gép

Pioneer 135, a világ első mobil hidrogéntöltő állomása, akár saját telephelyre vagy a szántóföld szélére

Egy mérfölddel közelebb

Szimbolikusan értve a már üzemanyagcellás járműveket (is) üzemeltető ügyfelek és a leendő járművek, járműflották tulajdonosai számára bátorítás, hogy van megoldás. A Pioneer 135 még egyelőre egy prototípus berendezés, de máris óriás az érdeklődés iránta. Tervezői a jó öreg „mindenes“ 20 lábas szabványkonténert vették alapul, amely nyomásálló tartályaiba 350 kilogrammnyi hidrogén gáz tölthető, akár ipari gázokat előállító cég telephelyén, akár nagy kapacitású, nyilvános fix töltőállmáson, bár az utóbbi még európai szinten is ritkaságszámba megy.

A konténeralap természetesen tartalmaz minden szükséges segédberendezést is, s minden bizonnyal majd az üzemanyagkártyás és bankkártyás használat, illetve fizetési lehetőség sem fog majd hiányozni.

Az eddigi gyakorlati próbák alapján egy üzemanyagcellás busz vagy tehergépkocsi 15-20 perc alatt megtankolható, ami teljesen versenyképes megoldás a már ismert CNG kutakkal összehasonlítva.

A 20 lábas konténeralap egyszerűen mozgatható, egy 3 tengelyes szóló tehergépkocsival is szállítható – természetesen a hatályos ADR-szabályok betartásával –, karos konténerrakodóval vagy megfelelő konténeradapteres targoncával egyaránt rakodható.

A sorozatgyártás és értékesítés kérdése ezúttal is a piaci fogadtatástól függ.

járműtöltés

Járműtöltés saját telephelyen

S még van egy talányos hiányzó láncszem: a logisztika, az ügyfelek későbbi kiszolgálása különleges tartálykocsikkal. Amennyiben ezek megvalósulnak, akkor minden bizonnyal új lehetőségek nyílnak majd az üzemanyagcellás mezőgazdasági traktorok és más agrárgépek elterjedésében is, akár vezetett, akár önvezető kivitelűek lesznek.

Forrás: www.nanosun.co.uk