A Fliegl legújabb, továbbfejlesztett közúti modellje azoknak ideális, akik egyaránt fuvaroznak mezőgazdasági terményt, alapanyagot és raklapos készárut, akár visszfuvarként, például már feldolgozott és csomagolt lisztféleségeket vagy tápot. Ez a típus az egyik legkönnyebb kivitel ebben a méretkategóriában 5 tonna körüli önsúlyával.
A válaszfalbetét a raklapos egységrakomány megtámasztására szolgál, míg a két hátsó gabonaablak a szállítószalagra vagy csigára történő ürítést segíti.
Ez a típus az egyik legkönnyebb kivitel ebben a méretkategóriában – fotó: www.fliegl-trailer.de
Újragondolt tervezés
Az alacsony önsúly többek között a könnyű acélváznak, a szabadalmaztatott ívelt első résznek és az alumíniumfelniknek köszönhető. Természetesen az alumíniumfelépítmény is a lehető legkönnyebb kivitel, a 2,15 méter magas oldalfalak 30 milliméter vastag üreges kamrás profilokból állnak.
A Revolution jó példa, hogy a könnyűszerkezetes építés és a tartósság nem zárja ki egymást: a puttonytest 6 mm vastag alumíniumpadlója elég könnyű, ugyanakkor 110 Brinell keménységű felületével különösen kemény, és ez biztosítja az alacsony kopást még koptató áruk esetén is. Két kapcsolható vibrátor van a padlóba ágyazva, amelyek például meggyorsítják a gabona kirakodását.
A membrános tömítésű, „szembiztos" kétszárnyú portálajtókban egy-egy gabonaablak van kialakítva, míg a jobb oldali ajtó további zárásbiztonságot nyújt plusz szorítócsavaros rögzítéssel. A két portálajtó egy közös kerettel szintén oldható, egyetlen nagyméretű billenőkapuként, a már ismert módon.
A sárvédő ívek kialakításának köszönhetően a rakodáskor kiszóródott rakomány egyenesen a földre esik és nem az útra menet közben, vagyis nem tud összegyűlni résekben.
Az enyhén hátrafelé kiszélesedő Greenline-felépítmény hátul 5 cm-rel szélesebb, mint elöl, ezért nem tömörödik be a rakomány, másrészt az áramvonalas forma csökkenti a légellenállást és ezáltal az üzemanyag-fogyasztást. Az aláfutásgátló automatikusan és pneumatikusan behajtható, amint a felépítmény megemelkedik, és újra kihajtható, amint leengedik. Amennyiben be kell mászni a felépítménybe, ez könnyen megtehető az elöl lévő kezelőkonzolról, de természetesen egy alumíniumlétra is rendelkezésre áll. Hátulról egy kihúzható alulépcsőn juthatunk be a felépítmény padozatára, amikor üres.
Az első tengely szériában részlegesen is megemelhető, amely maximum 30 százalékkal megnöveli a nyerges vontató hajtott tengelyének terhelését, mintegy indítássegítőként, és 25 km/óra sebességtől a tengely automatikusan újra leereszkedik. Továbbá az emelőmechanizmus horganyzott korrózióvédelmére 10 év garancia vonatkozik.
A felépítmény belső kialakítása. Ömlesztett és raklapos árukhoz egyaránt alkalmas, magas fokú kopásálló padlózattal, s ami nem látszik: vibrációs ürítéssegítővel – fotó: www.fliegl-trailer.de
A DHKA 390 Revolution az építőipari billencseken is alkalmazott off-road kivitelű SAF tárcsafékes tengelyeken fut, így a rossz bekötőutak, de a szántóföld sem jelent problémát.
A Haldex TPMS abroncsnyomás-ellenőrző rendszernek köszönhetően a gépkocsivezető azonnal észlelheti az alacsony abroncsnyomást, megakadályozva a gumiabroncsok rongálódását és a túlzott fogyasztást.
A félpótkocsi a vásárlók igényei alapján számos opcióval felszerelhető, mint például nagy fényerejű munka- és kiegészítő tolatólámpa, tolatókamera stb.
A kamerával kombinált tolatólámpa este különösen nagy segítség – fotó: www.fliegl-trailer.de
Forrás: www.fliegl-trailer.de