” testvér, a Ferti-Space2, szóró tárcsáit (Ø 1,040 mm), amely jobb kiszórási tulajdonságokat biztosítanak.További, elsőre nem is látható újdonságot is kapott a széria. A vonórúd hidropneumatikus rugózást kapott a laprugó helyett, így az ütéseket jobban csillapítja, komfortosabb lett a gép használata és könnyebb a kiszórás.
JOSKIN feszegeti az extrém határokat!
Most már hivatalos, a JOSKIN termékcsalád zászlóshajója nemrégiben fejlesztésen esett át. Mostantól, az X-TREM2 lép az X-TREM tartálykocsi helyére. A Joskin know-howra és technikai fejlesztéseire építve a belga márka mérnökei nagy kihívással szembesültek a tartálykocsi továbbfejlesztésekor. Úgy látszik sikerült nekik.
A gép alvázának szélessége lehetővé teszi az akár 850 mm széles gumiabroncsok alkalmazását.
A 2010-ben bemutatott X-TREM tartálykocsi egy kis forradalmat indított el mezőgazdasági gépgyártásban. Ekkor részesülhettek a vevők először a nagy kapacitású, de könnyen kezelhető és nagy kerekkel szerelt tartálykocsi előnyeiből. Ugyanis a gép alvázának a szélessége a gép elején 900 mm majd a végén 760 mm volt, így lehetővé téve az akár 850 mm széles gumiabroncsok alkalmazását.
Az új X-TREM2 követve az előző széria alapjait az alváz szintén 900 mm széles a gép elején, a végén 600 mm csökkent. Felszereltségtől függően így már akár 925 mm széles gumiabroncsokkal is felszerelhető a tartálykocsi, ami három méretben lesz elérhető, úgymint 16000, 18000 és 20000 liter.
Ha további érdekességeket és a gépeket testközelből szeretné megnézni, akkor az Agritechnica kiállítás 4 pavilon C12 kiállító pavilonját keresse.