Case IH traktorok
A Maxxum-széria állt a középpontban, a legújabb fejlesztésű ActriveDrive 8 erőátviteli rendszerrel. Összesen 24 fokozat áll rendelkezésre, 8 fő és 3 tartomány-fokozat kapcsolható, előbbiek Powershift-rendszerben, utóbbiak elektronikusan. Az erőátvitel folyamatos, a fokozatváltás gyorsabb és egyszerűbb, valamint nagyobb munkasebességet tesz lehetővé.
Az ActriveDrive 8 szállításnál és rakodásnál is egyaránt javítja a hatékonyságot.
A középső tartományban ez 3,84-17,12 km/h értéket jelent, amely a szántóföldi munkák 90 százalékánál használható. Továbbá, kiegészült még az aktív tengelykapcsoló továbbfejlesztett változatával (Active Clutth II), ami a rakodógépként való alkalmazásnál lényeges. A Maxxum-széria adaptív kormányzással és fokozatváltási memóriával szintén kiegészült.
Liftwiller Fabrication
A cég ötletes szerelékeket gyárt bálarakodáshoz. Az egyik változat, amikor a gémszerkezetre kapcsolható kiegészítő két kis munkahengerrel, az oszlopos emelésű targonca módjára képes megnövelni az alap rakodási magasságot 1,8 méterrel, míg a bálavilla kitolást előre, plusz 90 centiméterrel. Ez utóbbi műveletnél körültekintőnek kell lenni, nehogy a súlypont veszélyesen távolra kerüljön, mert ez a szerelék kicsit nehezebb, mint a normál bálavillák. Továbbá, kell hozzá egy plusz hidraulika-csatlakozás.
Nem kell másik gép, a szerelékkel plusz 1,8 métert nyerhetünk.
A másik, extra széles szerelékkel meggyorsíthatjuk a bálarakodást, mert 2x5 alsó- és 2x2 felső tüskés kerettel duplájára nő a rakodókapacitás. A támasztókeret magassága 1,9 és 2,23 m lehet. Természetesen itt is fokozottan kell figyelni az alapgép teherbírására, de főleg az oldalirányú stabilitásra.
John Deere 7R traktorszéria
A széria modelljeinek jellemző alkalmazása a kaszálás és takarmányozással, szénakezelés és begyűjtéssel, bálázással kapcsolatos munkák. Az IVT változó áttételű erőátvitelt kiegészítették az LSB Ride Control-lal, amely a bálázó gépek rázkódást csökkenti. Az önszabályzó elven működő csillapítás érzékeli a termény fajsúlyát és talajjellemzők változását is.
A 7R széria legnagyobb teljesítménye immáron 350 LE.
A 7R típusok erőátvitele kiváló összhangban van az L331 és L341 típusú, nagy szögletes bálázó gépekkel. Továbbá, a John Deere 7R típusaihoz is rendelhető a StarFire, precíziós gazdálkodáshoz is alkalmas rendszer. A teljesítménykínálat egy 350 lóerős motorváltozattal bővült, az eddigi 330 lóerős fölé pozícionálva.
Kioti mezőgazdasági gépek
A Kioti NS egy teljesen új traktorszéria, de a klasszikus, „mindenes” farmertraktorokat idézi, természetesen high-tech műszaki tartalommal. Nemcsak a szántóföldi munkákra alkalmas, de rakodni, árkot ásni is lehet vele, egyénre szabható szerelékekkel. Nagy teljesítményű hidraulikával, független kihajtással, állítható hárompontos függesztő szerkezettel rendelkezik. Továbbá választható szinkronizált manuális sebességváltó vagy hidrosztatikus. A motorteljesítmény 45-58 LE közötti.
A K9 2400 típusú UTV-nél (platós kis szállítójármű) újdonság a zárt, légkondicionált és fűtött vezetőfülke, audio-rendszerrel és nyitható szélvédővel. A hajtáslánc összkerék-meghajtással és motorfékkel egészült ki, ami ritkaság CVT-s erőátvitelnél.
A SL750 (b) és a TL750 CTL rakodó.
Megújult a CX-széria, a 2510-es modell immáron klímatizált és fűtött fülkével is rendelhető lesz, valamint szervókormánnyal, hátsó kihajtással és állítható hárompontos hátsó függesztő-szerkezettel készül. További opciós lehetőség a kétpedálos irányváltás (HTS).
A gyártmánypaletta egy új profillal is kiegészül, a gumikerekes és a gumihevederes kompakt rakodókkal. Egyelőre csak két típusról van információ, a sorozatgyártást 2022-ben tervezik beindítani és a74 lóerős erőforrás gyártóját sem nevezték meg egyelőre. A TL750 CTL gumihevederes rakodógép 4292 kg önsúlyú, míg a gumikerekes SL750 3671 kg, a felszakítóerő 2648 kg. A gumiheveder 399 mm széles. Mindkét gépet újszerű, felnyíló frontajtóval gyártják.
Kubota traktorok
Szintén a klasszikusabb, sok célú, farmergazdaságoknak szánt traktorokat állították a középpontba, a Kubota MX-szériát, amely nem kevesebb, mint 13 altípusból áll, közülük 6 típusra hátsó kotrószerelék is csatlakoztatható. A motorteljesítmény 48-63,4 LE közötti, nyitott, bukókeretes és teljesen zárt vezetőfülkével egyaránt készülnek (modellfüggő).
Az M6-os Kubota traktor.
Az M6-os traktorok már idehaza is ismertek, három teljesítménylépcsőben választhatók: 123; 133; 143 lóerővel, ami a PowerBoots funkcióval még 20 lóerővel növekszik, például közúti szállításhoz, de rendelkezik 40Eco funkcióval is. A 6,1 literes, 6 hengeres blokk nyomatékai 549; 594; 645 Nm. Az erőátvitel 24/24, vagy választható a 32/32 fokozat (plusz kúszófokozat) és a kuplung használata nélkül állhatunk meg és indulhatunk újra. Hátsó emelőkapacitás 7 tonna, a homlokrakodó-szerelék max. 2,4 tonna teherbírású, a hidraulikaszivattyú 115 l/min teljesítményű.
Meg kell még említeni az SLC 1000 típusú mini, gumihevederes, vezetőplatformos rakodógépet, amely 450 kg teherbírású, 90,9 cm széles, 215 cm bebillentési magassággal és 61 cm eléréssel rendelkezik. Motorja 24 lóerős, maximális sebessége 8,1 km/ó előre-hátra egyaránt.
Soletrac elektromos traktorok
Egyelőre még két típus szerepel a kínálatban, mai kifejezéssel „start-up” cégről van szó. Kedvező árú, funkcionális, de tisztán elektromos üzemű traktorokat kívánnak forgalmazni a jövőben. Az alacsony üzemeltetési költségek és megbízhatóság szintén hozzájárulhatnak a fenntartható és költséghatékony gazdálkodáshoz. A kisebb, 22 kilowattórás akkumulátorral szerelt változat üzemideje 3-6 óra egy töltéssel. Ez 220-230 voltos, 30 amperes töltés esetén legfeljebb 4 óra, míg az észak-amerikai 110 voltos, 15 amperes töltéssel ez 8-9 óra.
Egyelőre két elektromos traktort terveznek piacra dobni.
Sok múlik majd az üzemeltetőkön, de a beszállítók kiválasztásán is, a mérnökök 10 év és 3500 töltésciklusnál is még 80 százalékos kapacitást kívánnak garantálni. Az előzetes specifikációban a megszokott 540-es kihajtási fordulatot, hidraulika csatlakozásokat és 3 pontos függesztő-szerkezetet kínálnak szériaként, a középső, alsó mellékhajtás opciós.
A nagyobb modellnél 28 kilowattórás az akkucsomag, 4-8 üzemórával, de ehhez már külön fali töltő lesz szükséges, 2-es típusú csatlakozóval. A 80 százalékos töltöttséghez elegendő 3 óra, gyorstöltéssel. Szériában akkumulátor-felügyelet (BMS – Battery Management System) is tartozik hozzá. A 80 százalékos kapacitást 10 év vagy 3000 töltésciklus esetén garantálják. Az 540-es fordulatú kihajtás és 3 pontos függesztő-szerkezet szintén széria, dinamikus teherbírása 450, statikus terhelhetősége kb. 1450 kg.
A gép különlegességét az egykezes, joystikos irányítás adja majd a munkavégzés során, azaz mintegy botkormánnyal lehet irányítani, kanyarodni, gyorsítani és lassítani. Ettől függetlenül lesznek pedálok (gyorsítás, fék) és a kormánykerék is megmarad. Ezek nélkül ma még igencsak nehéz lenne forgalomba helyezést kapni, ellenben lehet kalkulálni, mennyi napelem kerüljön a gazdasági épületekre „tankoláshoz”.