A Hód-Mezőgazda Zrt., a HUNLAND Trade Kft. és a Kapos Ternero vágóhíd illetékeseivel beszélgettünk.
Betűrendben, a legfiatalabb hazai bárányfelvásárló cég interjújával kezdjük a sort. Kovács Imre, a Hód-Mezőgazda Zrt. juh-üzletág igazgatója 3 éve vezeti a cégcsoport újonnan indult üzletágát – összességében pedig 20 éve dolgozik az ágazatban és 15 éve foglalkozik élőállat-kereskedelemmel.
|
A kép illusztráció! – fotó: Shutterstock
Következő interjúnkban Oláh Tiborral, a HUNLAND Trade Kft. bárány élőállat-felvásárlási vezetőjével beszélgettünk. A bugyi székhelyű vállalat több mint 25 éve foglalkozik élőállat-kereskedelemmel és hazánk élőbárány-felvásárlásának 35%-át végzi el.
|
Szerencsés az a család, ahol ilyen lelkes segítség cseperedik – fotó: Agroinform.hu / Igric Dominika
Következő interjúnkban a hetesi Kapos Ternero Kft. speciális vágóhíd ügyvezető-tulajdonosához, Juhász Pál úrhoz fordulunk információkért és hasznos tapasztalatokért.
A Kapos Ternero Kft. élőállat-felvásárlásban és húsfeldolgozásban közel 30 éves múltra tekint vissza. Az évek során a cég specializálódott a borjú, bárány és juh vágás irányába. A vállalat üzletstratégiájára jellemző, hogy az exportpiacok bővítése mellett kiemelt hangsúlyt fektet a belföldi piacra, valamint a hazai borjú- és juhhús fogyasztás népszerűsítésére. A Kapos Ternero védőgázban csomagolt érlelt és fűszerezett húsok közül több termék elnyerte a Kiváló Magyar Élelmiszer védjegy használati jogosultságot.
A Kapos Ternero Kft. kizárólag magyarországi termelőktől szerzi be a feldolgozandó alapanyagot.
|
fotó: Shutterstock
Dr. Nagy István agrárminiszter 2020. 03. 13-án késő este a Hír TV aktuális csatornán tett bejelentésében elmondta, hogy ágazati szintű operatív bizottságok felállítását rendelte el a terméktanácsoknál, hiszen mindenkinek tisztában kell lennie azokkal az információkkal, amelyek a gyakorlatban megjelennek.
"A legkézenfekvőbb lenne az olasz határ átjárhatósága a kamionokkal. Itt a húsvéti bárányakció a nyakunkon, de minden nap ott van 30-35 kamionunk is, akik nyers tejet visznek. Óriási mennyiség ez és óriási gondot okoz a kérdés, hogy aznap éppen átjut-e a szállítmány és a visszajövő kamionsofőr bekerüljön-e a karanténba, vagy ne. Nem lenne életszerű, ha a sofőrök karanténba kerülnének. Ha ez mégis bekövetkezne, akkor elfogynának a sofőrök és megállna a szállítás. Mindeközben napról-napra változnak a szomszédos országok korlátozásai és tranzit-rendelkezései, így a zavartalan kamionforgalom nem csak rajtunk múlik. Tehát ezen feladatok felmérésére, az aktuális problémák összegyűjtésére van szükség, hogy lássuk, hogy mit kell tennünk” – mondta az agrárminiszter, Nagy István.
Hozzátette, hogy fontos tudni, van-e elég csomagolóanyag, adalékanyag, a takarmányipar tud-e működni, mikor fogynak el az anyagok, erőforrások, mikortól kell rendkívüli intézkedéseket hozni.
„Azt látom, hogy belföldi fogyasztási zavar az biztosan nem várható, hiszen kétszer, akár háromszor annyit termelünk, mint amennyit mi el tudunk fogyasztani. A gondot inkább az jelenti, hogy megfelelő piacokra el tudjuk juttatni azt a többlettermelést, ami a magyar mezőgazdaságot és élelmiszeripart jellemzi.” – tette hozzá a miniszter.