Kubota: Traktorok európai gyárból, európai gazdáknak!
- Ezzel a szlogennel fogadta a vadonatúj gyár a több száz újságíróból- és üzleti partnerből összegyűlt vendéget az ünnepélyes gyáravató rendezvényen Franciaországban.
Újságírók Európa minden országából – Agronform.hu / Igric DominikaA Kubota Farm Maschinery (KFM) vezetősége az ünnepélyes megnyitón – Agronform.hu / Igric Dominika
Az európai helyszín ellenére japán stílusban, - ízléses, letisztult dizájnnal, extravagáns ételek és italok kíséretében, könyörtelen pontosság és munkatempó bemutatása mellett - követhették szemmel a sajtó képviselői a gyár átadását és az üzem bejárása során a gyártás egyes állomásait.
A Kubota M7-es széria első, Európában gyártott modelljének leleplezése – fotó: Agroinform.hu / Igric Dominika fotó: Agroinform.hu / Igric Dominika
Járjuk be együtt az új beruházást!
A Kubota gyár főépülete – fotó: KFM
Érdekes számadatok a Kubota új gyáráról
A Kubota új gyára Bierne városban épült fel, - a tervezéstől a felavatásig - kevesebb, mint két év alatt! A létesítmény 115.000 négyzetméter alapterületen, 35.000 négyzetméter épületegyüttesből áll. A beruházás 57.000.000 Euróból valósult meg, amiből 40.300.000 Euró a Kubota önálló befektetése. A gyár megnyitásával 165 új munkahelyet teremtettek... - és talán most következik a legérdekesebb adat: A Kubota becsült termelése évi 3000 darab traktor lesz! A 3000 új traktorból 1500 darabot szánnak az európai gazdáknak, 1000 darabot az Észak-amerikaiaknak és 500 darabot Óceániának, illetve Japánnak...
A Kubota európai csapata – fotó: KFM
2015 az újdonságok éve a Kubotánál
Kubota M7-es traktor profilja a megnyitó ünnepségen – fotó: Igric Dominika
Legnagyobb újdonságként az M7-es széria sorozatgyártásáról számoltak be a Kubota vezetői, - ami Bierne-ben idult el, a vadonatúj gyártósorokon.
Kubota M7-es traktor hátulról – fotó: Igric Dominika
Az újságírók is szívesen elüldögéltek a kényelmes és jól felszerelt fülkében – fotó: Igric Dominika
RAKTÁR RÉSZLEG
Az alkatrészek 89%-a európából származik, mindössze a motorok és a traktor kabinok származnak Japánból, a Kubota sakai gyárából.
Raktár, részlet – fotó: KFM
A sok aprólékos munkaművelet miatt a Kubota robotok használatát tervezi arra az esetre, ha a termelést növelni kellene.
A gyár jelenleg óránként szerel készre egy traktort, ám ez a teljesítmény decembertől tovább fog nőni! A tervek szerint, az év végétől minden 21. percben legördül majd egy Kubota traktor a futószalagról.
Minden 21. percben új Kubota traktor születik – fotó: KFM
KAIZEN GYÁRTÓSOR
A "KAIZEN" egy különleges gyártósor elnevezése, amely működési elvét magyar nyelvre talán "folyamatos tökéletesítésnek" lehetne fordítani.
Ez a gyártósor a legmodernebb technika igénybevételével folyamatosan szinkronizálja a szállítószalagok, munkapadok és a sínek közötti mozgásokat, eszközöket cserélnek a dolgozók munkájának megkönnyítése érdekében, vagy akár darukat vetnek be a nehéz elemek szállításakor.
Gyártósor, részlet – fotó: KFM
A gyár megnyitása előtt egy évvel 25 francia dolgozó Japánba utazott, hogy ott, már egy működő üzemben sajátítsa el a legfontosabb munkafolyamatokat és hogy be tudja tanítani a többi munkást is.
KABIN SORTÓL A TESZT ÜZEMIG
A kabin soron a futószalagról csuklós kocsikra helyezik a kabinokat, hogy könnyeben lehessen ezeket forgatni és a dolgozóknak ne kelljen felesleges mozdulatokat tenniük.
Az összeszerelését követően, az elektronikus berendezéseket egy munkaművelettel ellenőrzik... ...majd egy teljes vízálló tesztet hajtanak végre a kabinon – fotó: KFM
Ezt követően a kabint elszállítják a következő állomásra, ahol az alvázra rögzítik. Ezen az állomáson töltik fel aztán a traktort gázolajjal, gázzal és különböző olajokkal.
Gyártósor, felülről – fotó: Igric DominikaUgyanebben az üzemegységben egy operátor beindítja a motort és elvégzi az utolsó elektromos tesztet. A kész erőgép végső tesztelése a gyár külső- és belső területein történik, ahol ellenőrzik a traktor általános minőségét. – fotók: Igric DominikaUtolsó simítások... – fotó: Igric Dominika
Innen már nincs más hátra, mint hogy a kész traktorokat a szállítási zónába vigyék, ahonnan hamarosan munkába is állhatnak a gazdálkodók földjein.