Az anyakecskét tartó mezőgazdasági termelők (a továbbiakban: kérelmező) az anyakecske tartásához vissza nem térítendő mezőgazdasági csekély összegű támogatást vehetnek igénybe, a kérelmező rendelkezésére álló szabad csekély összegű támogatási keretének összegéig.

anyakecske

Az anyakecskét tartó mezőgazdasági termelők az anyakecske tartásához vissza nem térítendő mezőgazdasági csekély összegű támogatást vehetnek igénybe – fotó: pixabay.com

Ügyfél-nyilvántartási kötelezettségek

Az anyakecsketartás csekély összegű támogatásáról szóló 26/2014. (XI. 20.) FM rendelet (a továbbiakban: Rendelet) alapján az anyakecskét tartó mezőgazdasági termelő (a továbbiakban: kérelmező) az anyakecske tartásához vissza nem térítendő mezőgazdasági csekély összegű támogatást vehetnek igénybe, a kérelmező rendelkezésére álló szabad csekély összegű támogatási keretének összegéig.

  1. Támogatás iránti kérelmet csak azon ügyfél (kérelmező) nyújthat be, aki/amely a mezőgazdasági, agrár-vidékfejlesztési, valamint halászati támogatásokhoz és egyéb intézkedésekhez kapcsolódó eljárás egyes kérdéseiről szóló 2007. évi XVII. törvényben (a továbbiakban: Támogatási törvény) foglalt alábbi nyilvántartásba vételi kötelezettségének eleget tett. Az elektronikus kérelembenyújtási kötelezettségre tekintettel a Támogatási törvény 28. § (3a) bekezdése alapján a támogatás iránti kérelem benyújtásához az ügyfélnek (kérelmező) „kérelemre nyilvántartásba vett" besorolású ügyfélként kell szerepelnie a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) által működtetett Egységes Mezőgazdasági Ügyfélnyilvántartási Rendszerben (a továbbiakban: ügyfél-nyilvántartás).
  2. Az ügyfél nyilvántartásba vételére, valamint a nyilvántartásba vett adatokra vonatkozó változás-bejelentési kötelezettségének teljesítésére az Egységes Mezőgazdasági Ügyfél-nyilvántartási Rendszerben történő nyilvántartásba vétel és változás bejelentés szabályairól szóló 58/2021. (VII. 21.) számú Magyar Államkincstár Közlemény (elérési útvonal: https://www.mvh.allamkincstar.gov.hu/kozlemenyek/- /kozlemeny/58-2021-vii-21-szamu-kincstar-kozlemeny) rendelkezései irányadóak. A Kincstár a kérelmek ügyintézését részben az ügyfél-nyilvántartásában szereplő adatok alapján végzi, ezért kérik, hogy a kérelmező fordítson kiemelt figyelmet arra, hogy a Kincstár ügyfélnyilvántartási rendszerében szereplő adatai naprakészek legyenek, és tegyen eleget a nyilvántartáshoz kapcsolódó változás-bejelentési kötelezettségeinek is.
  3. A Kincstár által üzemeltetett elektronikus kérelemkitöltő felületen évente egyszer kötelező az ügyfél-nyilvántartási adatokat érintő adategyeztetés. Az adatok ellenőrzésének szükségességét az elektronikus kérelemkitöltő felületen a belépéskor megjelenő figyelmeztető üzenet jelzi. Amennyiben az ügyfél számára az éves ellenőrzés elvégzése szükségessé válik, akkor annak a felületen részletezett módon történő teljesítéséig kérelembenyújtás nem lehetséges, kizárólag az adatok helyesbíthetőek, javíthatóak, valamint az ügyfél-nyilvántartási ügyek intézhetőek.

Nem szükséges adategyeztetés, ha az ügyfél:

  • tárgyév január 1-jét követően kérelmezte az ügyfél-nyilvántartásba történő nyilvántartásba vételét;
  • tárgyév január 1-jét követően már nyújtott be ügyfél-nyilvántartási adatok módosítása iránti kérelmet.

Az adatellenőrzést az ügyfél az erre vonatkozó nyilatkozat vagy ügyfél-nyilvántartási adatait módosító kérelem ügyfélkapus (Kormány által biztosított elektronikus azonosítási szolgáltatással elérhető) azonosítást követő benyújtásával végezheti el.


A támogatás mértéke

A támogatás mértéke 8200 forint/anyakecske, azzal, hogy a támogatás országos szinten a tárgyévre vonatkozóan legfeljebb 32 000 egyed után nyújtható. Támogatás kérelmezőként a tárgyévre vonatkozóan egy alkalommal nyújtható, melynek összege a kérelmező és a vele egy és ugyanazon vállalkozásnak minősülő vállalkozás(ok) rendelkezésére álló szabad csekély összegű támogatási keret figyelembevételével kerül meghatározásra.

A támogatás iránti kérelem, a hozzá kapcsolódó egyéb kérelmek, és a kapcsolódó dokumentumok benyújtásának módja, határideje

A támogatás iránti kérelmet, valamint a kérelemre indult eljárás során – a felügyeleti eljárás kivételével – minden dokumentumot elektronikusan, a www.mvh.allamkincstar.gov.hu honlapon keresztül, ügyfélkapus azonosítást (bejelentkezést) követően elérhető elektronikus kérelemkitöltő felületen keresztül kell benyújtani. A támogatási kérelem benyújtásra vonatkozóan a Kincstár nem rendszeresít papír alapú nyomtatványokat.

A nem elektronikus úton benyújtott támogatási kérelmet a Kincstár visszautasítja, az egyéb nem elektronikusan benyújtott dokumentum a döntés meghozatalánál nem vehető figyelembe.

1) Támogatás iránti kérelem

A támogatás iránti kérelem kizárólag az ügyfélkapus azonosítást (bejelentkezést) követően elérhető elektronikus kérelemkitöltő felületen, a Kincstár által erre a célra kialakított elektronikus űrlapon

2022. november 1. 00:00:00 és 2022. december 10. 23:59:59

között az Elektronikus kérelemkezelés → Piaci Intézkedések → Nemzeti támogatások → Mezőgazdasági csekély összegű támogatás → Anyakecske tartás csekély összegű támogatása menüponton keresztül tölthető ki és nyújtható be.

Figyelemmel arra, hogy 2022. december 10. munkaszüneti napra esik, így az elektronikus kérelemkitöltő felületen legkésőbb 2022. december 12. 23:59:59-ig lehet a kérelmet benyújtani és az adatszolgáltatási kötelezettséget teljesíteni. A benyújtásra vonatkozó határidő jogvesztő, a benyújtási időszakot követően benyújtott kérelmet a Kincstár a Támogatási törvény alapján végzéssel visszautasítja.

anyakecske

A nem elektronikus úton benyújtott támogatási kérelmet a Kincstár visszautasítja – fotó: pixabay.com

2) Támogatás iránti kérelem módosítása

A támogatási kérelem módosítására, a kérelem benyújtási határidő végéig 2022. december 12-én 23:59:59-ig van lehetőség. A módosításra nem kerül kialakításra külön elektronikus űrlap, hanem az a már benyújtott támogatási kérelem (elektronikus űrlap) újbóli megnyitásával, az azokban megadott adatok javításával történhet. A Kincstár minden, a benyújtási időszakban az elektronikus kérelemkitöltő felületen megtett javítást, illetve módosítást a támogatási kérelem módosításaként kezel. Módosítás esetén az utolsó benyújtott támogatási kérelem kerül elbírálásra, azzal, hogy a kérelem benyújtásának időpontját az utolsó módosítás szerinti támogatási kérelem benyújtásának időpontja jelenti.

3) Hiánypótlás, jogorvoslati kérelem, egyéb dokumentumok

A támogatási kérelemre indult eljárás során minden dokumentumot, így a hiánypótláshoz kapcsolódó dokumentumokat és – a felügyeleti eljárás kivételével – a jogorvoslati eljáráshoz kapcsolódó dokumentumokat vagy egyéb dokumentumot a www.mvh.allamkincstar.gov.hu honlapon keresztül, ügyfélkapus azonosítást (bejelentkezést) követően elérhető elektronikus kérelemkitöltő felületen, a korábban már benyújtott támogatási kérelemhez kapcsolódóan az Általános ügyintézés → Támogatáshoz kapcsolódó iratok elektronikus beküldése menüponton keresztül kell benyújtani.

4) Magyar Juhtenyésztők és Kecsketenyésztők Szövetsége által kiállított igazolás

A kérelmezőnek a támogatás iránti kérelem benyújtásakor nyilatkoznia kell arról, hogy rendelkezik a megkeresésére a Magyar Juhtenyésztők és Kecsketenyésztők Szövetsége által jelen közlemény 1. számú melléklete szerinti adattartalommal kiállított, a kérelmező által a tenyészetében tartott anyakecskék létszámáról és a támogatás igénybevételéhez szükséges feltételek meglétéről szóló igazolással.

További részletek a Magyar Államkincstár közleményében olvashatóak.