A New Holland T6-os traktorszéria fejlesztései

A T6-os traktor két 6 hengeres modellje FPT-gyártmányú, NEF-szériás, 6,7 liter lökettérfogatú erőforrást kapott, 135 (T6.160) és 145 lóerős (T6.180) névleges teljesítménnyel, amelyhez 16x16 fokozatú Electro Command vagy 24x24 sebességfokozattal bíró kettős tengelykapcsolós (Dual Clutch), illetve fokozatmentes váltómű (CVT) kapcsolódhat. Tengelytávja 2,68 méter, össztömege maximum 10,5 tonna.

New Holland traktor

New Holland T6 traktor – fotó: New Holland Agriculture

A T6-os saját fejlesztésű Dynamic Command, kettős tengelykapcsolós váltóműve 24 előre- és 24 hátrameneti fokozattal rendelkezik, 8 főfokozat közvetlenül gombnyomásra kapcsolható, a kettős tengelykapcsoló működtetésével. A 3 sebességcsoporttal rendelkező, csoportonként 8 fokozattal bíró dupla kuplungos Dynamic Command sebességváltó hatékonyabb üzemanyag-felhasználást és továbbfejlesztett automata funkciókat is kínál. A New Holland legújabb fejlesztésű csoport PowerShift váltójával szerelt Dynamic Command váltóművének tervezésekor és megalkotásakor alapvető cél volt, hogy a rendelkezésre álló sebességcsoportok a különféle nehezebb és könnyebb szántóföldi feladatok során vagy közúti szállítás esetében egyaránt a legideálisabb átfedést biztosítsák. Az új, Stage V-ös motorral együtt akár 9 százalékos üzemanyag-megtakarítás is elérhető más típusokhoz képest.

New Holland traktor

A Dynamic Command, kettős tengelykapcsolós váltóműve 24 előre- és 24 hátrameneti fokozattal rendelkezik – fotó: New Holland Agriculture

A Ground Speed Management II (GSM II) táblavégi forduló vezérlőcsomag folyamatosan tartja a beállított sebességet, egyenletes tempójú, hatékony munkavégzést tesz lehetővé, közben csökken az üzemanyag-fogyasztás és növekszik a munkavégzés hatékonysága és a gépkezelői komfortérzet egyaránt.

A Smart Range Shift (okos tartományváltás) gondoskodik a megfelelő főfokozat-választásról, tartományfokozat kapcsolásához.

A díjnyertes SideWinder™ II kartámasza, a rajta levő, IntellView™ IV extraszéles érintőképernyővel és a CommandGrip™ többfunkciós joystickkal maximális munkakomfortot, könnyed kezelést biztosít.

A T6 Dynamic Command erőgépek esetében opcióként kérhető díjnyertes SideWinder™ II kartámasza, a rajta levő, IntellView™ IV extraszéles érintőképernyővel és a CommandGrip™ többfunkciós joystickkal maximális munkakomfortot, könnyed kezelést biztosít. Mint ahogy valamennyi új New Holland traktor így a T6.160 Dynamic Command is folyamatosan csatlakozhat a MyPLM™ Connect telematika rendszerhez, amellyel a legtöbb pillanatnyi üzemeltetési adat (például: aktuális üzemanyag fogyasztás, adott esetben területteljesítmény) látható és letölthető akár egy táblagépre is. A gazdák egy helyen láthatják mindegyik az adott flottában üzemeltetett erőgép információját, amiket feltöltenek a MYPLM Connect-hez, ingyenesen kapcsolódó Farm Tabon keresztül. Utóbbi az MYNH portálba van beágyazva, és a gazdák regisztrálhatják gépeiket, információkat és gyártmányleírásokat kaphatnak, valamint szükség esetén szakmai segítséget is kérhetnek.

Packer – bővül a bálázógép-kínálat

A már ismert BigBaler 1290 High Density szögletes bálázók kínálatát bővíti a Packer. Három darab 3 ágú, masszív adagolóvilla szolgálja a tartósságot és termelékenységet. Ugyanazon kapacitású, hatékonyságú, mint a BigBaler 1290 High Density CorpCutter™ modellek.

bálázóNew Holland

A New Holland BigBaler 1290 High Density-kínálat a Packer modellel egészül ki, összehangolva a traktor tempóját a bálázással  – fotó: New Holland Agriculture

A BigBaler 1290 High Density a 2019-es Agritechnica szakkiállításon debütált, és megkapta „Az év gépe” díjat, valamint a 2021-es AE50 díjat is. A legfontosabb a gazdák által is elismert LoopMaster™ rendszer, amellyel nagy bálasűrűség érhető el, de az új Packer típus is ugyanezt nyújtja.

A New Holland szintén több mint 30 éve gyárt nagyméretű szögletes bálázókat, és fejlesztéseik megváltoztatták a bálázási módszereket, például: kettős csomózás, elektronikus sűrűségszabályozás, teljes bálakiadás, és először alkalmaztak 80x90 cm-es bálaméretet, amely azóta szabvánnyá vált. 2020 novemberében elkészült a harmincezredik nagybálázó a hollandiai Zedelgemben lévő üzemben, ami egy újabb mérföldkő a bálázógépeik piacán.

Mind a BigBaler 1290 High Density Corp Cutter™, mind a Packer típusok 22 százalékkal nagyobb bálasűrűséget tesznek lehetővé, ezáltal növelve a bálák elszállításának és tárolásának hatékonyságát is.

A Maxi Sweep™ felszedőrendszer növeli a kapacitást, a hatékonyságot, míg a SmartShift™ 2 fokozatú váltómű sima indítást, megállást nyújt, igazodik a munkatempóhoz, és véd a túlterhelés ellen (ezüstérem Agritechnica 2019).

A LoopMaster™ stabil kötözést biztosít, környezetbarát, nincs zsinegvágás. A rövid vonórúd könnyed manőverezést és jó rálátást ad a traktorvezetőnek, míg az új felhasználóbarát, nagyméretű IntellView™ II érintőképernyő a működtetést könnyíti meg.

Az IntellCruise™ automatikusan szabályozza a traktor sebességét a bálázógép maximális termelékenységhez igazodva.

Kizárólagos megállapodás a Maschio Gaspardóval

A New Holland és a talajművelő eszközöket gyártó Maschio Gaspardo partnerségi megállapodást kötött, hogy New Holland márkajelzéssel kerülnek forgalomba a tárcsás boronák és altalajlazítók az év folyamán. Ezek kék színben és a New Holland hálózatában lesznek elérhetők.

A Maschio Gaspardo természetesen még sok egyéb mezőgazdasági eszközt gyárt a talajműveléshez, vetéshez, ültetéshez és műtrágyázáshoz, a növényvédelemhez, továbbá a kaszáláshoz és legelőfenntartási munkákhoz.

Mindkét fél maximálisan elégedett az együttműködéssel, ezáltal minél teljesebb körű, minőségi gépkínálatot biztosítva globálisan a gazdálkodók számára és kölcsönösen erősítve mindkét márkát.

2021 elején elsőként az SDM és SDH Compact Speed Disc tárcsás kultivátorokat és a SUM és SUH altalajművelőket. Az új eszközök jól illeszkednek a New Holland traktorokhoz, a T5-östől kezdve, a 300 lóerős T7-esig bezárólag.

Az új közös gyártmányok elsőként a következő országokban kerülnek piacra: Ausztria, Belgium, Dánia, Franciaország, Németország, Hollandia, Lengyelország, Portugália, Spanyolország, Svédország, Egyesült Királyság és Írország.

traktor

New Holland és Maschio Gaspardo együttműködés a talajművelő és növénytermesztési gépek terén – fotó: New Holland Agriculture

Megújult D-szériás rakodógépek

Több műszaki újítás történt a D-szériás, gumikerekes homlokrakodókon, amelyeket eddig is széles körben alkalmaztak, a terménytárolástól kezdve a silózáson át a biogázüzemekig bezárólag, ahol akár napi 17 órában is működnek. Ezért kiemelten fontos a munkakomfort, a kezelhetőség és az üzemeltetési költségek.

A Smart Work üzemmóddal 10 százalékos üzemanyag-megtakarítás érhető el, az időszakos szervizintervallum 500-ról 1000 üzemórára nőtt, ami 20 százalékos megtakarítást hoz, és együttesen akár 20 ezer eurós költségcsökkentést éves szinten. Ennek természetesen részei még megbízható hajtáslánc, hatékonyabb hűtés, de legfőképpen a minél nagyobb teherbírás az önsúlyhoz képest.

homlokrakodó

A Smart Work üzemmóddal 10 százalékos üzemanyag-megtakarítás érhető el – fotó: New Holland Agriculture

A homlokrakodó munkavégzését többfunkciós, 8 collos, színes érintőképernyő, közvetlen gyors ujjgombok teszik komfortossá, míg a terhelésérzékelő, abroncsnyomás-ellenőrző és automatikus vízszintező (kanál, raklapvilla) teszik biztonságosabbá a munkavégzést.

A terhelési skála a pillanatnyi gémterhelést és az abroncsnyomást is jelzi, mert a túlterhelés vagy rossz súlyelosztás nemcsak instabillá teszi a gépet, de az abroncsok élettartamát is jelentősen lecsökkenti.

Az egy darabból álló szélvédő, hátsó kamera és az összesen 43 ezer lumen fényerejű, opciós munkalámpák nappal és éjjel, de fedett terménytárolókban is a biztonságos, precíz munkavégzést segítik.

homlokrakodó

D-szériás homlokrakodók, új műszaki tartalommal és ergonomikusabb kezelhetőséggel – fotó: New Holland Agriculture

Gázüzem, hibrid és elektromosság

A New Holland már idestova 14 éve foglalkozik a (bio)gázüzemű traktorok megvalósításán, a külső energiától független (önellátó) farmok megvalósításáért és a minél inkább klímasemleges mezőgazdaságért. Igaz, egy komplett CNG/BNG tankállomás csak településszinten éri meg, de jövet-menet fel lehet tankolni. Másrészről egy nagyobb traktoron sem könnyű elhelyezni a kellő térfogatú tartályokat.

Az első gázüzemű traktor bemutatója szintén az „Agritechnica 2019” kiállításon volt, és a tervek szerint már 2021 első felében a kereskedésekben lesz Németország, Franciaország, Olaszország, az Egyesült Királyság és a Benelux-államok területén.

A gázüzemű változat a cikk elején említett T6-os szériára épül, és ez év végére már nemcsak egész Európában, de a világ más, távoli piacaira is el fognak jutni.

gép

T6 CNG üzemmel, a gáztartályok az első boxban kaptak helyet – fotó: New Holland Agriculture

A tiszta energiához már keresik a felhasználói partnereket is, például Olaszország egyik vezető borászatát, ahol a szőlőművelésnél már üzemel egy dízel-hibrid, gumihevederes TK 4 típusú traktor, amelyben a már korábban bemutatott FPT F28-as motor van, hibrid modullal kiegészítve.

New Holland hibrid traktor

TK4 traktor hibrid üzemmóddal – fotó: New Holland Agriculture

A másik irányvonal a Nobili céggel közös fejlesztések, az elektromos üzemű, vontatott permetezőgépek és elektromos mulcsozók fejlesztésére vonatkozik: e-Sprayer, e-Mulcher. Ezen gépek a T4.110V típusjelű, gumikerekes traktor motorjáról hajtott generátorral, illetve az általa töltött akkumulátorokról működnek, 110 voltos feszültséggel. A rendszer megfelel az AEF High Voltage-előírásoknak. A generátor és akkuegység egyben ellensúlyként is szolgálhat a traktor elején.

Ez a projekt megkapta a 2020/2021-es technikai innovációs díjat az EIMA International szakkiállításon. Ez a kombináció nemcsak szőlészetben és gyümölcsösültetvényben is ideális a takarékos és környezetbarát műveléshez.

gép

T4.110V hibrid üzemmel, elektromos meghajtású eszközökhöz – fotó: New Holland Agriculture