S ez nem véletlen, hiszen már az új Amarok bemutatása előtt tudni lehetett, hogy az nem a Volkswagen saját műszaki alapjaira épül majd, hanem a Ford Rangeréire. Mint azt a Farmers Weekly írja: a V6-os motorral szerelt Amarok a Forddal együttműködésben készült, ami azt jelenti, hogy az alváz, a motor, a sebességváltó és a futómű megegyezik az új Rangerrel, csak a karosszériaelemek és a belső tér maradt "germános".
A V6-os motort szintén a Ford gyártja. Valójában egy Lion V6, hasonló a Land Rover Discovery-jébe szerelt blokkhoz. Mint minden hathengeres változat, ez is biturbós, amely 240 lóerős teljesítményt és 600 Nm nyomatékot biztosít.
A közös alapok ellenére a Volkswagen megpróbált saját identitást adni az Amaroknak, ami főleg az öt specifikációban mutatkozik meg.
Volkswagen ide, Ford oda, azért csak jól néz ki az új VW Amarok – fotó: volkswagen.hu
A 2023-as Amarok gázlómélysége, 50 cm-ről 80 cm-re emelkedik, a 4Motion összkerékhajtás pedig minden változatban alapfelszereltség. Az ügyfelek két 4Motion-konfiguráció közül választhatnak: egy választható és egy állandó összkerékhajtással.
Míg a régi Amarok belseje kiváló minőségű, de egyszerű volt, az új verzió tele van technológiával. Az utasteret egy, a műszerfal közepén található, hatalmas infotainment uralja. Azok számára nagyon előnyös a nagyméretű, érintőképernyős eszköz, akik sokat autóznak, mert képes a műholdas navigáció, az audio és egyéb kezelőszervek egyidejű megjelenítésére. A gombfanatikusok is kaptak néhány nyomógombot, róluk sem feledkeztek meg a tervezők.
Kevésbé szerencsés megoldás, hogy a képernyő mélyen lenyúlik a műszerfalon, néhány centiméterrel felfelé tolva és nagyobb szögben megdöntve sokkal kényelmesebben kezelhető lenne.
Az olyan funkciók, mint az adaptív sebességtartó automatika, a hátsó forgalomra figyelmeztető rendszer és a sávtartó asszisztens szintén hasznosak lehetnek, bár az a tény, hogy 30 ilyen vezetőtámogató rendszer van a kínálatban, kissé túlzónak tűnik.