A Skydio kis méretű, de annál többet tudó gépe ezt az akadályt is könnyen teljesíti. Valószínűleg emiatt kapott felmentést az amerikai légügyi hatóságtól (FAA) a VLOS-szabály alól, vagyis már nem kell folyamatosan a pilóta számára is szabad szemmel is láthatónak maradnia.
A robotrepülő azonban nem lehet 15 méternél (50 láb) távolabb az adott hídtól, a távvezérlést végző pilótától pedig legfeljebb 457 méterre (1500 láb) távolodhat el. Továbbá ez a fajta ellenőrzés csak akkor lehetséges, ha a hídon éppen nem tartózkodik senki.
Nem először történt, hogy a szabályozásért felelős hatóság látótávolságon kívüli, ún. BVLOS-engedélyt ad ki. Korábban főleg csak egy vagy néhány alkalomra szóltak ezek az engedélyek, és a hivatalos pilótáknak hónapokkal hamarabb be kellett adniuk az erre vonatkozó igénylést. 2015-ben a szövetségi szervezet már jelezte, hogy a drónozás gyors bővülésére számít, különösen az eddigieknél nagyobb távolságra történő repülések esetében. Tavaly óta pedig még inkább körvonalazódik, hogy a fejlettebb repülő eszközök milyen szabályozási változásokat hozhatnak.
2019 októbere óta a UPS működtethet egy úgynevezett drónos légitársaságot, és a gépei elhagyhatják az operátor látómezejét, idén augusztusban pedig az Amazon Prime Air szerzett hasonló licencet. Júliusban a kaliforniai Chula Vista rendőrsége kapta meg a pecsétet kérvényére, miszerint veszélyhelyzetekben nagyobb távolságra is repülhet a Skydio eszközeivel.
A gépek nem szállhatnak a legmagasabb akadálynál 15 méterrel magasabbra, nem távolodhatnak el átszámítva 457 méternél messzebbre az operátortól, és ahogy lehet, újra látótávolságon belülre kell kerülniük.
Ezekben a taktikai BVLOS-esetekben is előírás, hogy a gépet irányító személy rendelkezzen speciális képesítéssel.
Tavaly januárban a biztosítási cégeket Amerika-szerte összefogó State Farm ellenőrei jutottak ilyen lehetőséghez, 2019 augusztusa óta pedig az Xcel Energy a nyolc szövetségi államot lefedő működési területén vizsgálhatja drónokkal az áramvezetékek állapotát.
Az észak-karolinai változás jelentőségét az adja, hogy a kereskedelmi drónozást érinti, és mostantól gyakorlatilag bárki igényelhet az egész állam területére évekig érvényes engedélyt, hogy saját gépeivel beindítsa az üzletét. Bár az FAA még mindig a helyi közlekedési hatóságokban bízik meg a legjobban, de elképzelhető, hogy a jövőben az egyéni, megbízható pilóták is legálisan küldhetnek majd látótávolságon kívülre ilyen repülőket.