A francia Sitia kutató-fejlesztő központ egy merőben új traktorkoncepció prototípusát fejlesztette ki. A dízel-elektromos és konnektorról is tölthető, hibrid meghajtású erőgép egyaránt alkalmazható faiskolákban, zöldségtermesztésnél, valamint szőlőültetvényeken, a centiméteres pontosság, precíziós gazdálkodás jegyében.

traktor újragondolva

A traktorkoncepció prototipusa.

Ezt a GNSS és az RTK (Global Navigation Satellite System és Real Time Kinematic) együttes alkalmazásával érték el. Az autonóm üzemmódhoz tartozó jól ismert LIDAR és más akadály-felismerő rendszerek mellett, az első, rugalmas műanyagból készült sárvédő ívekbe beépítettek egy szenzort, ami már gyenge ütközés hatására is aktiválja az automatikus vészmegállító funkciót.

A gépet hátul 2-es kategóriájú, hárompontos függesztő szerkezettel szerelték, de középen szintén rendelkezik eszközhordozási lehetőséggel. Az igazi áttörés az fokozatmentesen állítható hasmagasság, a növényzet függvényében, valamint az 1,1-1,5 méter között, fokozatmentesen állítható nyomtáv és a szintén állítható tengelytávolság jelentik.

A Trektornak valójában nincsenek tengelyei, csak tengelycsonkjai. Független kerék-felfüggesztésű, de a klasszikus kormányművel sem rendelkezik. Helyette, a két hátsó kereket meghajtó, egy-egy villanymotor és fékberendezések segítségével képes akár egyhelyben megfordulni, hasonlóan a lánctalpas, vagy gumihevederes gépekhez hasonlóan. Az első kerekek teljesen önbeállóak, mint a bevásárlókocsik esetében.

A következő fejlesztési lépés a traktor paramétereinek növelése a valós gyakorlati alkalmazásokhoz, tartós tesztek céljából, valamint a működési adatok elemzése akár a szériagyártáshoz.

Forrás: www.sitia.fr; www.futurefarming.com