T8 Genesis Raven Autonomy™ üzemmóddal
Kísért autonóm üzemmód betakarításhoz
A bemutatott traktor ránézésre semmiben sem különbözött a megszokott T8-as kínálattól, és ugyanúgy vezethető, mint bármely más típus. Ellenben a beépített Raven Autonomy™ technológiával felszerelt T8 traktor további alkalmazási területeket nyit meg a vezető nélküli alkalmazások előtt a mezőgazdaságban.
Az egyik legfontosabb újítás, hogy akár utólag is integrálható a meglévő T8-as traktorokba, hogy például gabonabetakarítás során speciális autonóm munkát végezzen a szántóföldön. Az új T8 a Raven Autonomy™ rendszerrel a következő lépés a precíziós és autonóm technológiai kínálat fejlődésében.
Integrálja az OMNiDRIVE-ot, a Raven által 2019-ben utólagos megoldásként kifejlesztett első vezető nélküli technológiát a gabona betakarításához, amely lényege, hogy a kombájn fülkéjéből felügyeljék, szinkronizálják és kezeljék a traktort, úgynevezett kísérő üzemmódban. Ez kétségtelenül nagy előnyökkel jár a munkaerőhiányos piacon.
A vezető nélküli betakarítás ma már valóság, és a Raven-technológiának köszönhetően teljes mértékben integrálható a New Holland-termékekbe. Az autonómia témájára vonatkozó szabályozás helyzete világszerte nagyon eltérő, és ma még nem lehet megjósolni, hogyan fog alakulni. Ezért a New Holland különböző forgatókönyveket készít, hogy rugalmas megoldást kínáljanak a piac számára, a jogi szabályozás függvényében.
A CNH Industrial 2021 novemberében megvásárolta a Ravent, ami egy régóta fennálló partnerségre épül és a fenti stratégia része volt, mert erős innovációs képességeket hozott az autonóm és precíziós gazdálkodási technológiák terén. A Raven áttörést jelentő fejlesztései ezen a területen, széles körű terméktapasztalata, ügyfélközpontú szoftveres szakértelme és műszaki érzéke máris jelentős teljesítménynövekedést eredményez a New Holland gépein, amit a Raven Autonomy™-rendszerrel ellátott T8-as is bizonyít.
Teljes összhangban
A gazdálkodó a felhőalapú rendszerben létrehozhat egy szántóföldi tervet, kijelölheti a helyszíneket, beállíthatja a traktor sebességét, és nyomon követheti a szántóföldi tevékenységeket. A kombájn és a pótkocsi automatikus szinkronizálása megakadályozza a termény kiömlését a betakarítás, illetve ürítés során. Amikor a pótkocsi megtelik, a vontató autonóm módon egy előre meghatározott kirakodási területre halad. Az egész folyamat traktorvezető nélkül végezhető.
Az intuitív rendszer segít a gazdálkodóknak flottájuk hatékony kezelésében azáltal, hogy valós időben kalkulálja a kombájnok még lehetséges üzemidejét, elemzi a traktorok és kombájnok betakarítási teljesítményét, jelentést készít az üzemanyag-felhasználásról és az üzemidőről, valamint valós időben nyomon követi az összes gép pozícióját. Minden adatról biztonsági mentés készül egy felhőalapú platformon.
Az utólag is beépíthető Raven Autonomy™ kísért önvezető üzemmódhoz és precíziós gazdálkodáshoz egyaránt alkalmas – fotók: www.agriculture.newholland.com
A New Holland új zászlóshajója a T7 LWB-sorozat PLM-intelligenciával
Főbb jellemzők
Az új T7.300 LWB a PLM Intelligence™-rendszerrel (New Holland Precision Land Management webportál) és 300 lóerős motorjával a T7 széria új zászlóshajója. Kedvezőbb teljesítmény-tömeg arányt kínál, miközben megtartja ugyanazokat a méreteket és manőverezőképességet, míg az LWB a leghosszabb, 2884 milliméteres tengelytávra utal. Ez körülbelül 10 centiméterrel több, mint a rövid tengelytávú T7 sorozat kisebb modelljei, és körülbelül 11 centiméterrel kevesebb, mint a T7 HD sorozat. Közbenső megoldás, érdekes kompromisszumot kínálva a mozgékonyság és tapadás, vonóerő szempontjából.
A traktor elrendezése nem változott, sem a hajtáslánc mérete és szerkezete, de az első tengely áttétele i=4,0-ről 4,5-re változott, és az új felfüggesztésvezérlő rendszer, valamint a hátsó tengely megerősítése a 2,05 méter átmérőjű gumiabroncsok használatához mintegy 1000 kg-mal növelte a gép önsúlyát, így a megengedett össztömeg 14.500 kilóra emelkedett.
A T7.300 lelke egy közismert hathengeres, négyszelepes FPT NEF 67-es, 6,7 literes motor, Stage V Hi-eSCR2-technológiával. A kipufogógáz-utánkezelő egység nem tartalmaz DPF-egységeket, és nincs regenerációs folyamat.
Az olajcsere 750 óránként, a karbantartás 1500 üzemóránként esedékes. A nagyobb teljesítmény miatt megnövelték a hűtőrendszer kapacitását, változtatható fordulatszámú ventilátorral, de újratervezték az olajteknőt is.
Továbbá számos új funkció, valamint a munkaeszközök vezérlésének automatizálása növeli a traktor termelékenységét, hatékonyságát és üzemidejét.
A T7.300 névleges teljesítménye 260 LE és legfeljebb 280 LE; de az energiagazdálkodással akár 300 lóerő is lehet. Ez a programozás nem okoz gondot, lásd a T7.315 HD 313 lóerős teljesítményét.
Ami a nyomatékot illeti, az adatlap 1249 Nm maximális értéket jelöl, 1400 fordulat/percnél, és szinte állandó érték, 1200-1600 fordulat/perc tartományban, illetve 32 százalékos a növekedés.
Az erőátvitelt a továbbfejlesztett, folyamatosan változó áttételű, Auto Command sebességváltó biztosítja. A standard hidraulikus rendszer egy változtatható áramlású szivattyúból áll, amely kapacitása 150 liter/perc, míg opcióban 170 liter/perc maximális kapacitás is kérhető.
A többféle konfigurációs lehetőség akár 5 elektronikusan vezérelt hátsó elosztószelepet és három alsó elosztót is magában foglal. A vezetőülésből személyes preferenciák szerint állíthatók be a kezelőszervek, és kihasználhatók a kis dedikált joystick előnyei. A hátsó függesztőszerkezet maximális kapacitása 10.463 kg, míg az első függesztőszerkezeté 5925 kilogramm.
Az üzemanyagtartály 390-ről 465 literre, míg az AdBlue-é 54-re nőtt, hogy nagyobb autonómiát biztosítson teljes terhelés mellett.
PLM-intelligencia és proaktív támogatás a maximális hatékonyság és üzemidő érdekében
A PLM Intelligence az összes támogatórendszert nyújtja, mint például az IntelliSteer™ kormányrendszert 1,5 cm-es pontossággal, az IntelliTurn™-t a HTS-előkormányzással, valamint az ISOBUS-t, a Section Controlt és a Rate Controlt a nagyobb termelékenység és kényelem érdekében, alacsonyabb költségek mellett.
Az új T7 az első olyan New Holland termékcsalád, amely elnyerte a TIM (Tractor Implement Management), az iparág legújabb kommunikációs protokolljának ISO-tanúsítását. A TIM lehetővé teszi a kétirányú kommunikációt a traktor és a munkagép között, valamint a traktornak a munkagép általi vezérlését.
A PLM Intelligence-termékek a MYPLM Connecten keresztül a gazdálkodóhoz és a kereskedőhöz is kapcsolódnak, valós idejű információkat nyújtanak a munkakörülményekről. A távdiagnosztika lehetővé teszi a kereskedő számára, hogy proaktív támogatást nyújtson, és a távoli kijelzőhöz való hozzáférésen keresztül a traktorvezető a fülkében lévő monitoron keresztül tanácsot kérjen.
Az összekapcsolt mezőgazdasági csomagok segítenek egyszerűsíteni a gazdaságok irányítását. A gazdálkodók az irodából készíthetik elő a terepi munkákat és küldhetik el az adatokat a flottának. Az új IntelliField™ funkcióval akár 6 gép is dolgozhat ugyanazon a területen, és megoszthatja egymással a valós idejű információkat, így a traktor IntelliView™ kijelzőjén a kezelő teljes áttekintést kap a folyamatban lévő munkáról.
New Holland T7 hosszú tengelytávval és átfogó intelligens megoldásokkal – fotó: www.agriculture.newholland.com
Továbbfejlesztett T4 F/N/V, TK4 és T4F S típusok
Átfogó fejlesztések, a munka első eredménye a legnagyobb szakmai elismerés
A New Holland Agriculture tovább építi meghatározó szerepét a speciális traktorok ágazatában, ennek kapcsán a bolognai EIMA 2022 kiállításon debütált az új T4F S széria, amely ideális a vegyes gazdaságok, a részmunkaidős gazdálkodók számára, valamint gyümölcsösök és szőlők műveléséhez, amit gyakran ültetvénytraktorként is említenek. Ezt a pozíciót megerősíti a "Best of Specialized" díj a Tractor of the Year 2023 versenyen.
A forradalmi VisionView™ fülke a keskeny T4 F/N/V traktorszériánál egy nagy traktor fülkéjének kényelmét kínálja, síkpadlós kialakítással. Az egy darabból álló oldalablak és a 4 oszlopos kialakítás javítja a kilátást, ami előnyös szűk helyeken végzett munkáknál. A nagyobb tér iránti vágyat is teljesíti egy szűk helyen.
A Blue Cab™4 2-es és 4-es kategóriájú kettős szűrőrendszerrel van felszerelve, utóbbi növényvédelmi munkákhoz. Az infotainment rendszert és a felhasználói felületet a T7 és a T8 mintájára modernizálták, és a digitális InfoViewTM műszerfallal látták el, amely a gép összes funkcióját és beállítását vezérli.
Kis méret, a nagy traktorokból átvett műszaki megoldások, főleg fülkekomfort és fedélzeti elektronika terén – fotók: www.agriculture.newholland.com
Gépészet
Az FPT F5C motor 518 Nm-es legnagyobb nyomatékát már 1300-as fordulatszámon leadja, és akár 40%-os nyomatékrugalmassággal rendelkezik. A keskeny modellek 75 lóerős, Stage V-ös motorjai kipufogógáz-visszavezetéssel, DOC-ral és DPF-fel szereltek, AdBlue-ra nincs szükség.
Ügyféligények alapján a hidraulikus köröket úgy tervezték át, hogy akár 80 l/perc kapacitást is nyújthatnak egyetlen szivattyúval a függesztőszerkezetnek vagy a kapcsolt hidraulikus eszközöknek.
Gumihevedres kínálat
Az új specifikációk a gumihevederes típusok használati értékét is növelik. 2009 óta készülnek gyári kivitelű fülkével is, a SmartTrax™ gumihevederek jól csillapítják a rezgéseket, és nemcsak nagyobb munkakomfortot biztosítanak, de kevesebb mint egy óra alatt acéllánctalpakra cserélhetők.
A Steering-O-Matic™ Plus kormány- és kuplungrendszer lehetővé teszi a kormányzást, fékezést, megállást és újraindítást egyetlen kezelőszervvel, kuplungpedál nélkül. Feltétlenül meg kell említeni a díjnyertes Lift-O-Matic™ Plus rendszert is, amely lehetővé teszi a hátsó függesztőszerkezet emelését és süllyesztését a sorvégi forduláskor az eszköz beállításainak megtartása mellett.
TK4, viszonylag szűk szegmens, de bizonyos alkalmazásoknál nélkülözhetetlen, szintén a legfrissebb műszaki fejlesztésekkel – fotó: www.agriculture.newholland.com
T4F S, a sokoldalú traktor
A T4F S követi az új T4 Special szériát, és már az alapváltozat is számos olyan funkciókat kínál, amelyek a gyümölcsösökben, szőlőültetvényekben és üvegházakban történő munkákhoz nélkülözhetetlenek. Természetesen különféle opciókkal továbbfejleszhetők az egyéni igényekhez.
Akár 110 lóerővel, az új 12/12 fokozatú mechanikus vagy Powershuttle sebességváltóval vannak felszerelve, a kipufogógáz-utánkezelő rendszer is "befért" a motorháztető alá.
Az új T4F S különböző típusú első tengelyekkel lesz kapható, köztük a SuperSteer™-rel, amely a New Holland DNS-ének része. Továbbá újragondolták a kezelőszervek elrendezését, a hidraulikarendszer pedig akár 70 l/perc kapacitásra képes az új első és hátsó függesztőszerkezetek működtetéséhez.
A nemzetközi zsűrit is meggyőzte – fotó: www.tractoroftheyear.org
Forrás: www.agriculture.newholland.com