Hatékonyságnövelés, kényelem a hosszú munkaórák során, könnyű kezelhetőség és alacsony üzemköltség – fotó: Landini
Az Argo Tractors rengeteg erőforrást használt fel a hibrid rendszer kifejlesztésére, sikerült mechanikai és elektromos tökéletesítéseivel több üzemanyagot megtakarítani, kisebb bekormányzási szöget, nagyobb stabilitást és kényelmet kínálni.
A kompakt hibrid traktor 110 lóerős dízelmotorja generátorral és akkumulátorral látja el energiával az első kerekeket hajtó két villanymotort. A többi várható előny mellett ez a megoldás a környezetre és a fenntarthatóságra összpontosít.
Landini – Szenvedéllyel az innováció iránt
Az Electra rendszer legfontosabb újításai a független elektromos elsőkerék-hajtás, az elektronikus vezérlésű fülkefelfüggesztés és a félautomatikus sebességváltó még jobb kezelhetősége, nagyobb kényelme.
Független elektromos elsőkerék-hajtás, elektronikus vezérlésű fülkefelfüggesztés és a félautomatikus sebességváltó még jobb kezelhetősége – fotó: Landini
Kétségtelenül a legjelentősebb újdonság a teljesen elektromos fronthajtás, rugózott első tengellyel. A két független villanymotor érzékelői és vezérlése fékezés és lassítás közben, a generátorral az akkumulátort töltve nyeri vissza és tárolja az energiát.
Az egész rendszert a PMS (energiagazdálkodási rendszer) vezérli, felügyelve az összes eszköz működését, beleértve az akkumulátort, a motort és a generátort.
A traktorban a legjelentősebb újdonság a teljesen elektromos fronthajtás, rugózott első tengellyel – fotó: Landini
Az Electra–Evolving Hybrid vitathatatlan előnyei:
• a traktor 10 százalékos üzemanyag-megtakarítása;
• 15 százalékkal jobb kormányzási szög, könnyebb manőverezhetőség;
• nagyobb stabilitás szállítás közben, a teljes integrációnak köszönhetően a jelenlegi elektromos kormányrendszerrel;
• igény szerint választható az első és a hátsó kerekek hajtásának aránya;
• a kényelmet új, elektronikus vezérlésű, félig aktív fülkefelfüggesztés fokozza, hasonlóan a csúcskategóriás traktorokhoz. A négy ponton felfüggesztett vezetőfülke két első felfüggesztése passzív, hátul elektronikus jellel vezérelt két hidraulikus lengéscsillapító csökkenti a vibrációt;
• a vezérlés érzékeli a traktor mozgását és a talaj durvaságát, valós időben és folyamatosan szabályozza a csillapítást, kiegyensúlyozott kompromisszumot nyújtva a „puha” és a „merevebb” beállítás között, felfogja az ütéseket. Menet közben 15 százalékkal kevesebb a rezgés, ami nagyban javítja a kényelmet,
• sebességet váltani még könnyebb a hagyományos mechanikus kar helyett joystickkel kapcsolható félautomatával (drive by wire), amely elküldi a bemeneti jeleket az elektronikus vezérlőegységnek (ECU), és az működteti a sebességváltás végrehajtó elemeit. A teljesen automatizált váltás mellett előnye a csekélyebb zaj- és szennyezőanyag-kibocsátás.
A teljesen automatizált sebességváltón kívül előnye a csekélyebb zaj- és szennyezőanyag-kibocsátás – fotó: Landini
A REX 4 Electra – Evolving Hybrid rendszer újabb bizonyíték arra, hogy a Landini mennyire szenvedélyesen dolgozik a mezőgazdasági gépesítés megújításán, és hogy továbbra is világszerte vitathatatlan vezető szerepet tölt be az ágazatban.
Somogyi Ákos, termékmenedzser, AXIÁL Kft.
Forrás: AXIÁL Híradó 2021. 1. szám