A koncepció alapjában nem új, mert amíg nem voltak kisebb-nagyobb merevvázas vagy csuklós dömperek, addig a pótkocsis traktorok is gyakori szereplői voltak a nagyszabású építkezéseknek és tereprendezéseknek.
fotók: www.schwarzmueller.com
TP22 off-road billenős pótkocsi: A dömperek konkurense
Ezt a tandemtengelyes billenőplatós pótkocsit kifejezetten nehézterepen végzett munkákhoz tervezték, traktoros vontatáshoz, K80-as vonógömb-csatlakozással, 4 tonnás terheléssel. A pótkocsi szériában merev vonórudas konstrukció, amely hidraulikusan, a kapcsolási magasságának megfelelően beállítható 500 milliméteres tartományban (+/- 250 mm), és csillapító funkcióval is rendelkezik.
A megengedett össztömeg közúton 24, terepen 30 tonna 4 tonnás vonófejterhelés mellett. Önsúlya kiviteltől függően 5,9 tonna körül alakul. Szériatartozék a 8 tonna teherbírású központi támasztóláb lekapcsoláshoz.
Alváz- és futómű-kialakítás – fotók: www.schwarzmueller.com
A központi támasztóláb – fotó: www.schwarzmueller.com
A pótkocsi teljes hossza 7550 mm, szélesség maximum 2550 mm. A felépítmény Hardox 450-es anyagú, egységesen 6 mm falvastagsággal, félköríves kialakítással. A geometriai térfogat 13,5 köbméter, ez a maximális 5300 mm-es belső hosszból, fönt 2300 mm szélességből, valamint 1200 mm-es oldalfalmagasságból adódik. A maximum billentési szög 55°, a billenőkapu szériában hidraulikus előnyitással és extra magas nyitási szöggel rendelkezik, vagyis a felépítmény fölé nyílik, így nem szorulhat be sem nedves föld, sem nagyméretű kőzet.
Az elektromos rendszer egyaránt működhet 12 vagy 24 voltról, a lámpák teljes egészében LED-es kialakításúak. Az elektromos vezetékek extra védelemmel rendelkeznek, az oldalsó alu aláfutásgátlók szintén szériatartozékok.
Opcióban takaróponyva, szerszámosláda, központi zsírzó stb. rendelhető.
A világítás és aláfutásgátló a közúti kivitelekével azonos – fotók: www.schwarzmueller.com
Forrás: https://www.schwarzmueller.com/