Az új típus megőrizte elődje méreteit, három hengeres motorja pedig erősebb de takarékosabb – fotó: tobroco-giant.com
Az új motor továbbra is a Kubota-tól származik, de a korábbi típus 45 lóerős, négy hengeres erőforrása helyett, immár az 50 LE teljesítményt egy takarékos, háromhengeres, D1803 CR típusú dízelmotor szolgáltatja. A motor dízel-oxidációs katalizátor (DOC) és dízel részecskeszűrő (DPF) alkalmazásával kielégíti az érvényben lévő legszigorúbb Stage V-ös emissziós normákat. A motor vezérlő elektromos rendszere nem Cobo-tól, hanem a Bosch Rexroth-tól származik. Ráadásul már két üzemanyagszűrővel szerelték fel, a korábbi egy helyett.
Az új rakodó járószerkezetének hajtáslánca – fotó: tobroco-giant.com
A járószerkezet hajtása hidrosztatikus rendszerű, négykerékmeghajtásos. A 8 tonna teherbírású, mellső és hátsó futóművek egy hidromotortól, kétfokozatú váltómű közbeiktatásával kapják a meghajtást. Két sebességtartományban (0-10 km/h és 0-25 km/h) fokozatmentesen lehet a rakodó sebességét szabályozni. A különböző kormányzási módok között elektronikus kapcsolóval lehet váltani. A gém emelőképessége 2490 kg, de az opcióban kérhető, hátsó pótsúly felszerelése esetén, 380 kg-mal magasabb.
Az új fülkében magasabb háttámlájú ülés, új Joystick kar és nagyobb műszerfal fogadja a kezelőt – fotó: tobroco-giant.com
A ROPS / FOPS biztonsági keretes vezetőfülke ergonómiáján is javítottak, csökkentették a zajszintjét is. A műszerfalon több információ jelenik meg a motor üzemi értékeiről. Új Joystick karral lehet vezérelni a gémszerkezetet és gombnyomásra a karról más funkciók is aktiválhatók, szabályozhatók. A kényelmes kezelőülés háttámláját meghosszabbítottak. A rakodó alapkivitelben olyan kiegészítőkkel rendelkezik, mint a transzport zár, a lopásgátló rendszer, a vonófej, munkalámpa az emelőkaron, túlterhelés- és repedésvédelem, több más mellett.
Ha rakodó- vagy építőipari gépeket keres, ezeket is megtalálja az Agroinform.hu megújult Piacterén.