Továbbfejlesztették a rendfelszedő egységet. A 2,25 méteres munkaszélességű Flex Load felszedőnél a hagyományos rugós acélujjak helyett, 6 sorban, "V" alakban, műanyag rendfelszedő ujjakat alkalmaznak, amelyek könnyen, egy csavar kilazításával cserélhetők. A műanyagból készült ujjak egyenetlen, rosszabb terepviszonyok között is megbízhatóan dolgoznak, élettartamuk hosszabb. A rendfelszedő hidraulikus meghajtású, és fordulatszáma fokozatmentesen szabályozható. Opcionálisan kiegészítő vezetőhengerrel lehet felszerelni a felszedőt. A rendfelszedő ujjak talajtól való távolságát a vezetőkerékkel több fokozatban lehet állítani.
A gyors, folyamatos terménytovábbítást a CFS (Continuous Flow System) rendszer, a spirális alakban hegesztéssel bordázott henger, a 8 spirálsorral rendelkező, 2,1 méter szélességű integrált rotorral, és az újonnan kifejlesztett "Exact-Cut 48 késes vágóegységgel biztosítja. A szeletelő rendszer 35 mm elméleti vágáshosszal dolgozik, a kések minkét oldala vágóéllel rendelkezik így megfordíthatóak és hosszabb élettartamúak. A késcseréhez és a megfordításhoz nincs szükség szerszámra.
Idegen anyaggal szemben automatikusan kitérnek, majd visszaállnak a kések. Ez a funkció akkor aktiválódik, amikor idegen test érinti a vágóél alsó részét. Ezzel kihúzza a pengét a szállítóvezetékből, mielőtt megsérülhetne.
A kések megfordíthatóak, mindkét oldaluk vágóéllel rendelkezik, így hosszabb élettartamúak - fotó: Strautmann
A Strautmann MagnonCFS hidraulikusan lengő mellső fallal rendelkezik az optimális takarmánytömörítés érdekében. A kocsi rakterének feltöltésekor a rakomány területére billenti. Amikor a csomagtér teljesen megtelt, az előlap automatikusan visszahajlik, és további 5 m3-es helyet kínál.
A mellső fal hidraulikusan lengő kivitelű - fotó: Strautmann
A 2,4 méter széles, galvanizált acéllemezes rakfelület láncos kaparóléces lehordószerkezettel rendelkezik, a tömörített takarmány egyenletes ürítéséről késes bontóhengerek gondoskodnak.
Az új rendfelszedő széria hidraulikus lengéscsillapítású, BPW futóművekkel van szerelve. A MagnonCFS 430/470 típusokon 20 t megengedett tengelyterhelésű tandem, míg az 530-as legfelső modell alatt, 30 tonna tengelyterhelésű, tridem tengelyes futómű kerül alkalmazásra.
A MagnonCFS sorozat BPW futóművekkel van szerelve - fotó: Strautmann
A hátsó tengely a tandem változatokon alapkivitelben passzív kormányzású, 18 fokos kormányzási szögben, opcióban pedig elektronikus kényszerkormányzással kérhető, a legfelső tridem tengelyes modellnél pedig már az alapkivitel része. A kormányzás automatikusan reteszelődik kirakodáskor. Az elektronikus változatnál a kormányzási szög beállítása sebességfüggő. A rendfelszedő kocsit a Smart 570 típusú, ISOBUS-kompatibilis érintőképernyő-terminálon keresztül vezérelhetjük.