A szakértő zsűri a hagyományos traktorépítési elvek újszerű ötvözését díjazta a legmodernebb, élenjáró digitális technológiával.
Ismerjük meg, miben nyújt újat és mik a jellemzői a teljes MF 9S erőgépcsaládnak! A díjnyertes MF 9S.425 Dyna-VT Exclusive traktorral személyesen is találkozhat az AGROmashEXPO "A" csarnok 204A standján, az importőr Austro Diesel GmbH jóvoltából 2025. január 22-25. között.
Az új vezérgépcsaládban hat típus található 285-425 lóerő teljesítmény között. A gyártó számára egyértelműek a kihívások: ezen a szérián kell megmutatnia mit tud 2025-ben kényelem, talajmunka-képességek és erőgéptervezés terén. Manapság azonban a „vas" és a hagyományos építési elvek mellett ugyanolyan értékes jellemzője a technológia része egy traktornak. Az MF 9S modellek esetében mindegyik gép élenjáró és egyben könnyen megtanulható és használható megoldást hoz a mezőgazdaságba ilyen téren is.
A „szoftver oldal" vezérmondata: okos automatizáció, könnyű kezeléssel!
A zsűri a hagyományos traktorépítési elvek újszerű ötvözését díjazta a legmodernebb, élenjáró digitális technológiával – fotó: Austro Diesel
Ha ránézünk a traktorra egyből szembetűnik a „kistestvér", MF 8S S által először használt Protect-U motor-és fülketér elválasztó légrés az erőforrás és a mellső szélvédő között. Ez továbbra is a piac egyik leghalkabb, rezgésektől mentes és legjobban hőszigetelt kabinját eredményezi. A fülke belső méreteivel és térérzetével is lenyűgöz. A bőrözött, hűtött-fűtött, minden irányba csillapítani képes vezetőülés pedig kiváló kényelmet garantál, akár a leghosszabb munkanapra is.
A tökéletes, sokoldalú felhasználásra tervezve az új, nagy teljesítményű MF 9S modellek mindegyike az elismert Dyna-VT teljesen fokozatmentes váltóval készül alapfelszereltségben. Ez az egység gondoskodik arról, hogy a motorháztetőre írt lóerők a lehető legkisebb veszteséggel érjenek le a talajra. A gépek többsége 50 km/h közúti tempóra képes.
Az új MF 9S széria műszaki jellemzői
|
A valaha épített legerősebb jelző alátámasztására pár adat: az eddigi legnagyobb MF 8740 S típusnál, az új vezérgép, az MF 9S.425 kerek 25 lóerővel erősebb és akár 3 tonnával nehezebb. Igazi nagytraktorról beszélünk akár 18.5 tonna menetkész járműtömeggel, 6 pár hátsó hidraulika szeleppel és akár 400 literes hidraulika szivattyúval.
Massey Fergusson 9S – technikai zóna
A lenyűgöző méretek és fizikai paraméterek mellett a gépben felhalmozott tudást érdemes még kiemelni, ugyanis különleges szériáról van szó!
Az okos gazdálkodás (smart farming) jegyében, a traktorok alapfelszereltségben rendelkeznek az MF Guide automata kormányzási és MF Connect telemetria rendszerrel. Az MF Guide Trimble vagy Novatel antennára, és a hozzájuk kapcsolódó hardveres és szoftveres kiegészítőkre épül. Segítségükkel RTK jelszintű automata kormányzással működnek a traktorok alapfelszereltségként.
Az MF Connect rendszer segítségével valós idejű hozzáférést kapunk szinte bármilyen okoseszközön (telefon, tablet, laptop, PC) gépünk aktuális helyzetéhez, az aznap megtett útjához, illetve még legalább 8 különböző aktuális gépállapotot kijelző paraméterhez. A rendszer azonban nemcsak az aznapi adatokat képes megjelentetni, hanem visszamenőlegesen is őket – így kvázi géptörténetet is kapunk. A szerviz számára is hasznos az MF Connect: jelzi, ha gépének szüksége van az üzemóraállás alapján szervizre.
A traktorok alapfelszereltségben rendelkeznek az MF Guide automata kormányzási és MF Connect telemetria rendszerrel – fotó: Austro Diesel
Ha traktorunk rendelkezik „kétcentis" kormánnyal, onnan már csak egy lépés szakaszvezérelt munkagépeket illeszteni hozzá, illetve olyat, amihez szükséges változó dózisú termék-kijuttatás. Az MF 9S gépek szoftvere akár 96 szakasz, és 5 termék változó dózisú kijuttatására képes.
Tipp: érdemes két gyári terminállal dolgozni. A Datatronic 5 kilenc colos, ultra nagy felbontású monitor a traktorfunkciók kijelzéséért felelős, míg az ugyanolyan méretű és tudású Fieldstar 5 a technológia (többek között: automata kormány, szakaszolás, forduló-automatika) megjelenítését végzi.
A bőrözött, hűtött-fűtött, minden irányba csillapítani képes vezetőülés pedig kiváló kényelmet garantál, akár a leghosszabb munkanapra is – fotó: Austro Diesel
Az MF 9S-ben megjelenő újdonságok – a siker a részletekben rejlik!
Az MF 9S gépekben három újdonság debütál, amelyek mind jelentősen növelik a hatékonyságot! Az első a TIM ISOBUS rendszer, ami lehetővé teszi, hogy a TIM ISOBUS-kompatibilis munkaeszközünk kezelje és vezérelje a traktor funkciókat, például a haladási sebességet és a hidraulikát. Úgy képzeljük el, hogy a nagy szögletes bálázó ad utasítást a traktornak mikor kell neki megállni, kamraajtót nyitni, mikor indulhat újra, stb. Tehát itt inkább a munkagép vezérli a traktort. Ez javítja a teljesítményt és a munka minőségét, valamint jelentősen csökkenti a kezelő megterhelését gyakorta ismétlődő, monoton feladatoknál.
A másik két újdonság szorosan összekapcsolódik, ugyanis mindkettő automatikus táblavégi fordulási képességgel ruházza fel az MF 9S erőgépeket. Az MF AutoTurn rendszer segítségével a traktor képes a táblák végén magától megfordulni. Az MF AutoHeadland pedig a munkagépeket is vezérli. Gyakorlatban leírva: az két rendszer révén a traktor- a navigációnak megfelelően- kiemeli és vissza is süllyeszti a munkagépet a következő művelési nyomon és megfordítja a traktort. Az ehhez a művelethez szükséges traktorfunkciókat is elvégzi a rendszer (hidraulika és hátsó hárompont működtetés, TLT ki/bekapcsolás, differenciálzár, motorfordulat csökkentés, stb.) Tehát gyakorlatilag a táblavégi fordulókhoz egyetlen gombnyomás sem szükséges! Az automata kormányzás és a művelési térkép alapján előre felvett adatokból a rendszer tudja hol és mikor kell megfordulnia!
MF 9S technológia összesítő
|
Találkozzunk az AGROmashEXPO-n, az Austro Diesel standján
2025. január 22. és 25. között!
A CSARNOK 204/A STAND