A zsűri a hagyományos traktorépítési elvek újszerű ötvözését díjazta a legmodernebb, élenjáró digitális technológiával.
A díjnyertes MF 9S.425 Dyna-VT Exclusive traktor az AGROmashEXPO-n is bemutatkozott az importőr Austro Diesel GmbH jóvoltából.
Az elődszériához képest a hengerűrtartalomhoz nem nyúlt a gyártó, 8,4 literes, hathengeres AGCO Power motor található benne. Viszont egyszerűsítette a motor műszaki felépítését: kettő turbó helyett egy nagy turbót használ elektromos vezérléssel, a lóerőt pedig a korábbi 400-ról 425-re emelte. Valamint ez a traktor teljesen elő van készítve a precíziós gazdálkodási technológiákra – mondta el a díjnyertes erőgépről Lőwi Barna marketingigazgató.
A traktornak a menetkész tömege is növekedett. A menetkész tömeg alatt azt értjük, amikor életszerű felhasználás közben, tehát front és hátsó súlyokkal, milyen tömegű az erőgép. Ebben az esetben ez körülbelül 16 tonna – tette hozzá.
Kiemelte, hogy az előző szériához képest jelentősen áttervezték a traktor hátsó részét. Megerősítették a hátsó hidat valamint az abroncsozási lehetőség is 42"-ról akár 44"-ra nőtt. Ez mind azért van, hogy a motorerő által termelt plusz lóerőt hatékonyabban le tudja adni a talajra az erőgép – hangsúlyozta a szakember.
A Massey Ferguson legerősebb gépe, az MF 9S.425 Dyna-VT Exclusive nyerte el az AGROmashEXPO fődíját, a Nemzetközi Termékfejlesztési Nagydíjat.
A zsűri a hagyományos traktorépítési elvek újszerű ötvözését díjazta a legmodernebb, élenjáró digitális technológiával – fotó: Austro Diesel
Az új MF 9S erőgépcsaládban hat típus található 285-425 lóerő teljesítmény között. A gyártó számára egyértelműek a kihívások: ezen a szérián kell megmutatnia mit tud 2025-ben kényelem, talajmunka-képességek és erőgéptervezés terén. Manapság azonban a „vas" és a hagyományos építési elvek mellett ugyanolyan értékes jellemzője a technológia része egy traktornak. Az MF 9S modellek esetében mindegyik gép élenjáró és egyben könnyen megtanulható és használható megoldást hoz a mezőgazdaságba ilyen téren is.
A „szoftver oldal" vezérmondata: okos automatizáció, könnyű kezeléssel!
Ha ránézünk a traktorra egyből szembetűnik a „kistestvér", MF 8S S által először használt Protect-U motor-és fülketér elválasztó légrés az erőforrás és a mellső szélvédő között. Ez továbbra is a piac egyik leghalkabb, rezgésektől mentes és legjobban hőszigetelt kabinját eredményezi. A fülke belső méreteivel és térérzetével is lenyűgöz. A bőrözött, hűtött-fűtött, minden irányba csillapítani képes vezetőülés pedig kiváló kényelmet garantál, akár a leghosszabb munkanapra is.
A tökéletes, sokoldalú felhasználásra tervezve az új, nagy teljesítményű MF 9S modellek mindegyike az elismert Dyna-VT teljesen fokozatmentes váltóval készül alapfelszereltségben. Ez az egység gondoskodik arról, hogy a motorháztetőre írt lóerők a lehető legkisebb veszteséggel érjenek le a talajra. A gépek többsége 50 km/h közúti tempóra képes.
Az új MF 9S széria műszaki jellemzői
|
A valaha épített legerősebb jelző alátámasztására pár adat: az eddigi legnagyobb MF 8740 S típusnál, az új vezérgép, az MF 9S.425 kerek 25 lóerővel erősebb és akár 3 tonnával nehezebb. Igazi nagytraktorról beszélünk akár 18.5 tonna menetkész járműtömeggel, 6 pár hátsó hidraulika szeleppel és akár 400 literes hidraulika szivattyúval.
Massey Fergusson 9S – technikai zóna
A lenyűgöző méretek és fizikai paraméterek mellett a gépben felhalmozott tudást érdemes még kiemelni, ugyanis különleges szériáról van szó!
Az okos gazdálkodás (smart farming) jegyében, a traktorok alapfelszereltségben rendelkeznek az MF Guide automata kormányzási és MF Connect telemetria rendszerrel. Az MF Guide Trimble vagy Novatel antennára, és a hozzájuk kapcsolódó hardveres és szoftveres kiegészítőkre épül. Segítségükkel RTK jelszintű automata kormányzással működnek a traktorok alapfelszereltségként.
Az MF Connect rendszer segítségével valós idejű hozzáférést kapunk szinte bármilyen okoseszközön (telefon, tablet, laptop, PC) gépünk aktuális helyzetéhez, az aznap megtett útjához, illetve még legalább 8 különböző aktuális gépállapotot kijelző paraméterhez. A rendszer azonban nemcsak az aznapi adatokat képes megjelentetni, hanem visszamenőlegesen is őket – így kvázi géptörténetet is kapunk. A szerviz számára is hasznos az MF Connect: jelzi, ha gépének szüksége van az üzemóraállás alapján szervizre.
A traktorok alapfelszereltségben rendelkeznek az MF Guide automata kormányzási és MF Connect telemetria rendszerrel – fotó: Austro Diesel
Ha traktorunk rendelkezik „kétcentis" kormánnyal, onnan már csak egy lépés szakaszvezérelt munkagépeket illeszteni hozzá, illetve olyat, amihez szükséges változó dózisú termék-kijuttatás. Az MF 9S gépek szoftvere akár 96 szakasz, és 5 termék változó dózisú kijuttatására képes.
Tipp: érdemes két gyári terminállal dolgozni. A Datatronic 5 kilenc colos, ultra nagy felbontású monitor a traktorfunkciók kijelzéséért felelős, míg az ugyanolyan méretű és tudású Fieldstar 5 a technológia (többek között: automata kormány, szakaszolás, forduló-automatika) megjelenítését végzi.
A bőrözött, hűtött-fűtött, minden irányba csillapítani képes vezetőülés pedig kiváló kényelmet garantál, akár a leghosszabb munkanapra is – fotó: Austro Diesel
Az MF 9S-ben megjelenő újdonságok – a siker a részletekben rejlik!
Az MF 9S gépekben három újdonság debütál, amelyek mind jelentősen növelik a hatékonyságot! Az első a TIM ISOBUS rendszer, ami lehetővé teszi, hogy a TIM ISOBUS-kompatibilis munkaeszközünk kezelje és vezérelje a traktor funkciókat, például a haladási sebességet és a hidraulikát. Úgy képzeljük el, hogy a nagy szögletes bálázó ad utasítást a traktornak mikor kell neki megállni, kamraajtót nyitni, mikor indulhat újra, stb. Tehát itt inkább a munkagép vezérli a traktort. Ez javítja a teljesítményt és a munka minőségét, valamint jelentősen csökkenti a kezelő megterhelését gyakorta ismétlődő, monoton feladatoknál.
A másik két újdonság szorosan összekapcsolódik, ugyanis mindkettő automatikus táblavégi fordulási képességgel ruházza fel az MF 9S erőgépeket. Az MF AutoTurn rendszer segítségével a traktor képes a táblák végén magától megfordulni. Az MF AutoHeadland pedig a munkagépeket is vezérli. Gyakorlatban leírva: az két rendszer révén a traktor- a navigációnak megfelelően- kiemeli és vissza is süllyeszti a munkagépet a következő művelési nyomon és megfordítja a traktort. Az ehhez a művelethez szükséges traktorfunkciókat is elvégzi a rendszer (hidraulika és hátsó hárompont működtetés, TLT ki/bekapcsolás, differenciálzár, motorfordulat csökkentés, stb.) Tehát gyakorlatilag a táblavégi fordulókhoz egyetlen gombnyomás sem szükséges! Az automata kormányzás és a művelési térkép alapján előre felvett adatokból a rendszer tudja hol és mikor kell megfordulnia!
MF 9S technológia összesítő
|
További információ: