Az Auchan szerdai közleménye szerint januárban és februárban az inflációs hatások mérséklése érdekében több mint 1000 élelmiszer és tartós fogyasztási cikk árát csökkentették.

Az érintett termékeket átlagosan közel 10 százalékkal kínálják olcsóbban, de bizonyos termékkörök esetében, mint például a tejtermék (több mint 70 tejtermék) vagy a húskészítmény (közel 20 féle termék) ez akár 14 százalék is lehet. Vannak olyan termékek, ahol több mint 30 százalékos árcsökkenés is elérhető – közölték.

A közleményben kiemelték: a nyugdíjasok és a gyermeket nevelő családok további kedvezményben részesülhetnek, a vállalat bizalomprogramjának keretében a hétfői nyugdíjas és a csütörtöki családi napon havonta egyszer 5 százalékos kedvezményt kaphatnak bevásárlásuk végösszegéből. Ezzel a nagyjából az infláció mértékét kiváltó kedvezménnyel szeretne segíteni az Auchan a nyugdíjas és a családos törzsvásárlóinak – írták.

Az Aldi Magyarország február 28-án tájékoztatott arról, hogy három vaj árát csökkenti mintegy 4 százalékkal, a nem-élelmiszer jellegű árucikkek esetében pedig akár 60 százalékos kedvezménnyel kínál termékeket.


A három saját márkás vaj együttesen az Aldi vajforgalmának közel 40 százalékát adja. Az árcsökkentés március 1-jétől országosan minden Aldi üzletben egységesen érvényes – jelezték.

A Lidl februárban azt közölte, hogy 30-féle tej és tejtermék válik olcsóbbá. Hozzátették: újabb segítséget kapnak a magyar emberek a mindennapi bevásárláshoz: a Lidl az egyik legkeresettebb árucsoport, a tejek és tejtermékek árát csökkenti. Minden tej olcsóbb lesz, a csökkenés mértéke pedig akár a 10%-ot is elérheti. A bizonyos vajak ára átlagosan 5-6%-kal mérséklődik, míg a fogyasztók által legkedveltebb kiszerelésű trappista sajtok esetében akár 200 forintot is megspórolhatnak a vásárlók.

A Tesco február 13-án közölte, hogy csökkentették számos tej és tojás árát. Az áruházlánc hétféle sajátmárkás tojás árát legalább 4,3 százalékkal, egyes termékek esetében pedig több mint 10 százalékkal csökkentette. Február 13-tól többféle különböző márkájú tej is a korábbi árhoz képest olcsóbban érhető el, az egyliteres kiszerelésű dobozos tej árcsökkentésének mértéke 12,5-5,3 százalék között változik.

A KSH adatai szerint is igen magas, 5,5%-os volt a fogyasztói árak emelkedése Magyarországon 2025 januárjában. 2024 januárjához viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0%-kal nőtt, ezen belül a liszté 43,2, a tejé 25,0, a tojásé 23,8, az étolajé 21,5%-kal.

Indexkép: Shutterstock