A 2023-as év fontos mérföldkő a Landini márka életében, ugyanis piacra dobta az első 300 LE teljesítmény feletti nagy traktorát. A 8-as sorozatban 2 modell érhető el 264 és 310 LE teljesítménnyel, az eddigi 240 LE teljesítményű 7-es sorozatú traktortól veszi át a zászlóshajó szerepét. A nagyobb teljesítményű 8-310-es elérhető további kétféle kivitelben Dynamic és Active felszereltségi szinttel.

Landini

Az új LANDINI 8-as traktorcsaládot az új FPT NEF 6,7 literes, 6 hengeres turbómotorok hajtják – fotó: AXIÁL Kft.

FTP Motorok – a maximális teljesítményért

A Stage V-ös károsanyag-kibocsátási szabványnak megfelelő új LANDINI 8-as traktorcsaládot az új FPT NEF 6,7 literes, 6 hengeres turbómotorok hajtják, 24 szelepes technológiával és elektronikus Common Rail befecskendező rendszerrel. A motorok egy robusztus alvázban találhatók, ami segít csökkenteni a fülkében a zaj- és rezgésszintet és ideális súlyelosztás biztosít, így növelve az első tengely tapadását is.

Az elektronikusan vezérelt viscotronic ventilátor, amely a teljes modellcsaládban alapfelszereltség, javítja a motor hűtésének hatékonyságát, miközben csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a zajszintet. Az FPT NEF motorok Dual Power rendszerrel vannak kiegészítve, amely elektronikusan szabályozza a motor teljesítményét a változó terhelési körülményekhez igazodva, fenntartva a sebességet és a termelékenységet.

A modellcsaládban kétféle verzió érhető el, a 8-270 és 8-310 melyek 258 és 301 LE maximális teljesítménnyel rendelkeznek, de szállítási alkalmazások vagy TLT-vel végzett műveletek során a Dual Power segítségével automatikusan további teljesítményt adnak le, így 264 és 310 LE teljesítményre képesek.

Az új FPT NEF motorok a legkorszerűbb Hi-eSCR2 utókezelő rendszerrel vannak felszerelve, úgy lettek megtervezve, hogy a gazdálkodók számára egyszerűséget és funkcionalitást kínáljanak anélkül, hogy a teljesítmény, a megbízhatóság és a tartósság terén kompromisszumot kötnének.

traktor

A modellcsaládban kétféle verzió érhető el, a 8-270 és 8-310 melyek 258 és 301 LE maximális teljesítménnyel rendelkeznek – fotó: AXIÁL Kft.

V-SHIFT fokozatmentes sebességváltó, magas hatásfokkal és sima vezetési élménnyel

A ZF -TMT32 gyártmányú V-Shift fokozatmentes sebességváltó erősségei közé tartozik a nagy teljesítmény, az üzemanyag-takarékosság, zökkenőmentes vezetési élmény és a biztonság. A hajtómű 4 beállítható sebesség tartományban működik teljesen fokozatmentesen, többtárcsás nedves tengelykapcsolóval és 4 bolygóművel rendelkezik.

A V-Shift váltó lineárisan változó vagy állandó haladást biztosít, a rögzítőfék felengedése után és az irány kiválasztásával már gyorsíthatunk is az akár EasyPilot joystick vagy a pedál használatával. A végsebességet 40 km/h esetén 1300 1/min motorfordulaton míg 50 km/h végsebesség esetén 1580 1/min motorfordulaton tartja. Ehhez a takarékos üzemeltetéshez párosul a nagy, 550 literes üzemanyag és 71 literes AdBlue tartály.

A hátsó TLT hajtást 3 fokozat 540Eco/1000/1000Eco között lehet választani, míg elől opcióban 1000-es fokozattal rendelhető.

Landini traktor

A takarékos üzemeltetéshez párosul a nagy, 550 literes üzemanyag és 71 literes AdBlue tartály – fotó: AXIÁL Kft.

Erős hidraulika rendszer

A traktor hidraulika rendszere minden esetben zárt központú és terhelésérzékelő, axiáldugattyús LS szivattyút kapott. A traktor a 160 l/min teljesítményű alap hidraulika szivattyú helyett rendelhető 215 l/min teljesítményű UltraFlow szivattyúval, ez csak a vezértömböket és a függesztőkarokat látja el olaj árammal. Egy másik 115 l/min teljesítményű szivattyú felel a kormányzás és egyéb hidraulikus funkciók működtetéséért. A függesztő szerkezet kapacitása 12.000 kg, alapesetben Cat 3-as csatlakozókkal.

A kihelyezett szelepek száma Dynamic verzió esetén 3 elektrohidraulikus vezérlésű szelep elől, és 4 elektrohidraulikus hátul, mely bővíthető egészen 6 hátsó kihelyezett szelepig. Továbbá a Dynamic kivitel alapfelszereltsége az 5.000 kg kapacitású front hidraulika, amelyet az egyik első kihelyezett szelep vezérel. Az Active felszereltség esetén a hátsó 4 hidraulikus szelepek száma bővíthető 6-ig.

Felszereltségi szintek és fedélzeti technológiák

Felszereltségi szint a 8-270 modell esetén csak Dynamic, míg a 8-310-es modell elérhető Active és Dynamic kivitelben is. A Dynamic felszereltség esetén a traktor alapfelszereltségébe tartozik a nagy teherbírású első hídrugózás, az 5.000 kg kapacitású front hidraulika, hátul 4, míg elől 3 kihelyezett szelep, mechanikus helyett hidraulikus-félaktív kabinrugózás és a 20 LED lámpa.

A 8-as sorozat traktorai minden esetben Blue Icon kivitelben érkeznek, a Landini metálkék fényezésével és matt fekete felnijeivel.

Az alapfelszereltségben megtalálható, a gyári 12”-os DSM monitor ISOBUS csatlakozással valamint a PSM – precision steering management – előkészítéssel és az EasySteer funkcióval. A traktor alapesetben rendelkezik hidraulikus kormányzáshoz szükséges előkészítéssel, így a Trimble által forgalmazott GPS rendszerekkel könnyen összehozható, kompatibilis. Az EasySteer funkció pedig egy kényelmi funkció, az első kerekek teljes befordításához szükséges kormány fordulatszámát felezi.

Az újonnan bevezetett EazyGrip központi gumiabroncs-szabályzó rendszernek köszönhetően a közútiról a szántóföldre való átállás immár hatékonyabb és eredményesebb, mely opciók a Data Screen Managerből kényelmesen kezelhető. A rendszer szabályozza a nyomást, és automatikusan leáll, ha eléri az előre beállított szintet, csökkentve a talajtömörödést, az üzemanyag-fogyasztást, a gumiabroncsok kopását és optimalizálva a talaj termelékenységét.

Landini traktor

A 8-as sorozat traktorai minden esetben Blue Icon kivitelben érkeznek, a Landini metálkék fényezésével – fotó: AXIÁL Kft.

Említésre méltó még a Landini Fleet Management (flottakövető) rendszer, amellyel élőben lehet nyomon követni a traktor mozgását, munkavégzését, üzemanyag-felhasználását, üzemi paramétereit, ezeket digitálisan lehet naplózni, a hatékony használat érdekében.

A rendszer kommunikációs protokolljai a gép műholdas földrajzi helyzetének meghatározásából, a gép CAN BUS rendszeréből nyert adatok alapján különféle kimutatásokat és értesítéseket továbbítanak a flotta elemeiről a gazdálkodónak. A szerviz periódusokról és esetleges figyelmeztetésekről időben értesíti az üzemeltetőt.