Az új generáció ugyanazt a kompaktabb méretkategóriát célozza meg a törzscsuklós kínálatban mint elődje, a K-424-es. Az új széria képviselője, a Kirovec K-525 Premium típus, amelyben egyelőre csak az orosz piacra készülő Stage IIIA emissziós besorolású, 6,65 literes, hat hengeres, 250 lóerős, JAMZ-53645 típusú, Common Rail befecskendezésű, 1100 Nm nyomatékot szolgáltató dízelmotor szolgál erőforrás gyanánt. A jaroszlávi motorgyár kifejezetten a Kirovec K-525 traktorhoz fejlesztette ki az új motort.

A Kirovec K-525 Premium, a korábbi K424 utódja – fotó: kirovets-ptz.com

Lényegében a korábbi K-424-nél 10 lóerővel nagyobb teljesítményű az új K-525 modell. Ahogy elődjénél, úgy várhatóan, ebben a szériában is rendelkezésre áll majd az EU-s emissziós normákat kielégítő motorváltozat is. A gyári adatok szerint a K-525 motorjának fajlagos üzemanyag fogyasztása 1300 f/min motorfordulatszámnál a 197 g/kWh, a névleges 2100 f/min motorfordulatszámnál 230 g/kWh értékű.

Az új modell erőforrása a jaroszlavi motorgyárban készül és kifejezetten a K-525 számára fejlesztették ki – fotó: kirovets-ptz.com

Az új generációnál több komponenst is egységesítve alkalmaztak a tavaly ősszel bemutatott, idén januárban itthon is debütált új K-7M traktorcsaláddal. Ilyen például az erőátvitelért felelős – a korábbi K-4-es 6/3 fokozatú automata váltóját felváltó – a traktorgyár saját gyártású, 16/8 fokozatú, T-5 automata sebességváltója. A mellső és hátsó futóművek nem változtak, maradtak a K-4 szériánál bevált tengelyek. A mellső híd továbbra is laprugós felfüggesztésű, míg a hátsó tengely a vázkerethez merev rögzítésű.

A T-5 automata kapcsolású sebességváltó a szentpétervári traktorgyár saját fejlesztése – fotó: kirovets-ptz.com

A hátsó CAT III hárompont függesztést tartó keret viszont jelentős erősítésre került. A K-424-nél már elérhető felszereltség úgy, mint a Walterscheid függesztő karok, hashúzó állítható magasságú pótkocsi vonófej, a hozzá tartozó konzollal, sárvédőre helyezett elektronikus vezérlés, 4 pár + 1 vezetékes hátsó hidraulikus kivezetés, 540/1000 fordulatú hátsó TLT, mind-mind rendelkezésre áll az új K-525-nél is.

A hidraulikus rendszert ugyanaz a szállítási teljesítményű (210 L/min) Bosch Rexroth szivattyú szolgálja ki, mint elődjénél, és a hidraulikus kivezetés, illetve az emelő szerkezet EHR vezérlése itt is elérhető. A hátsó hárompont függesztés teherbíró képessége és emelőkapacitásának értéke nem változott a K-424-hez képest.

A hátsó hárompont függesztés CAT III besorolású – fotó: kirovets-ptz.com

A nagyobb változás a K-424-eshez képest az új K-525 a vezetőfülkében fogadja a felhasználót. Ez a generáció már a nagyobb testvér K-7M továbbfejlesztett fülkéjét kapta, megújult jobboldali kezelő egységekkel és kabinoszlopos, színes kijelzős, ComandPost-2 információs panellel. Összehasonlító képünkön is jól látszik mennyit korszerűsödött a jobb kartámaszos kezelőpult. A korábbi sötét szürke, helyett az új világos színű műanyag borítással, egész fülke hangulata sokkal kellemesebb lett.

Balra a korábbi K-424 fülkéje, jobbra pedig az új K-525 modellé – fotó: kirovets-ptz.com

Mint ahogy már korábban az K-7M kapcsán megírtuk az új Comfort Plus fülke szigetelése vastagabb, jobb minőségű, így csökkent a zajszint. A fülkére ható káros rezgéseket lengéscsillapítók csökkentik, a kényelmes, orosz, SIBECO vezetőülés pedig pneumatikus lengéscsillapítású. Áttervezték a fülkefűtőberendezés elrendezését és hatékony klímarendszer gondoskodik a megfelelő légkörről. Az éjszakai munkavégzést segíti, a fülkén lévő 8 darab LED munkafényszóró.

Balra a korábbi K-424 jobb oldali kartámasza, jobbra pedig az új K-525 modellé – fotó: kirovets-ptz.com

A mögöttünk zajló történésekről pedig nagyméretű, fűthető, elektromosan állítható külső visszapillantó tükrökben tájékozódhatunk. A fülke a nemzetközi biztonsági előírásokat és munkabiztonsági szabványokat teljes mértékben kielégíti.

A végére még néhány száraz műszaki adat. A traktor üzemkész tömege felszereltségtől függően 11-12,5 tonna körül mozog. A motor az üzemanyagot 500 literes tartályból nyeri. A K-525 kerekeit 23,1R26 153 A8 méretű, NORTEC abroncsokkal szerelik, a fordulási sugara így 6,5 méter. A mellső és hátsó alvázkeretek a vízszintes síkjához képest +- 15 fokban képesek elbillenni.