Kétségtelen, hogy elsősorban a belső térben – terménytárolókban és állattartó telepeken vagy az élelmiszeriparban – történő alkalmazásoknál, valamint a belvárosi építkezéseken és területrendezéseknél tűnnek fel elsőként ezek a rakodógépek szinte hangtalan és nullemissziós működésükből adódóan, nem beszélve a fokozott költséghatékonyságról a környezetvédelmi szempontok és a még jobb munkakomfort mellett.

rakodógép

Szinte hangtalan és nullemissziós működés – fotó: www.schaeffer-lader.de

Elektromos hajtás, jól bevált alapokon

A német Schäffer 2018-ban már bemutatta első tisztán elektromos üzemű, törzscsuklós kormányzású, gumikerekes rakodógépét. Ez azóta sokat fejlődött, és a tavaly májusban bemutatott 24e kínálata nemcsak egy teleszkópgémes típussal bővült, de minden eddiginél nagyobb, 31,3 kWh-s akkucsomagot is kapott, amellyel már egy 8 órás műszak bátran vállalható egy feltöltéssel! Sőt, ha ECO módba kapcsolunk, még akár 1,5 óra túlórát is vállalhatunk. Az eddigi akkucsomagok 6,7 és 13,4 kilowattórásak voltak.

A gépet változatlanul 21 kW-os (28,6 LE) villanymotor hajtja, állandó összkerékmeghajtással, maximum 20 km/óra sebességgel, fokozatmentesen, előre-hátra. A hidraulikaszivattyút egy külön 9,7 kilowattos (13 LE) villanymotor működteti. A szivattyú 42 liter/perc kapacitású, maximum 180 bar nyomással, ez változatlan maradt. Szintén pozitív fejlesztés, hogy raklapvillával 1,3 tonna a billenőteher, míg az emelési magasság a csapszegnél mérve 2,5-ről 3,72 méterre nőtt.


A hosszabb üzemidő (nagy akkucsomag) és a teleszkópos gémszerkezet egyik velejárója, hogy mintegy 600 kilogrammal nehezebb lett a gép önsúlya, szériakanállal 2,8 tonna. A gép belső fordulási sugara mindössze 1,5 méter, szélessége 1,41-1,59 méter abroncsozástól függően, míg magassága védőkerettel 2,14, az opciós zárt fülkével 2,19 m.

rakodógép

600 kilogrammal nehezebb lett a gép önsúlya – fotó: www.schaeffer-lader.de

A Schäffer a karbantartásmentes lítium-ion akkumulátorra 5000 üzemóra vagy 5 év garanciát vállal, attól függően, hogy melyik következik be előbb. A töltési idő 80%-ra körülbelül 8 óra, ha a 3 kW-os fedélzeti töltőt használjuk, amely 230V/16A háztartási árammal működik. Jelentősen gyorsabb a 11 kW-os falitöltő használatával: ez a töltési lehetőség a töltési időt alig több mint két órára csökkenti 80%-os töltöttségig.

Forrás: www.schaeffer-lader.de