Díjátadás 70. alkalommal

A „Good Design” díjat 1950-ben alapították, három vezető amerikai formatervező, név szerint Eero Saarinen, Charles és Ray Eames, amelyet a Chicagói Athenaeum Építészeti és Formatervezési Múzeumnál terjesztettek elő. Ez a legrégebbi és a legszélesebb körben elismert díj ebben a kategóriában.

A 2020-as évben minden korábbit meghaladó mennyiségű, 900 pályamű érkezett a világ 48 országából és az ipar szinte minden területéről. Az elbírálások a járványhelyzet miatt szintén a világhálóra költöztek, online zajlottak a szavazások novemberben. Végül a Steyr koncepciója maradt az egyetlen a mezőgazdasági traktorok mezőnyében.

Steyr koncepció traktor

Steyr díjnyertes traktora

Egy környezetbarát, hatékony, funkcionális traktor, amely a márka stílusát hordozza.

Formaterv – elismerni a múltat, díjazni a jövőt

Számos úttörő megoldással megalkotni egy traktort, amely válaszként szolgálhat a mezőgazdaság kihívásaira – ezen elvek mentén alkották meg a Steyr Konzept traktort. Az erőgépbe az FPT testvércég fokozatmentes erőátvitelét tervezték be, amely szintén a CNH Industrial csoportba tartozik.

Az eredmény egy környezetbarát, hatékony, funkcionális traktor, amely a márka stílusát hordozza.

„A futurisztikus vonalakban nemcsak a jövő, de a múlt öröksége, a márka iránti bizalom egyaránt fellelhetők” – mondta David Wilkie, a CNH Industrial dizájncsapatának vezetője. Ugyanakkor a fehér fülkeváz és az aszimmetrikus hűtőrács visszatükrözi a Steyr hosszú történetét és a márkapresztízst. A fülkéből való tökéletes kilátás a munkavégzés és közlekedés fontos eleme, de már nemcsak a munkavégzést segítik kamerák, hanem a visszapillantó tükröket is felváltják.

A kamerák képe és munkavégzéssel kapcsolatos információk átlátszó táblákra kerülnek kivetítésre, a fülke egy digitális iroda is egyben, az okosgazdálkodás jegyében. A gép üzemeltetési adatai a vezető feje fölötti kivetítőn jelennek meg.

Hajtáslánc-innováció

A Steyr traktorában már nincs a megszokott erőátvitel, soros hibrid, azaz a dízelmotor csak egy generátorral van kapcsolatban, a kerékmotorokhoz csak kábelek futnak. Ez más erőforrás alkalmazását, illetve a hálózatról való történő töltést egyaránt lehetővé teszi, ugyanúgy, mint a megszokott fékenergia-visszatáplálást. Továbbá mindig a szükséges teljesítmény áll rendelkezésre, minden késedelem nélkül, az akkuból táplálva, és már elindulástól a maximális forgatónyomaték használható. Az elektromos hajtásláncelemek által csökken a gép súlypontja, nő a stabilitás.

Üzemeltetés szempontjából kevesebb az alkatrész, nagyobb az üzembiztonság, és nincs mechanikai veszteség. Sőt, nemcsak a traktor lehet elektromechanikus meghajtású, de a kihajtás és a hidraulikaszivattyú is.

További lehetőségek az elektromechanikus kormányzás és meghajtás, akár mind a 4 keréken, és a független kerékfelfüggesztés is lehetséges mind a 4 keréknél. Ezenkívül csökken a zajszint és a vibráció.

Ezek összességében egy forradalmian új technikát és munkaeszközt eredményeznek.