Régi ötlet új megközelítéssel
Nincs abban semmi rendkívüli, hogy egy-egy egyszerűbb és olcsó földmunkagépet jó bevált mezőgazdasági traktor alapjaira terveznek meg. Volt rá példa bőven az elmúlt több mint 50 évben.
Idehaza is ismerős probléma, hogy a szántóföldek közti, szilárd burkolattal nem rendelkező úgynevezett dűlőutak igencsak változatos állapotban vannak, főleg időjárástól függően. Van, ahol törődnek az időszakos egyengetéssel, rendbetétellel, van, ahol egyáltalán nem.
Az is magától értetődő, hogy senki nem fog egy komoly építőipari célgépet csak ezért megvenni és üzemeltetni vagy bérbe venni. Annak valahogyan el is kell jutnia a kívánt helyszínre és vissza, ami jelentős szállítási költséget jelent. Továbbá úgy tűnik, olcsó és egyszerű vontatott eszköz sem lelhető fel a piacokon, ezért a brazil mezőgazdaságigép-gyártó saját kezébe vette a dolgot, minden jel szerint sikerrel.
Az NB 8000-es szériás, legnagyobb traktorjukat áttervezték, erősebb motort is kapott. A fülke, a motortér és erőátvitel alapjaiban változatlan maradt, ellenben egy zárt profilú vázrészhez csatlakozik, amelyre felfüggesztésre került a tolólap és az állítószerkezete, akárcsak a földmunkagépek esetében. Továbbá az elsőtengely hajtását is magában foglalja, és az eredeti első ellensúlykészlet szintén felszerelésre került, ami szükséges is a megfelelő vonóerő érdekében.
Erőforrásként egy 3,9 literes, 4 hengeres, turbódízel MWM motor szolgál, 105 lóerővel. Az erőátvitelt kéttárcsás, mechanikus tengelykapcsoló és 10 előre- és 2 hátrameneti fokozatú váltómű biztosítja, állandó 4x4-es meghajtással. A tengelyek elöl 12,4/24", hátul 19,9/30" méretűek. A tolólap 3 méter széles, maximum 400 milliméterre emelhető fel a talajtól – természetesen mindkét vége eltréő mértékben is –, és 90 fokban elfordítható (jobbra-balra 45-45 fokban).