Míg egy évtizede még alig két-három gyártó volt jelen itthon ezen a piacon, addig ma már megszámolni is nehéz lenne, hogy hány ilyen gépet használnak a hazai gazdálkodók. Cikkünkben az idei Bábolnai Gazdanapokon felvonultatott modellekből mutatunk be néhányat röviden.
Kverneland iXdrive
Az idei AGROmashEXPO-n már láthattuk a Kverneland iXdrive önjáró permetezőt, melyet most a gyártó hazai képviselője a Bábolnai Gazdanapokon is kiállított. A permetező 1,70-es hasmagassággal rendelkezik, különlegessége, hogy a pontosan középen elhelyezkedő, feltöltött tartállyal és nyitott kerettel nagyon jó a súlyelosztása (50-50 százalék), ami kimagasló terepjáró képességet ad a gépnek. Felszerelhető acél és alumínium anyagú szórókerettel. Vezetőfülkéje a legmagasabb színvonalú, a permetlé bejutása ellen tökéletesen védő Claas gyártmány, Grammer-üléssel.
Dammann DT 2000H S4 "Highlander"
Itthon az egyik piacvezetőnek számít az önjáró permetezők kategóriájában a Dammann, melynek hazánkban legnépszerűbb terméke ebben a szegmensben a DT 2000H "Highlander". A kiállításon az EURO IV-es emissziós normákat kielégítő, SCR-rendszerű, MB MTU típusú, 6 hengeres, 245 lóerős motorral szerelve láthattuk.
Hardi Alpha EVO EcoDrive
Az Alpha EVO EcoDrive meghajtásáról egy 245 lóerős, Tier IV besorolású Deutz-dízelmotor gondoskodik. A legnagyobb változások a permetezőgép járószerkezetét érintették. Az új EcoDrive hidrosztatikus hajtásrendszer elöl 1,6, hátul 2,5 literes kerekenkénti Poclaind-meghajtó hidromotorjait két nagy teljesítményű Sauer Danfoss hidroszivattyú szolgálja ki, mellyel elérhetővé vált a 40 km/h végsebesség is.
A "DiffLock" kipörgésgátló minimalizálja a kerékcsúszást nehéz talajviszonyok között is. Immáron a nagyobb sebességnek megfelelően a régi mechanikus spirálrugós járószerkezet-rugózást az Air Ride légrugós járószerkezet-felfüggesztésre cserélték, ami nagy sebességnél is kiváló stabilitást, egyenletes rugózást biztosít. A nyomtávolság hidraulikus úton fokozatmentesen változtatható 180 és 280 cm között.
Hagie STS 12
Az itthon egyre nagyobb piaci részesedést magáénak tudó Hagie STS permetezők a tavalyi évben kerültek felfrissítésre. Az új vezetőfülkében új menetvezérlő kar fogadja a kezelőt, az éjszakai munkákhoz pedig megnövelt fényerejű munkalámpákkal szerelték fel az STS-t. Áttervezték a fülkében a szakaszvezérlő panelt, a kabin ajtajának nyitása pedig kéz nélkül történik, a kormánykerék és a kezelőszervek tisztaságának további növelésért.
Új helyre került az üzemanyag-betöltési pont, meghosszabbították és megnövelték a betöltő cső méretét a töltési idő csökkentése érdekében. Az újrahangolt járószerkezet-felfüggesztésnél a légrugók szabályozását is manuális szeleppel végezhetjük az STS permetezők aktuális generációján már.
A Bábolnai Gazdanapokon készült további képeinket képgalériánkban tekinthetik meg.