Ezt az teszi lehetővé, hogy a gyártók együttműködésében kifejlesztett Apex.AI. szoftverüket immár a TÜV is tesztelte, így megfelel a szükséges biztonsági előírásoknak – írja az Agrarheute.

Az autonóm vezetés önmagában már nem jelent jelentős műszaki problémát. A csatlakoztatott munkagépek ellenőrzésével és felügyeletével, valamint a biztonsággal kapcsolatos problémák nagyobbak. A járműveknek megbízhatóan fel kell ismerniük a veszélyhelyzeteket, és vagy el kell kerülniük azokat, vagy le kell állítaniuk a gépkapcsolatot. Az autonóm járművek biztonságos üzemeltetéséhez az ezeket a gépeket vezérlő szoftvernek is 100 százalékban biztonságosnak kell lennie. Ezért döntött úgy a Lemken és a Krone, hogy az Apex.AI szoftverét használják, mellyel kapcsolatban más gyártók, mint például az AGCO/Fendt már rendelkeznek tapasztalatokkal.


Az új szoftver használatától a Lemken és a Krone azt reméli, hogy felgyorsíthatja az autonóm jármű fejlesztését. A 230 lóerős "Combined Powers" két hárompontos függesztőszerkezettel rendelkezik, a prototípusok 5,50 méter hosszúak, 2,70 méter szélesek és 2,60 méter magasak voltak. A hajtás dízel-elektromos, azaz a tengelyeket elektromos motorok hajtják, amelyek villamos energiája dízelgenerátorból származik.