A DATAHOUSE által közzétett legfrissebb adatok nemcsak a billenőplatós pótkocsikat tartalmazzák, a közölt darabszámokban benne vannak a rendszámmal ellátott, forgalomba állított mezőgazdasági rendeltetésű egyéb szállítóeszközök is, úgymint bálaszállító pótkocsik, szippantók, átrakókocsik, szervestrágya-szórók stb.

Hónap 2021 2020 2019
Január 85 97 66
Február 86 109 96
Március
104 122
Április
120 128
Május
118 138
Június
160 152
Július
127 234
Augusztus
100 105
Szeptember
124 106
Október
112 96
November
99 73
December
132 117
Összes (évkezdettől) 171 206 162
Összes (év) 171 1402 1433

Míg a járvány teremtette tavalyi rendkívüli helyzetben hullámzottak az értékesítési számok, az idei év eleje nagyságrendileg hozza a papírformát. Jelenleg ugyan a Pronar áll a népszerűségi rangsor élén, megelőzve a Flieglt; tavaly ilyenkor pont fordítva volt, és nyitott még a kérdés, hogyan alakítja a piacot a hagyományos tavaszi-nyárelejei felfutás. A középmezőnyben a Metal-Fach és az Agrogép szereplése is megszokott, noha az előbbi önmagához képest idén egyelőre alulteljesít.

Helyezés Márka 2021. I-II. 2020. I-II. 2019. I-II.
1. PRONAR 49 26 26
2. FLIEGL 26 40 24
3. METAL-FACH 16 31 19
4. AGROGÉP 15 15 20
5. ZASLAW 6 6 1
6. BRANTNER 6 2 1
7. BAGODI MEZÖGÉP 5 10 3
8. CYNKOMET 4 6 3
9. FARMTECH 4 5 3
10. PALAZOGLU 4 0 0

Önmagában a februári számokat értékelve is hasonló kép rajzolódik ki. A Pronar piaci részesedése 22 százalékra erősödött a tavalyi második havi eladásaihoz képest, a januárt és februárt összesítve pedig kis híján 29 százalékra, ami azt jelenti, hogy eddig gyakorlatilag minden harmadik újonnan forgalomba helyezett pótkocsi Pronar márkájú. A Palazoglu is belehúzott, teljesítményével ezúttal felkerült a márkák top10-es listájára.

Helyezés Márka 2021. II. 2020. II. 2019. II.
1. PRONAR 19 11 16
2. FLIEGL 15 16 17
3. AGROGÉP 12 9 16
4. METAL-FACH 8 18 11
5. ZASLAW 5 2 1
6. JOSKIN 3 0 3
7. BAGODI MEZÖGÉP 2 6 3
8. FARMTECH 2 4 3
9. PEZZAIOLI 2 1 0
10. PALAZOGLU 2 0 0

Az egyes méretkategóriákat elemezve toronymagasan vezetik az eladási listákat a 10–30 tonna teherbírású pótkocsik, az év I–II. hónapjában összesítve 74,3 százalékos piaci részesedéssel uralva a piacot, azaz négyből három pótkocsi ebből a szegmensből került ki eddig 2021-ben. Az adatok alapján tartja a jóval szerényebb (15,5 százalékos) pozícióját az alatta lévő, 3,5–10 tonna közötti modellosztály is. A piaci tortából immár 6,43 százalékot képvisel a 30 tonna feletti pótkocsi-kategória, az ebbe tartozó óriástípusok népszerűsége kitartóan növekszik, a targoncák és egyéb erőgépek teljesítménynövekedési trendjeinek megfelelően.

Indexkép: Liza agrophoto