A borkereskedők, újságírók és gasztronómiai szakértők részvételével zajló borbemutatón az Országos Borveseny díjnyertes pincészetei közül 26-an mutatkoznak be. Az érdeklődő szakemberek két mesterkurzuson mélyíthetik el ismereteiket.
Varsó központjában megrendezett, jelenleg is tartó eseményen magyar részről 11 borvidékről 26 borászat, lengyel részről több, mint 230 fős, kizárólag üzleti közönség vesz részt. Fokozott érdeklődés mutatkozik a hagyományos tematikus mesterkurzusok iránt: a lengyel szakemberek az Országos Borverseny díjnyertes tételein keresztül fedezhetik fel hazánk változatos borkínálatát.
Lengyelország kiemelt jelentőséggel bír a magyar borexport szempontjából. 2019-ben értékben az 5. helyet foglalta el. Az itt értékesített magyar borok ára 65%-kal magasabb az átlagos exportnál. 2019. első 11 hónapjában a teljes magyar borexporton belül a lengyel kivitel 2,7 millió liter volt.
11 magyar borvidékről 26 borászat és 230 lengyel vett részt az eseményen.
"A külpiaci értékesítések növeléséhez elengedhetetlen a folyamatos jelenlét a célországokban. Lengyelországban jelenlétünk növelése kiemelt célunk, hiszen az előrejelzések alapján a lengyel borfogyasztás mind mennyiségben mind értékben várhatóan növekszik majd az elkövetkező években" - nyilatkozta Brazsil Dávid a HNT főtitkára.
Hozzátette, hogy "az elkövetkezendő 5 évben az export mennyiségét legalább háromszorosára kell növelni, hiszen jelenleg Magyarország Lengyelországnak a borkereskedelem terén csupán a 8. partnere."
A varsói kiállítás, a fent megfogalmazott célok megvalósítását erősíti, a résztvevő borászatok közül az Ikon Borászat immár harmadik, a Dubicz Borászat és Szőlőbirtok második alkalommal vesz részt az eseményen.
"Konyári Borbála az IKON Borászat ügyvezető igazgatója elmondta, hogy az előző évek tapasztalataihoz hűen, az idén is nagyon jól szervezett a rendezvény. Hozzátette, igyekeznek feltérképezni, mennyire illik a magyar bor a lengyel gasztronómiába, illetve mire érdemes figyelniük a termékeikkel kapcsolatban. Tapasztalataik szerint a közönség nagyon érdeklődő és hozzáértő, emellett árérzékeny is, így nem csak a csúcsboraikat, hanem az alacsonyabb árkategóriába sorolt termékeket is felvonultatták. Ebben az évben kínálatukat pezsgővel is kiegészítették, mivel úgy érzik, hogy a habzó- és gyöngyöző borok iránt fokozott az érdeklődés."
Az Ikon Borászat igyekszik a rendezvényen feltérképezni milyen módon illik bele a magyar bor a lengyel gasztronómiába.
"Egy hónapja még a HNT által szervezett krakkói kiállításon vett részt Dunai Bernadett, a Dubicz Borászat és Szőlőbirtok ügyvezetője. Úgy vélekedik, az ilyen eseményeken fontos többször megjelenni, hiszen így könnyeben alakul ki bizalom a potenciális megrendelő és a borász között. Elmondta, hogy az előző év tapasztalata az volt, hogy a főként sommelierekből, importőrökből és kereskedőkből álló szakmai közönség jobban keresi a száraz borokat, mint az alacsonyabb árú édes termékeket, épp ezért ő is a száraz fehérborait vonultatta fel a varsói rendezvényen."