Címünkben kicsit túloztunk, újszülöttnek csak a Fiat emblémával a Fiat kínálatában mondható, hiszen a Mitsubishi L200 lapul az emblémák és az átdolgozott hűtőrács mögött. Nincs is ezzel baj, ami jól bevált, miért ne lehetne átültetni? Inkább kiáltsuk örömünkben, hurrá, végre a Fiat családjában is van már pick-up!
A Fullback egy személyautó kényelmével rendelkezik – A szerző felvétele
A belső kidolgozása is tetszetős, középen a 7 colos érintőképernyős központi kijelző több funkciós. Magába foglalja a GPS-navigációt (amit könnyű frissíteni, mert egy külön SD-kártyáról tölti be magát), a Bluetooth-os telefonkapcsolatot, a tolatókamerát. A rádió és az SD-kártyás hifirendszer is digitális, és igen jó a hangzás minősége. Nagyobb hangerőnél sem torzít, tisztán szól, ami nem minden gyári autós hifirendszerről mondható el.
Digitális klímánk kétzónás, és mindkét ülésünkre van külön kapcsolható 2 fokozatú ülésfűtésünk. A központi zár a kulcsról kapcsolható, de sajna a belső zárásáról megfeledkeztek mérnökeink. Külön kapcsoló nélkül a kilincsgombbal tudjuk csak zárni belülről. A multifunkciós kormányról jól kitapogatható gombokkal vezérelhetjük a rádiót és a tempomatot, ami rendelkezik még sebességhatárolóval is.
Ülésfűtés és multifunkciós kormány is gondoskodik a kényelmünkről – A szerző felvétele
A nagy kényelemben szunyókálni vezetés közben nem ajánlatos, de ha mégis elbambulnánk, egy sávelhagyásos radar csipogással terel minket vissza a közlekedési karámba. Lámpánknak és ablaktörlőnknek van egy automata állása is. Műszerfalunk kijelzője is többfunkciós, de minden infót sajna csak egyenként mutat. Nyomógombja nem épp ideálisan a műszeregység közepén díszeleg, aminek kezelése elég kényelmetlen, és hajlamossá tesz minket a kormányba benyúlásra! Na, ettől a balesetveszélyes művelettől viszont óva intek mindenkit, még álló helyzetben se szokjunk rá! Ha körülményesebb is, a kormány mögül közelítsünk!
Kisebb pakolóhelyekből sok van, a közepes kesztyűtartóban, az ajtóknál, és középen is. Hátsó üléstámlánál laposabb holmikat tudunk berámolni, de kicsit nagyobbacska kézitáskának már nincs helye. A tetőbe süllyesztett szemüvegtartó lehetne mélyebb, mert a modern ívelt napszemcsikkel megszorul.
A Fullback 2400 köbcentis turbódízelje 180 lóerős – A szerző felvétele
Tesztautónk 5 sebességes, automataváltós. Van félautomata állása is, ahol kézzel kapcsolhatjuk a fokozatokat akár a kormány alatti fülekkel, akár a manuális fílinget nyújtó váltókar le-föl nyomásával. Főleg a földeken jön jól ez a kézi funkció. Bár lejtmenetnél is ajánlatos visszaléptetnünk, mert az automatánk nem nagyon figyel a motorfékre. A váltókar mellett hever az üzemmódkapcsoló 2-, illetve 4-kerékmeghajtáshoz, valamint a differenciálzárhoz is. Viszont a kapcsolást csak 100 kilométeres robogás alatt végzi el.
Motorzajunk meglepően alacsony, még nagyobb tempónál is alig hallható menetdübörgés a fülkében. A Fullbacknek autópályás száguldásnál is kifogástalan az úttartása a fékerőelosztóval (EBD) kiegészített ABS- és a menetstabilizáló (ESC) elektronikáknak köszönhetően. Terepképességei is jók, 17 colos nagy kerekei könnyedén átgázolnak akár a szántáson is. A plató négy sarkába hasznos rögzítőfülek kerültek.
A Fullback megfogja a tekintetet – A szerző felvétele
A Fullback megfogja a tekinteteket, krómozott tükrei, fellépőküszöbjei, nagy bukócsöve a csillogó felnikkel és ezüstös első kartervédő kontúrjával mutatóssá teszik. Állatkáink is megcsodálták. De egy alaposabb vizsgálat után kiderül, hogy látványos bukócsövünk valóban csak a látványt szolgálja. Megkopogtatva a hangja is árulkodik csekélyebb falvastagságáról, a rögzítési pontjai meg végleg meggyőznek. Csövenként 2 nyolcas csavarral van az oldalfalhoz erősítve.
No, azért ne keseredjünk el, érdemes tovább vizsgálódni, ugyanis a fülke oszlopai viszont elég erősnek tűnnek ahhoz, hogy egy bukásnál megvédjenek. Persze nem kell felborulnunk! Az oldalfellépők is jól mutatnak ugyan, de magasan vannak, de előnye, hogy legalább a földeken nem érnek le. Az alja jól védett a fontosabb alkatrészeknél. A fékek nagyon finoman kezelhetők, rakottan is jól adagolhatók erőlködés nélkül. Az ABS is jól működik, de a szokásos „darálásnak” elég nagy a hangja. Ajánlatos forgalomtól nyugodt helyen, tanyánk bekötőútján kipróbálni, nehogy megijedjünk egy vészfékezésnél.
Üzemanyag-fogyasztása a gyári értékek alapján 6,6 liter, ami vegyes fogyasztásnál is csak akkor hozható, ha a tyúkjaink alól elcsent tojást helyezzük a gázpedál és a lábunk közé. Finoman hajtva nálam 7-7,5 körül fogyasztott, de keményebb szántásban, terepezésnél abrakolt rendesen, megette a 10-11 litert is.
Összegezve: a Fiat Fullback valódi mutatós pick-up, egy traktor erejével és egy személyautó kényelmével, felszereltségével. Terepképességei garantálják, hogy rossz útviszonyoknál sem akadunk el, ugyanakkor hosszú úton a tágas utastérben családunkkal is kényelmesen utazhatunk. Igen jó az ár-érték aránya.
Valódi mutatós pick-up – A szerző felvétele
Műszaki adatok:
Lökettérfogat: 2442 cm3 közös nyomócsöves turbódízel.
Emissziós norma: Euro 5.
Teljesítmény: 133Kw/180 lóerő 3500 ford./perc.
Hajtás: manuális 6 fokozatú váltó / 5 fokozatú automata váltó.
2-4-kerékhajtás differenciálzárral.
Fogyasztás: gyári 6,4 / teszt 7-7,5 vegyes / terep 10 liter.
Plató rakodási súly: 1 tonna, vontatási súly: 3,1 tonna.
Ára teljesítménytől és kiviteltől függő!
180 lóerős: manuális váltóval (most akció!!!!) 5.999.000.
Tesztautónk Gold felszereltséggel, 180 lóerős, automata váltóval: 8.940.000.