75 éve a piacon

A koreai Daedong mezőgazdaságigép-gyártó vállalatot 1947-ben alapították, akkor még egy ország volt, majd a 3 évig tartó koreai háború óta (1950. június 25.-1953. július 27.), ami most is tart jogi értelemben, mert csak tűzszünet jött létre (!), a cég központja Dél-Korea déli részén, Daegu városának Nongong-eup. ipari negyedében található. Az első saját gyártású motor 1949-ben készült.

traktor

Kioti HX1201 PC – fotó: Kioti

A Daedong márka történelmi belépése a tengerentúli piacokra 1982-ben kezdődött. Az első traktort 1986-ban mutatták be az amerikai piacon, majd 1993-ban megalapították a Daedong USA-t a kedvezőbb kereskedelmi feltételek érdekében (vám, gyártás, szállítási határidők stb.).

A "DAEDONG" márkanév nehézkes például Észak-Amerika és Európa számára, ezért úgy döntöttek, hogy a tengerentúli exportpiacokon a "KIOTI" márkanevet fogják használni.

Az amerikai piacon töltött első években a Daedong együttműködött egy helyi mezőgazdaságigép-gyártó céggel, a Lely KIOTI-val, 1993-ban a Daedong USA megalapításával megszerezte a márkát, és a KIOTI lett a hivatalos márka a tengerentúli piacokon és természetesen Európában.

A KIOTI angol kiejtése olyan, mint a "Coyote", egy farkashoz hasonló észak-amerikai állaté. Ezt úgy jellemezték, mint a szellemét a világba üvöltő prérifarkas szimbólumát.


Bővülő kínálat

A Kioti HX traktorszériát 2021 március végén mutatták be HX1300 és HX1400 típusjelzéssel és teljesen saját fejlesztésű és gyártású, 4 hengeres, 3,8 literes turbódízel motorral, amelyek teljesítménye 132, illetve 142 lóerő. E két modellhez csatlakozott most harmadiknak a HX1201-es, szintén 3,8 literes Daedong motorral, amely teljesítménye 125 lóerő, és a Stage V-ös normát SCR, DOC és DPF kombinációjával teljesíti. Igaz, a 2023-as piaci bevezetésig még aludni kell néhányat, de például a brit piacon már előrendelhető.

Az új gép jól kiegészíti a HX szériát lefelé, a már ismert PX típusok (93-110 LE)  irányába. Ötvözi a teljesítményt, a kényelmet és masszív kialakítást, egy széleskörűen alkalmazható alapgépként. Az erőátvitelt figyelemre méltó 32/32 fokozatú Powershift sebességváltó biztosítja, és szériában automatikus kapcsolású PTO-val rendelkezik. A fülkéből nem hiányzik a légrugós Grammer ülés, a légkondi és a hatékony fűtés sem.

Forrás: www.daedong-kioti.com; www.kioti-uk.com