A Mitas az izraeli Galileo Wheel Ltd-vel közösen fejlesztett új gumiabroncsának lényege, hogy míg a radiál gumiabroncsok keresztmetszete ovális és a karkaszuk C-formát követ, addig az új konstrukciójú gumiabroncs keresztmetszete harmonika szerű, a karkaszuk pedig V-formájú. Az ilyen abroncsok keresztirányú stabilitása alacsonyabb guminyomásnál is sokkal jobb mint a radiálabroncsoké. Nagyobb felületre hat ugyanis a gumi belsejében uralkodó légnyomás.
Egy Lindner Unitrac 82/A transzporteren végzett összehasonlító vizsgálat eredményeként megállapítható volt, hogy egy 280/70 R 18-as méretű radiálabroncsnak 1 bar nyomáson 900 kg terhelésnél a felfekvő felülete a talajon 766 cm2 volt, míg egy ugyanilyen méretű PneuTrac gumiabroncsé pedig 946 cm2, amely +26 %-kal nagyobb felületet ill. ennyivel kisebb talajnyomást jelent. A különbségek a vonóerő kifejtésében és a szlipben is jól érzékelhetők voltak az új gumiabroncs-konstrukció a PneuTrac javára. A Mitas az új gumiabroncsok tömeges gyártását 2015-től tervezi, addig számos nyúzópróbára teszi ki a különböző méretű abroncsokat.