A Fendt egy teljesen új sorozattal és valószínűleg 2023 egyik legfontosabb agrártechnológiai innovációjával lepi meg a gazdákat. Az Agritechnica 2023 kiállításon a Fendt-AGCO először mutat be egy új, még soha nem látott Vario sorozatot: a Fendt 600 Vario-t. Az új motor és az új hajtás mellett van még valami, ami sok Fendt-rajongót megállásra késztet – írja az agrarheute.

Az új Fendt 600 Vario az első, amely ezt a nevet viseli a motorháztetőn. Míg a 200, 700 vagy 900 Vario-sorozat már több generációban is elérhető volt, a 600 Vario nevet soha nem használták ilyen módon. A Fendt Favorit 600 LSA volt az utolsó Fendt, amelynek típusjelölése legalább azonos számmal történt.

Fendt

Az új Fendt 600 Vario a legnépszerűbb teljesítményosztályban kínál nagyszerű alternatívát – fotó: fendt.com

Az új Fendt 600 Vario traktorokat az AGCO Power saját motorja hajtja. A Core50 nevű motor 5 literes lökettérfogattal rendelkezik és maximum 209 lóerőt ad le. A kipufogógáz utókezelése izgalmas: a Fendt dízel oxidációs katalizátorra (DOC), dízel részecskeszűrőre (DPF) és szelektív katalitikus redukcióra (SCR) támaszkodik, de kipufogógáz-visszavezetés (EGR) nélkül.

Ez a széria lesz a világ legerősebb 4 hengeres traktora, ugyanis a 4 hengeres és a 6 hengeres motorváltozatok helyett helyett az új Fendt 600 Vario mindegyik modellje 4 hengeres motorral érkezik.

A sorozat 4 modellel indul el: 614 Vario, 616 Vario, 618 Vario és 620 Vario, 149 és 209 LE közötti teljesítménytartományban.

Fendt

A kabin légszűrése gyárilag előkészíthető a 4. védelmi kategóriára, ily módon a vezető védve van például a folyékony növényvédő szerek porától vagy gőzeitől – fotó: fendt.com

A DynamicPerformance (DP) eddig csak a sorozat legnagyobb modelljeihez volt elérhető. A DP-vel a traktor további 15 lóerővel nagyobb teljesítményt kap. Az alkalmazástól függően ez akár álló helyzetben is elérhető, függetlenül attól, hogy a TLT-t használják-e.


A Fendt a fokozatmentes sebességváltók úttörője. 2015 óta a traktormárka új modelljei "Vario Drive" hajtással készülnek, így lesz ez a 600 Vario esetében is. A Vario-Drive egyik előnye, hogy a 600 Vario állandó összkerékhajtással működik – hasonlóan például egy Audi Quattro-hoz. Másik előny az úgynevezett pull-in-turn hatás: kanyarodáskor az első tengely középre húzza a traktort. Ennek köszönhetően például az 600/540 R65 méretű gumiabroncsokkal felszerelt Fendt 30 Vario így mindössze 10,2 méteres fordulókörrel rendelkezik.

Az utastér a nagyobb 700 Vario Gen7-ből származik. A VisioPlus kabinban prémium vezetőülés található memória és masszázs funkciókkal, továbbá egy ételdoboz is rendelkezésre áll ételek és italok hűtésére, vagy melegítésére. Ezenkívül a kabin légszűrése gyárilag előkészíthető a 4. védelmi kategóriára. Ily módon a vezető védve van például a folyékony növényvédő szerek porától vagy gőzeitől.

A Fendt 600 Vario az Agritechnica 2023-on már rendelhető, a sorozatgyártás 2024 nyarán kezdődik.