A 2,3 méteres oldalfal magasságú Taurus ASW pótkocsik 45 m3-es kapacitású, tandem futóműves, 23-24 tonna össztömegű TAURUS ASW 281-es, és 50 m3-es raktérfogatú, tridem tengelyes, 31 tonna megengedett össztömegű, TAURUS ASW 391-es típusban érhetők el. A nagy térfogat a kis fajsúlyú anyagok szállításánál előnyös, és ezen tovább javít a letolókocsi azon technikai lehetősége, hogy a laza anyagokat tömöríteni lehet vele a jobb kihasználás érdekében.
A fejlesztés terén a Fliegl mindent megtett azért, hogy a lehető legsimább haladást biztosítsa. A hidraulikusan lengéscsillapított vonórúd és a szintén hidraulikus rugózással rendelkező, tengelyenként fékezett BPW futóművek egyaránt hozzájárulnak a nehéz terepen is stabil, lehető legkevesebb káros lengéssel járó szállításhoz.
A tridem futóműves, 31 tonna össztömegű, Taurus ASW 391 - fotó: fliegl-agrartechnik.de
A közúton való biztonságos közlekedést is számos fejlesztés segíti az új Taurus pótkocsikon. A Fliegl teljes LED-technológiát kínál a hátsó lámpákhoz. A dinamikus hátsó lámpa biztonsági tényezője jóval magasabb, mint a hagyományos hátsó lámpáké. Ütésálló anyaga hosszú élettartamot garantál, és a hátsó lámpa fel van szerelve egy dinamikus kijelzővel, amely belső, illetve külső részekre osztódik. Így a fordulási irány még pontosabban látható. Ezenkívül az intelligens kapcsolóegység biztosítja a jogilag megfelelő jelzőfény ellenőrzését.
A gép, illetve az út tisztaságának megőrzése, valamint az emberek, a gépek és a járművek biztonsága érdekében a Fliegl Protect csomagot fejlesztett ki a Taurushoz. Széles műanyag sárvédőt alkalmaztak, valamint a hátsó sárvédő mögött műanyag hátsó köpenyt helyeztek el, amelyre kevésbé tapadnak fel az úttestről visszaverődő szennyeződések. A tengelyek kerekei felett, a rakfelület széléhez rögzítve, hosszú műanyag védőelem óvja meg a felépítmény oldalát a kerekekről felverődő szennyeződésektől.
Új műanyag sárvédők, ürítéskor hidraulikusan felhajtható aláfutásgátló, mind a biztonság növelése érdekében - fotó: fliegl-agrartechnik.de
A hidraulikusan felhajtható aláfutásgátló is biztonságot nyújt. A nagy kapacitású hátsó fal kinyitásakor az aláfutásgátló automatikusan felfelé hajlik. Ezt követően a rakomány akadálymentesen tolódik ki és ürül le a raktérből. Kirakodás után az aláfutásgátló ismét a rendeltetési pozíciójába áll vissza. Ennek a rendszernek köszönhetően egyetlen szállított anyag sem halmozódhat fel az aláfutásgátlóra. Így elkerülhető ürítéskor, hogy a betakarított növényből, pl silóból, az aláfutásgátlón fennakadva maradjon, és később az útra szóródva, azt beszennyezze.
A rakomány védelme érdekében opcióban kétféle hálós fedés közül is választhat a megrendelő. A SpeedCover hidraulikusan a rakomány felé húzható háló, illetve a Toplift Light, két oldalról hidraulikusan a rakományra hajtható védőháló keret is rendelkezésre áll.
További információkért keressék bizalommal a Fliegl Abda Kft. kollégáit!