Már a szeptemberi eladások is azt jelezték, hogy megszűnt a tavasszal-nyáron tapasztalt óvatos stratégia az eszközbeszerzések terén, és követve a korábbi évek trendjeit az agrárszektor magára talált. Ezt erősítik az októberi értékesítési számok is.
A DATAHOUSE által közzétett legfrissebb adatok alapján októberben 112 új
pótkocsi talált gazdára és állt forgalomba, ennek nagyságrendje gyakorlatilag megegyezik az előző évek hasonló időszakának számaival. Ha folytatódik a trend, és a járványintézkedések nem szólnak közbe, a szokásos novemberi mélypont után decemberben ismét meglódulnak az eladások kismértékben, nagyjából erre az októberi szintre.
Az adatok nemcsak a billenőplatós pótkocsikat tartalmazzák, a közölt darabszámban benne vannak a rendszámmal ellátott, forgalomba állított mezőgazdasági rendeltetésű egyéb szállítóeszközök is, úgymint bálaszállító pótkocsik, szippantók, átrakókocsik, szervestrágya-szórók stb.
Hónap | 2020 | 2019 | 2018 | Január | 97 | 66 | 89 | Február | 109 | 96 | 103 | Március | 104 | 122 | 120 | Április | 120 | 128 | 169 | Május | 118 | 138 | 195 | Június | 160 | 152 | 268 | Július | 127 | 234 | 203 | Augusztus | 100 | 105 | 144 | Szeptember | 124 | 106 | 123 | Október | 112 | 96 | 120 | November |
| 73 | 89 | December |
| 117 | 101 | Összes (évkezdettől) | 1171 | 1243 | 1534 | Összes (év) | 1171 | 1433 | 1724 | |
A legkeresettebb pótkocsi-márkák top 10-es listája változatlan 2020 előző hó végi összesítéséhez képest. A Fliegl gyártó toronymagasan, mondhatni utolérhetetlenül vezeti a népszerűségi rangsort, a piac mintegy negyedét lefedve; négyből egy pótkocsi biztosan ilyen márkájú. A Pronar és az Agrogép is tartja a piaci pozícióját, alig elmaradva a saját tavalyi teljesítményüktől, ugyanakkor a 8. helyen álló Bagodi Mezőgép meg tudta duplázni az eladásait, 2019 hasonló időszakához viszonyítva.
Helyezés | Márka | 2020. I-X. | 2019. I-X. | 2018. I-X. | 1. | FLIEGL | 310 | 259 | 287 | 2. | PRONAR | 157 | 183 | 349 | 3. | AGROGÉP | 103 | 118 | 136 | 4. | METAL-FACH | 89 | 125 | 169 | 5. | FARMTECH | 61 | 45 | 67 | 6. | JOSKIN | 49 | 68 | 61 | 7. | OEHLER | 44 | 65 | 73 | 8. | BAGODI MEZÖGÉP | 40 | 20 | 33 | 9. | ZASLAW | 36 | 30 | 33 | 10. | LABINPROGRES | 30 | 32 | 17 | |
Ha kizárólag az októberi értékesítési számokra fókuszálunk, a Fliegl előnye újfent tetten érhető. A tavalyi októberhez képest a Pronar és a Farmtech is 50 százalékkal több pótkocsit adott el, az Agrogép pedig még látványosabban bővült, mert több mint kétszeresére növelte az e havi eladásait. Az abszolút darabszámok tekintetében így egy szintre került az utóbb említett két márka.
Helyezés | Márka | 2020. X. | 2019. X. | 2018. X. | 1. | FLIEGL | 27 | 23 | 27 | 2. | PRONAR | 15 | 10 | 19 | 3. | FARMTECH | 9 | 6 | 6 | 4. | AGROGÉP | 9 | 4 | 9 | 5. | METAL-FACH | 6 | 6 | 21 | 6. | BAGODI MEZÖGÉP | 6 | 3 | 1 | 7. | JOSKIN | 5 | 6 | 6 | 8. | OEHLER | 5 | 3 | 2 | 9. | ZASLAW | 4 | 4 | 3 | 10. | MAJEVICA | 4 | 0 | 0 | |
A méretkategóriák szerinti ez évi eddigi (tíz havi) értékesítési számokat vizsgálva továbbra is a 10–30 tonna teherbírású pótkocsik a legkelendőbbek, jelenleg 72,5 százalékos piaci részesedéssel uralva a piacot. A tavalyi év hasonló időszakát alapul véve ebben az évben egyértelműen erősödött a 3,5 tonna alatti és 30 tonna feletti járművek iránti kereslet, míg a 3,5–10 tonna közötti modellosztály vesztett népszerűségéből.
Szívesen böngésznél több mint 1000 használt és új pótkocsihirdetés között? Nézzen körül az Agroinform.hu Piactéren!